تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از كارهای تلویزیون شروع خوب اما پایان خراب دارند. به اعتقاد اكبر عبدی، برای بازیگر مهم نیست در سینما، تلویزیون یا تئاتر بازی كند، بلكه آن چه اهمیت دارد بازی در كاری است كه از متنی خوب و كارگردانی توانمند برخوردار باش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اكبر عبدی هم جزو اخراجی ها شد


بسیاری از كارهای تلویزیون شروع خوب اما پایان خراب دارند.

به اعتقاد اكبر عبدی، برای بازیگر مهم نیست در سینما، تلویزیون یا تئاتر بازی كند، بلكه آن چه اهمیت دارد بازی در كاری است كه از متنی خوب و كارگردانی توانمند برخوردار باشد.

این بازیگر در ادامه تاكید كرد: آن چه بازیگر را به ایفای نقش در فیلم یا سریالی راغب می‌كند، عوامل معنوی و مادی است.

برای من فرقی نمی‌كند كه در تلویزیون، سینما یا تئاتر بازی كنم، آن چه اهمیت دارد نخست پسندیدن فیلمنامه و سپس شناخت كافی از كارگردان یا تهیه كننده است.

عبدی كه هم اینك مشغول ایفای نقش در فیلم - سریال «در چشم باد» ‌است، این پروژه را عظیم خواند و افزود: فیلمبرداری این سریال دو سال و نیم تا 3 سال به طور می‌انجامد و كارگردان بزرگی مانند آقای جعفری جوزانی ساخت آن را برعهده دارد.

وی همچنین با اشاره به مشكلات مالی سازمان صدا و سیما، تصریح كرد: تلویزیون كمی بد، بابت پروژه‌ها پول می‌پردازد ولی می‌گویند مشكلات در حال حل شدن است.

به گفته‌ی اكبرعبدی، وی تا دو سه ماه دیگر با پروژه‌ی «در چشم باد» همكاری دارد، پس از آن همكاریش تا یكسال قطع می‌شود و مجددا در سال آینده در چند صحنه دیگر این سریال حضور خواهد داشت.

این بازیگر در پاسخ به پرسش ایسنا، درباره‌ی حضور بازیگران در سریال‌هایی كه متن آن‌ها پیش از كلید خوردن به اتمام نرسیده است، اظهار كرد: بازیگر نباید چنین كارهایی را قبول كند، چرا كه در حین كار با مشكل مواجه خواهد شد. بسیاری از كارهای تلویزیونی در ابتدا شروع خوبی دارند. اما در اواسط كار ریتم ساخت كند و در انتها خراب می‌شود.

به اعتقاد اكبر عبدی، تمام این مشكلات به علت كامل نبودن فیلمنامه پیش از آغاز فیملبرداری است.

این بازیگر در پایان با تشبیه فیلمنامه به نقشه مهندسی، متذكر شد: برای ساختن یك بنا نیز ابتدا باید نقشه كشیده و جای هر اتاق مشخص شود.

این در حالیست كه هم اینك این بازیگر در مرحله انتخاب برای نقش اول فیلم سینماییاخراجی ها به کارگردانی مسعود ده نمکی است.

لینک:

گالری گریم هنرمندان(اكبر عبدی)

اكبر عبدی

اكبر عبدی، كارگردان و تهیه‌كننده شد

اکبر عبدی به خانه خود تئاتر بازگشت

ده‌نمكیاخراجی‌ها را كلید می زند

«اخراجی‌ها» پروانه گرفت