تبیان، دستیار زندگی
بازدیدکنندگان از چهارمین نمایشگاه رسانه‌‌های دیجیتال، بخش بازی‌های رایانه‌ای را با 9/40 ‌درصد به‌عنوان جالب‌ترین بخش این نمایشگاه انتخاب کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار دومین روز از نمایشگاه

بازی‌های رایانه‌ای جالب‌ترین بخش نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

غرفه تبیان در نمایشگاه رسانه های دیجیتال

بازدیدکنندگان از چهارمین نمایشگاه رسانه‌‌های دیجیتال، بخش بازی‌های رایانه‌ای را با 9/40 ‌درصد به‌عنوان جالب‌ترین بخش این نمایشگاه انتخاب کردند.

به گزارش روابط عمومی، بر اساس نظر‌سنجی انجام‌ شده در زمینه میزان جذابیت بخش‌های مختلف از چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از نظر بازدید‌کنندگان به ترتیب بخش‌های بازی‌های رایانه‌ای با 9/40‌درصد، نرم‌افزارهای رسانه‌ای با 2/39‌ درصد، نرم‌افزارهای تلفن همراه با 9/22‌درصد، دفاع مقدس با 4/20‌درصد، هنرهای دیجیتال با 13‌ درصد و پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها با 5/10‌ درصد جالب‌ترین بخش‌های نمایشگاه بوده‌اند.

برگزاری روزانه 15 مسابقه در بخش مسابقات رسانه‌های دیجیتال

همچنین مدیر بخش مسابقات در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال، از برگزاری روزانه 15 مسابقه در بخش مرکزی مسابقات خبر داد.

مصطفی ضابطی در این خصوص گفت: در بخش مسابقات، روزانه 15 مسابقه با موضوعات مختلف برگزار می‌کنیم؛ رنگ‌آمیزی کاریکاتورهای رسانه‌های دیجیتال، نقاشی بر لوح فشرده، مسابقه نقاشی دیجیتال با قلم هوشمند، مسابقه خلاقیت با خمیر‌بازی و قطعات مستعمل وارونه، مسابقه خواندن کدهای دیجیتال (صفر و یک)، مسابقه پازل رسانه‌های دیجیتال در قالب عکس مغناطیسی، مسابقه حفظ و قرائت قرآن کریم، مسابقه کتابخوانی دیجیتال، آزمون‌های الکترونیکی ساخت لغات با کیوسک‌های دیجیتالی (بانی کیوسک)، مسابقه ساخت لغات با تلفن همراه به‌صورت پیامکی از جمله این مسابقات است.

وی افزود: مسابقه بهترین عکس از نمایشگاه و مسابقه بهترین ایده در رسانه‌های دیجیتال از جمله موضوعاتی است که در قالب 15 مسابقة روزانه در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال برپا می‌شود.

مدیر بخش مسابقات تصریح کرد: در بخش مسابقات، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود به ‌این ‌صورت که بعد از هر کارگاه، آزمونی از همان کارگاه برگزار می‌شود و از برگزیدگان تقدیر می شود.

رسانه‌های دیجیتال در خدمت سلامت جامعه

فاطمه بهبویه؛ مسئول بخش و کارشناس دفتر آموزش و ارتقای وزارت بهداشت نیز در خصوص این نمایشگاه گفت: در پنجمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال، کاربرد عملی سایت‌های بهداشت معرفی می‌شود و مراجعه‌کنندگان با استفاده از این سامانه‌ها، پرسش های خود را مطرح کنند تا کارشناسان پاسخ گفته و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند.

بهبویه افزود: امسال در پنجمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال، دومین جشنواره ملی رسانه‌های سلامت با محورهای رسانه‌های دیجیتالی، دیداری، شنیداری و فرهنگ‌سازی و پژوهش معرفی می‌شود.

مسئول بخش و کارشناس دفتر آموزش و ارتقای وزارت بهداشت، یاد‌آور شد: در این بخش انواع بیماری‌ها معرفی می‌شوند. همچنین پزشکان و متخصصان مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت مراجعه‌کنندگان را راهنمایی می‌کنند و به آنان مشاوره می‌دهند.

