تبیان، دستیار زندگی
مشكل جمعیت به عنوان یكی از دلایل اصلی آلودگی‌های زیست‌محیطی، یكی از مسائلی است كه همواره قدرت‌مداران آن‌ را مطرح می‌كنند. آنها با اتكا به ثروت و نفوذ كلانشان در مجامع تصمیم‌‌گیری پیدا و پنهان جهانی همواره می‌كوشند برنامه‌های دراز مدت خود برای كاستن از دست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میلیاردرها و نسل كشی بشر


مشكل جمعیت به عنوان یكی از دلایل اصلی آلودگی‌های زیست‌محیطی، یكی از مسائلی است كه همواره قدرت‌مداران آن‌ را مطرح می‌كنند. آنها با اتكا به ثروت و نفوذ كلانشان در مجامع تصمیم‌‌گیری پیدا و پنهان جهانی همواره می‌كوشند برنامه‌های دراز مدت خود برای كاستن از دست كم یك سوم جمعیت جهان را دنبال كنند.

میلیاردر-پول-دلار

در یكی از آخرین این تلاش‌ها كه به طور مخفی، در سال 2009 انجام شد و برخی از برجسته‌ترین میلیونرهای امریكایی در آن شركت داشتند، تا جایی كه اخبار مربوط به این رخداد به مطبوعات درز كرد، آنها به این اجماع اصولی رسیده‌اند كه باید با صرف پول‌های هنگفت در قالب برنامه‌های خیریه در كشورهای جهان سوم، با تمام ابزارهای بالقوه موجود، مانع از روند فعلی رشد جمعیت جهان شد. این مقاله، نگاهی كوتاه دارد به چند و چون اجرایی شدن این اجماع در سطح جهان.

در پنجم می‌2009، تعدادی از بدنام‌ترین اعضای «باشگاه میلیونرها» ـ دیوید راكفلر، بیل گیتس، تد ترنر، اپرا وینفری، وارن بافت، جرج سوروس، الی براود، پیتر جی. پترسون، پتی استونس فایر، جان مورگریده، مایكل بلومبرگ و تعدادی از میلیونرهای دیگر ـ مخفیانه در اقامت‌گاه سر پل نرس، رئیس دانشگاه راكفلر را در منتهتن ملاقات كردند.

همان طور كه انتظار می‌رفت، رسانه‌های جریان اصلی امریكا بسیار مراقب بودند تا مردم امریكا را از این جلسه میلیونرها در منهتن آگاه نكنند، ولی برخی از جزییات این جلسه، به بیرون درز كرد.

یك روزنامه بزرگ انگلیسی به نقل از یك فرد ناشناس كه در این جلسه شركت داشته است، گزارش كرد كه در این جلسه، «بر سر این نكته اجماع شد كه آنها باید به راهبردی روی آورند كه در آن، از رشد جمعیت به عنوان یك تهدید زیست‌محیطی، اجتماعی و صنعتی بالقوه فاجعه‌بار جلوگیری شود.» به گفته دیگر منابع، دیگر میلیونرهایی كه در این جلسه محرمانه شركت داشتند، درباره ابتكار بیل گیتس گفت‌وگو كردند. بد نیست بدانید بیل گیتس اظهار نظرهای مشابهی را در كنفرانسی كه در 18 فوریه 2010 در لانگ بیچ كالیفرنیا برگزار شد، مطرح كرده است.

گیتس در این كنفرانس گفته است: «پیش‌بینی‌های رسمی نشان می‌دهند كه جمعیت جهان به 3/9 میلیارد نفر خواهد رسید (به نسبت 6/6 میلیارد فعلی)، ولی با ابتكارهای خیریه نظیر مراقبت‌های بهداشتی باروری بهتر، فكر می‌كنیم كه بتوانیم این میزان رشد را به 3/8 میلیارد نفر كاهش دهیم.» اگر بخواهیم این جمله را به زبان سلیس ترجمه كنیم، باید بگوییم كه معنای آن حرف این است كه آقای گیتز در حال برنامه‌ریزی برای مشاركت كردن در قتل بیشتر از یك میلیارد انسان است.

