تبیان، دستیار زندگی
شهربازی و خانه رایانه پاک در پنجمین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بر‌پا می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برپایی شهربازی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

شهربازی

شهربازی و خانه رایانه پاک در پنجمین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بر‌پا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال نمایشگاه رسانه‌‌های دیجتال در تشریح جزئیات برنامه های پیش‌بینی شده در بخش خانواده این نمایشگاه گفت: در پنجمین دوره از برگزاری جشنواره رسانهل ؟های دیجیتال، شهربازی ویژه کودکان و نوجوانان طراحی شده است.

مهدی سالم افزود: در این بخش "خانه رایانه پاک" شبیه‌سازی شده و پیامل ؟های فرهنگی منعکس میل ؟شود؛ قسمتی نیز به خانه فرهنگ دیجیتال اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از برپایی نمایشگاه، غرفهل ؟ای به نام‌ آسیب شناسی رسانه های دیجیتال به صورت تابلو، پوستر، بروشور با محتوای فرهنگی برپا خواهیم کرد.

سالم یادآور شد: در پنجمین دوره از برگزاری نمایشگاه، مسابقات خانوادگی را با حضور اعضای خانواده برگزار می‌کنیم؛ در این بخش قسمتی با عنوان مشاور فرهنگی خانواده ها طراحی شده است که در آن به پرسش های والدین در حوزه رسانه های دیجیتال پاسخ داده می دهیم، در بخشی دیگر نیز والدین را با برخی از خطرات رسانه های دیجیتال آشنا می کنیم.

مدیر بخش خانواده رسانه های دیجیتال خاطر‌نشان کرد: از ساعت 14 تا 18 در غرفه کودک و رسانه اجرای برنامه " ململ و گلی" را خواهیم داشت که این برنامه از شبکه 2 سیما بر روی آنتن می رود، این اجراء و برنامه با هدف ارسال پیام های فرهنگی پیش‌بینی شده است.

وی به مهم‌ترین فعالیت در دست اقدام بخش خانواده، فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین اقدام صورت گرفته در این نمایشگاه رونمایی از مجموعه انیمیشن فرهنگ و رسانه است، که جدیدترین انیمیشن های تولیدی مرکز رسانه های دیجیتال رونمایی می شود.

70 بازی رایانه ای در پنجمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال

محمد‌امین حاجی هاشمی؛ مدیر بخش بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال نیز گفت: در این دوره بیش از 70 اثر بازی و سرگرمی‌های دیجیتال با 20 عنوان ثبت‌نام کردند، این آثار هم‌اکنون در 3 دسته هنری، فنی و محتوایی در دست داوری است.

مدیر بخش بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال در ادامه یادآور شد: در نمایشگاه امسال حدود 35 تولید‌کننده بازیل ؟های رایانه ای خود را در 35 غرفه عرضه می کنند، و نمایشگاه نیز 5 غرفه به بازی های رایانه ای اختصاص داده است.

وی افزود: در قسمت اول، شرکت های تولیدکننده، جدیدترین بازی های ایرانی خود را به همراه توضیح و نمایش ساخت بازی ها به مراجعه کنندگان ارائه میل ؟دهند؛ در این غرفه ها امکان بازدید، بازی و همچنین تست بازی ها ایجاد شده است.

حاجی هاشمی گفت: در قسمت دوم غرفه های آموزشی و کارگاه های آموزشی، بازی های رایانه های موجود است. در این قسمت در غالب چند غرفه به نام سرای بازی، یک مرحله از ساخت بازی رایانه ای به نمایش گذاشته میل ؟شود.

وی افزود: در این بخش جزئیات ساخت بازی‌ها در غالب فیلم، بروشور و پوستر برای علاقمندان ارائه می شود؛ در بخش کارگاه های آموزشی شرکتل ؟های تولید‌کننده متناسب با بازی های جدید ساخته شده و با استفاده از تکنیک ها به ارائه آموزش به شرکت کنندگان می پردازند.

مدیر بخش بازی های رایانه ای ادامه داد: در قسمت سوم بازی سرا را داریم، در این بخش انواع نرم افزارها و بازی های ایرانی و خارجی تک نفره و چند نفره برای استفاده عموم مهیا شده است؛ در جشنواره امسال غرفه بازی های رایانه ای ویژه بانوان را نیز تدارک دیده ایم.

وی خاطر‌نشان کرد: در قسمت چهارم مسابقه، بخش آسیب‌شناسی و مشاوره بازی های رایانه ای را خواهیم داشت، در این بخش غرفه ای ویژه مسئولین، متخصصین و کارشناسان و غرفه ای مخصوص والدین و غرفه آخر هم ویژه کاربران، کودکان و نوجوانان تهیه شده است؛ در این قسمت مشاوران و کارشناسان به ارائه مشاوره و بحث و تبادل نظر می پردازند.

بزرگان انیمیشن ایران در نمایشگاه رسانه های دیجیتال

مدیرکمیته داوری این جشنواره نیز گفت: امسال مرکز صبا، هور و دانشکده صدا و سیما، جدیدترین تولیدات خود را به جشنواره رسانه های دیجیتال ارسال کردند و این خود نشان از کیفیت مطلوب آثار ارسالی است.

حسین افسری تصریح کرد: کیفیت آثار ارسالی در بخش هنرهای دیجیتال پنجمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال در مقایسه با دوره های قبل این نمایشگاه ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به روند رو به رشد تولید آثار در بخش هنرهای دیجیتال در سال‌های گذشته گفت: امسال صاحبان آثار ارسالی امسال نخستین تجربه داوری در حوزه آثار خارجی و بخش بینل ؟الملل را تجربه میل ؟کنند که این حود موجب تعامل و تبادل اطلاعات است و سطح کیفی آثار را در آینده بالا می‌برد.

تنظیم: هومن بهلولی