تبیان، دستیار زندگی
اگر هر شبتان را به خاطر محبت و تفاهم در آرامش گذرانده اید و امشب هوس کرده اید با همسرتان دعوا کنید تا شبی متفاوت داشته باشید، از این راهها استفاده کنید. اینها موثرترین فرمولهایی هستند که آقایان...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهانه های دعوا ویژه آقایان


اگر هر شبتان را به خاطر محبت و تفاهم در آرامش گذرانده اید و امشب هوس کرده اید با همسرتان دعوا کنید تا شبی متفاوت داشته باشید، از این راهها استفاده کنید. اینها موثرترین فرمولهایی هستند که آقایان با استفاده از آنها می توانند دعوا درست کنند .این راهکار ها را با اطمینان به کار گیرید و بدانید که دارای ضمانت هم هستند.

قدرنشناسی به وسیله بی توجهی

دعوا

چنانچه دیدید همسرتان خیلی زحمت کشیده و خانه را مرتب کرده،همان ابتدا به چیزی گیر بدهید و با بداخلاقی او را به خاطر فراموشی یک کار و یا رفتار بچه ها سرزنش کنید.

اگر چنین رفتارهایی با روحیه جوانمردانه شما سازگار نیست راه را کوتاه کنید و فقط با بی توجهی دنبال بهانه ای برای دعوا بگردید.یعنی وقتی همسرتان با ذوق و اشتیاق کاری را به خاطر فراهم کردن رضایت و آسایش شما انجام می دهد، به گونه ای وانمود کنید که گویا متوجه هیچ چیزی نشده اید،بلکه اصلا اتفاق قابل توجهی نیفتاده است .هرگونه تحسین و تعریفی که نشانه توجه شما به زحمات خانمتان باشد ،کار را خراب می کند و احساسات منفی را از بین می برد.به خاطر داشته باشید که توجه داشتن خود نوعی قدردانی به حساب می آید.شاید بگویید خیلی از مردها دارای همین اخلاق و رفتارند همسرانشان هم به این وضعیت عادت کردند پس دیگر دعوایی در کار نخواهد بود.

البته این حرف درستی است اما اگر همین مردها یاد می گرفتند کمی توجه و دقتشان و متعاقبا حس قدردانی را در خودشان تقویت می کردند،از خیلی از دعواهای دیگر که ناشی از افسردگی و عصبیت خانمهاست ،جلوگیری می کردند.

رفتار های مشکوک و طفره رفتن از پاسخ های واضح

یکی از مهمترین عوامل دعواساز در بسیاری از خانواده ها اهمیت ندادن آقایان به نگرانی های خانمهاست.خیلی از همین نگرانی ها زائیده رفتارهای ابهام انگیز آقایان است . با کمی حوصله و پرهیز از غرور بیجا می توان با مختصر توضیحاتی رفع ابهام و نگرانی نمود.اما اگر قصد دعوا دارید ،به رفع ابهام و نگرانی کمکی نکنید.

بیشتر زنها وقتی استرس پیدا می کنند،پیله می کنند و زیاد سوال می کنند.پس برای همسرتان نگرانی درست کنید.وقتی با نگرانی از شما سوالاتی را پرسید و منظورش این بود تا شما چیزی بگویید که رفع نگرانی شود ،جواب درستی ندهید و اهمیتی به نگرانیش ندهید.موثر ترین روش این است که مرموز رفتار کنید.

توجه داشته باشید که اگر وعده و وعیدهایی بدهید تا همسرتان را موقتا راضی و ساکت کنید تا بعدا که هیجانات او فروکش کرد با او منطقی مخالفت کنید ،دعوا درست نمی شود

مقاومت بی موقع

یکی دیگر از راههای موثر در مورد خانمها این است که وقتی هیجان زده اند و می خواهند کاری انجام دهند ،همان وقت ،شما سختگیر شوید و محکم جلوی آنها بایستی، و در همان موقع که میل و اصرار شدید برای انجام کار دارند،شما اصرار کنید که اشتباه می کنند. توجه داشته باشید که اگر وعده و وعیدهایی بدهید تا همسرتان را موقتا راضی و ساکت کنید تا بعدا که هیجانات او فروکش کرد با او منطقی مخالفت کنید ،دعوا درست نمی شود .شما باید همان وقت که او به هر دلیلی میل شدیدی برای انجام کاری پیدا کرده ،بخواهید بدون درک شرایط روحی او با او مخالفت کنید.به حرفهای او دقت کنید هر دلیلی که می آورد ،آن را مسخره و بی اهمیت نشان دهید.در چنین شرایطی اگر خیلی حوصله داشته باشید با هر کلمه ای می توانید دعوا درست کنید .

در حضور خانواده خودتان او را نقد کنید

دعوا

هر زنی نسبت به خانواده همسرش حساسیت هایی دارد.آرایش خانمها و تیپ زدنشان مواقعی که با اقوام همسرشان برخورد دارند ،گویای همین مطلب است .گویا مرحله پسندیدن یک عروس از نظر او تا آخر عمر ادامه دارد .به هر حال خانمها از حساسیت زیادی در این مسئله برخوردارند .با استفاده از همین حساسیت می توانید یک عالمه دعوای بی انتها و کدورتهای نابخشودنی درست کنید .در حضور خانواده خودتان بحثی را راه بیندازید و مستقیم یا غیر مستقیم کار را به انتقاد از همسرتان بکشانید.از خواهرتان در موضوعی تعریف کنید و در همان موضوع همسرتان را نقد کنید .البته اگر جرات دارید .بلکه خیلی وقتها  همان تعریف نکردن هم می تواند سرفصل دعوا باشد چه برسد به انتقاد کردن.

بسیاری از آقایان خوش کلام با استفاده هنرمندانه از نیروی کلام چنان محبوبیتی پیدا می کنند که فداکارترین مردان کم حرف و کم حوصله به آن محبوبیت نمی رسند. وقتی دیر به خانه می آیند قبل از اینکه مورد سوال قرار گیرند خودشان شکایت و گلایه را از شرایطی که آنها را مجبور کرده دیر به خانه برسند و در کنار هم اوقات خوشی را سپری کنند ، آغاز می کنند. وقتی می خواهند از پول دادن برای خرید چیزی طفره بروند،طوری آن را می کوبند و پایین تر از شان همسرشان توصیف می کنند که واقعا از چشم طرف می افتد .نمی گویند گران است می گویند بهت نمی یاد .

این مردها به این راحتی ها تن به دعوا نمی دهند اما مردهای کم حرفی که هیچ هنری در جاذبه های کلامی ندارند هرچقدر هم که منطقی و درست رفتار کنند بازهم باید به تنشها و اختلافات زیادی تن بدهند. بنابراین خیلی از اوقات با سکوت و کم حرفی می توانید دعوا بسازید.

انسی نوش آبادی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط :

دلبستگی های ناایمن

منابع استرس زا در زندگی همسران

همسران ناموفق را بشناسیم

چرا برخی زوج ها ،درمانده می شوند؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.