یكی دیگر از افراد شركت‌كننده در جلسه منهتن، سزار رسانه‌ای، تد ترنر، میلیونر مؤسس سی. ان. ان بود كه در سال 1996 در مصاحبه‌ای با مجله طبیعت شناسی آدوبون گفته بود كاهش 95 درصدی جمعیت جهان به 225 تا 300 میلیون نفر، «ایدئال» خواهد بود.

یكی دیگر از افراد شركت‌كننده در جلسه منهتن، سزار رسانه‌ای، تد ترنر، میلیونر مؤسس سی. ان. ان بود كه در سال 1996 در مصاحبه‌ای با مجله طبیعت شناسی آدوبون گفته بود كاهش 95 درصدی جمعیت جهان به 225 تا 300 میلیون نفر، «ایدئال» خواهد بود.

خانواده راكفلر را به دلیل بخشندگی‌شان در مشاركت كردن در تمام اقداماتی كه هدف آنها، كنترل جمعیت است، آن هم از طریق بنیادهای «بشردوستانه» غیرانتفاعی‌شان، در جهان می‌شناسند. آنها در عمل در ایجاد جنبش نسل‌كشی در امریكا نقش داشته‌اند كه بعد از آن به آلمان صادر شد و در آنجا نازی‌ها آن را به عالی‌ترین سطح خود ارتقا دادند.

از اوایل دهه 1920، بنیاد راكفلر تأمین بودجه پژوهش‌های نسل‌كشی در آلمان را از طریق مؤسسات كایزر ـ ویلهلم در برلین و مونیخ آغاز كرد. در آغاز دهه1950، جان دی. راكفلر سوم از طریق «شورای جمعیت» خصوصی خود در نیویورك این پول بنیاد را برای ایجاد برنامه كاهش جمعیت نو مالتوسی هزینه كرد.

تصادفی نیست كه تمام میلیونرهایی كه در جلسه منهتن شركت داشته‌اند، حامیان قدرتمند ایجاد نظم جهانی جدید هستند. نظم جهانی جدیدی كه آنها در سر می‌پرورانند، یك رژیم تمامیت‌خواه جهانی فاشیستی است كه بعد از آنكه آنها هفتاد درصد جمعیت فعلی جهان را كشتند و جمعیت باقی‌مانده را به سطح مصرف‌گرایی پیشاصنعتی تقلیل دادند، به وجود خواهد آمد.

یكی دیگر از افراد شركت‌كننده در جلسه منهتن، سزار رسانه‌ای، تد ترنر، میلیونر مؤسس سی. ان. ان بود كه در سال 1996 در مصاحبه‌ای با مجله طبیعت شناسی آدوبون گفته بود كاهش 95 درصدی جمعیت جهان به 225 تا 300 میلیون نفر، «ایدئال» خواهد بود.

این جامعه، جامعه‌ای قرون وسطایی و تكنو ـ فاشیستی خواهد بود كه از طبقه متوسط در آن، خبری نخواهد بود و تنها رعایای فقیر و فلاكت‌زده در شهرهایی ویرانه‌سرا محبوس خواهند بود و اربابان میلیونر در قصرها و قلعه‌های حصاردار زندگی خواهند كرد و از زیبایی یك جهان تهی از جمعیت لذت خواهند برد.

برخی مردم ساده‌لوح این حرف‌ها را یك تئوری توطئه بی‌ریشه دیگر می‌بینند. منطق آنها مبتنی بر این باور است كه آنها نمی‌خواهند ما را بكشند؛ چون كه به ما به عنوان مصرف‌كنندگانی برای افزایش ثروت‌هایشان نیاز دارند.