وی خاطر‌نشان کرد: در این بخش آسیب‌های ناشی از کار با رایانه به بازدیدکنندگان تشریح می‌شود. مراجعه‌کنندگان از حضور مشاوران و کارشناسان دفتر مرکز سلامتِ محیط و نیز کار وزارت بهداشت بهره‌مند می‌شوند.

بهبویه یادآور شد: در بخش دیگر دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، به بازدیدکنندگان محصولاتی شامل پکیج حاوی 16 دی‌وی‌دی از فیلم‌های آموزشی سلامت و بهداشت ارائه می‌شود.

وی همچنین از برپایی بانک مستندات رسانه‌های آموزش سلامت برای استفاده مراجعه‌کنندگان خبر داد و افزود: بازدیدکنندگان با جست‌وجوی نام بیماری یا مشکلات بهداشتی می‌توانند اطلاعات کاملی دریافت کنند.

مسئول بخش و کارشناس دفتر آموزش و ارتقای وزارت بهداشت، اظهار داشت: در پنجمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال تفاهمنامه وزارت بهداشت و وزارت ارشاد به امضا می‌رسد.

نرم‌افزاری که پیامک‌های فارسی شما را می‌خواند

"رسا" اولین نرم‌افزار تبدیل متن به گفتار فارسی در دنیاست که پیامک‌های رسیده به تلفن همراه از طریق این برنامه برای رانندگان خوانده می‌شود.

این نرم‌افزار برای اولین بار در دنیا ساخته شده است و مشابه خارجی ندارد؛ رسا در کشورهای فارسی‌زبان مانند تاجیکستان و افغانستان و ایران قابلیت استفاده دارد البته مشابه آن به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه و اسپانیایی موجود است که دولت‌های آن کشورها از این برنامه حمایت کرده‌اند زیرا بحث جان انسان‌ها مطرح است.

این نرم‌افزار روی تلفن‌های همراه با سیستم ‌عامل‌های symbian نصب می‌شود و در آینده می‌توان آن‌را روی سیستم‌های اندروید نیز نصب کرد.

زمانی ‌که پیامکی برای فردی می‌آید، ناخودآگاه دید مرکزی راننده از جاده بر روی تلفن همراهش می‌رود. این امر باعث می‌شود که 40درصد از حواس راننده پرت شود؛ درصورتی‌که با نصب این برنامه، حوادث رانندگی به‌صورت چشمگیری کاهش می‌یابد.

این برنامه، برگزیده جشنواره خوارزمی در سال 89 است که خلاقانه‌ترین اثر جشنواره‌های دیجیتال سال 89 شناخته شد همچنین از مرکز تحقیقات توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تأییدیه دارد.

افزایش 2 برابری پایگاه‌های اینترنتی جنگ نرم

پایگاه‌های اینترنتی جنگ نرم در جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال امسال 2 برابر دوره قبل است.

بیش از 12 غرفه از 160غرفه بخش پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌های جشنواره رسانه‌های دیجیتال، مربوط به مقوله جنگ سایبری است که در این غرفه، جدیدترین و به‌روزترین مقالات در‌خصوص جنگ نرم و سایبر را ارائه می دهد.

در دوره قبلی جشنواره رسانه‌های دیجیتال، تعداد غرفه‌های اینترنتی مربوط به مقوله جنگ نرم، 5 غرفه بود که در طول این مدت و با توجه به افزایش اهمیت این موضوع، در جشنواره امسال شاهد پیگیری بیشتر پایگاه‌های اینترنتی در این زمینه بوده‌ایم.

غرفه‌های مربوط به جنگ سایبری، در بخش پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌های جشنواره رسانه‌های دیجیتال قرار دارد.

پنجمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه های دیجیتال از 14 تا 23 مهر 1390 در محل مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان است.

تنظیم: هومن بهلولی