چندی پیش، روزنامه‌نگار زیست‌محیطی، برایان نلسون مقاله‌ای در شبكه مادر طبیعت نوشت با عنوان «آیا چنگیزخان، سبزترین فاتح تاریخ بود؟» وی در این مقاله ادعا كرد كه حملات چنگیزخان در قرون سیزدهم و چهاردهم چنان كوبنده بودند كه شاید بتوان آن را نخستین مورد در تاریخ دانست كه تنها یك فرهنگ توانسته است موجب تغییرات آب و هوایی به دست انسان شود. به نوشته نلسون، چنگیزخان در سرد شدن هوای زمین از طریق پاك‌سازی مؤثر حدود هفتصد میلیون تن كربن از جوّ زمین نقش داشته است.

پیداست كه اگر نلسون از برنامه كشتار جمعی میلیونرها جان سالم به در ببرد، شادمانه مقاله‌ای خواهد نوشت و در آن مدعی خواهد شد كه میلیونرهای طرف‌دار پاك‌سازی نژادی به جایگاه برحق خود در تاریخ به عنوان سبزترین قاتلان جمعی در تاریخ بشر دست یافته‌اند.

وقتی گروهی از مردم، مخفیانه برای كشیدن نقشه قتل فقط یك نفر جلسه می‌گذارند، این كار، توطئه‌ای برای مرتكب شدن یك قتل نامیده می‌شود و چنین جنایتی بر اساس قوانین امریكا، مجازات مشخصی دارد. با اینكه مفاد جلسه منهتن به مطبوعات درز كرده است، هیچ كدام از این قاتلان جمعی آینده، بازخواست نشده‌اند. پیداست كه این میلیونرها، خود را فراتر از تمام قوانین می‌بینند.

گیتس در این كنفرانس گفته است: «پیش‌بینی‌های رسمی نشان می‌دهند كه جمعیت جهان به 3/9 میلیارد نفر خواهد رسید (به نسبت 6/6 میلیارد فعلی)، ولی با ابتكارهای خیریه نظیر مراقبت‌های بهداشتی باروری بهتر، فكر می‌كنیم كه بتوانیم این میزان رشد را به 3/8 میلیارد نفر كاهش دهیم»

منطق این قاتلان جمعی آینده برای خواست خود مبنی بر كشتن بیشتر از یك میلیارد نفر از ما این است كه منابع زمین، محدود است و ما مصرف و آلودگی زیادی داریم. فقط یك تجزیه و تحلیل سرسری از این مشكل نشان می‌دهد كه شاید میلیونرهایی كه در این جلسه مخفی شركت داشته‌اند، فقط در یك روز، وقتی گروهی از مردم، مخفیانه برای كشیدن نقشه قتل فقط یك نفر جلسه می‌گذارند، این كار، توطئه‌ای برای مرتكب شدن یك قتل نامیده می‌شود و چنین جنایتی بر اساس قوانین امریكا، مجازات مشخصی دارد. با اینكه مفاد جلسه منهتن به مطبوعات درز كرده است، هیچ كدام از این قاتلان جمعی آینده، بازخواست نشده‌اند. پیداست كه این میلیونرها، خود را فراتر از تمام قوانین می‌بینند.

بیشتر از تمام مردم برخی كشورهای جهان سومی كوچك در طول یك سال، می‌خورند و آلودگی تولید می‌كنند. در واقع، از نظر كارآمدی، شاید این راه حل بسیار عملی‌تر باشد، ولی نه، این طور نیست. میلیونرهای بسیار آلوده‌گر می‌خواهند این كار را از طریق راهی دشوارتر انجام دهند؛ یعنی با كشتن من و شما و چندین میلیارد نفر دیگر. حدس می‌زنم كه اكنون هیتلر، استالین، مائو و پل پوت در گورهایشان، روی خود را برگردانده باشند؛ چون می‌دانند این میلیونرها به سختی در تلاشند تا ركوردهای آنان را به عنوان قاتلان جمعی در تاریخ مدرن بشكنند.

فرآوری : قبس زعفرانی

بخش سیاست تبیان


منبع: قدسنا