تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ولی‌ امر مسلمین جهان، درپنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین، فرمایشات مهم و مبسوطی ایراد فرمودند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح تجزیه فلسطین مردود است


حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ولی‌ امر مسلمین جهان، درپنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین، فرمایشات مهم و مبسوطی ایراد فرمودند.

انتفاضه-رهبری

حضرت معظم‌‌له، پدیدار گشتن موج پرقدرت بیداری اسلامی در منطقه را نصرت الهی دانستند و خاطرنشان فرمودند: امروز رژیم صهیونیست، از همیشه منفورتر، ضعیف‌تر و منزوی‌‌تر و حامی اصلی‌اش آمریکا از همیشه گرفتارتر و سردرگم‌تر است.12-10 سال پیش کسی تصور نمی‌کرد رژیم مجعول صهیونیست و حامیان جنایتکارش؛ انگلستان خبیث و آمریکای درنده‌خو، امروز تا این حد ضعیف شده و مورد تنفر و لعن و نفرین جهانیان قرار گیرند. آمریکا در اوج اقتدار، همه دنیا را تهدید می‌کرد، اسرائیل به قتل روزانه مردم مظلوم فلسطین بویژه کودکان و نوجوانان می‌پرداخت و انگلستان از این اقدامات فرزند نامشروعش لذت می‌برد اما در سال 2000 میلادی، حزب‌الله لبنان به رهبری شاگرد حضرت امام خمینی(رض) و رهبر حکیم انقلاب اسلامی مدظله العالی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصر‌الله حفظه‌الله تعالی با مقاومت جانانه در برابر بنی‌اسرائیل عنود، صهیونیست ها را برای نخستین‌بار در حیات نامشروع و ننگین‌شان به پذیرش شکست مجبور کرد. در این سال رژیم صهیونیست ناچار شد از بخش‌های بزرگی از جنوب لبنان که 18 سال بود آنها را اشغال کرده بود، خارج شود.

سال 2006 میلادی در جنگ 33 روزه ضرب شست شدید‌تری از سوی دلاورمردان حزب‌الله لبنان بر پیکر پلید اسرائیل غاصب وارد شد و نخستین شکست نظامی در جنگ‌های کلاسیک از سوی این گروه مقاومت چندهزار نفره بر ارتش مجهز و مسلح

اسرائیل تحمیل شد. بدین‌ترتیب افسانه‌ای که به شکست ناپذیری رژیم صهیونیست، موسوم بود و به دلیل شکست‌های پیاپی ارتش‌های ناسیونالیست عربی از ارتش اسرائیل شکل گرفته بود، توسط غیورمردان شیعه حزب‌الله لبنان از بین رفت.سال 2008، اسرائیل برای جبران شکست در جنگ 33 روزه به غزه محاصره شده حمله کرد تا ضمن روحیه گرفتن مجدد در پی پیروزی بر غزه‌نشینان، کار گروه مقاومت اسلامی حماس را یكسره كند  اما در جنگ 22 روزه غزه هم ارتش اسرائیل موفقیتی کسب نکرد و به‌رغم جنایات بسیار -که منجر به شهادت صد‌ها شهروند فلسطینی شد- و به کار بردن بمب‌های فسفری، از این جنگ هم طرفی نبست و با خواری و خفت عقب‌نشینی کرد و شکست در برابر گروه حماس نیز كه از حزب الله الگو گرفته است، به کارنامه صهیونیست‌ها افزوده شد. از سوی دیگر، ایالات متحده نیز پس از گرفتار کردن خود در 2 جنگ افغانستان و عراق، دچار فروپاشی اقتصادی شده است و فقط به‌طور رسمی، ورشکستگی دولت آمریکا اعلام نمی‌شود؛ اگرنه این اتفاق، رخ داده است.

اما شدید‌ترین لطمه در بیداری اسلامی به اسرائیل، در مصر رقم خورد؛جایی که نامبارک اسرائیلی30سال بود نقش محافظ تل‌آویو را بر عهده داشت و حتی فراتر از انتظارات آمریکا و اسرائیل عمل می‌کرد.وی حتی مرز رفح را برای حمایت از رژیم غاصب بست و موجب جان باختن بسیاری از کودکان،پیران و بیماران به دلیل حصر غزه‌شد.

انگلستان نیز چند سال است گرفتار مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی شده است و شورش‌های گرسنگان انگلیسی در اواسط تابستان سال‌ جاری که منجر به قتل 5 معترض به شکل فجیعی از سوی پلیس انگلستان شد، وخامت اوضاع در جزیره بریتانیا را نمایان کرد.  از طرفی، در اوج بدبیاری‌های آمریکا، رژیم صهیونیست و

انگلیس، 9 ماهی می‌شود که شمال آفریقا و خاورمیانه، صحنه بیداری اسلامی ملل تحقیرشده منطقه است. در تونس، جاسوس رسمی موساد؛ "زین‌العابدین بن‌علی"که 23 سال حاکم بی‌چون و چرای این کشور مهم مسلمان بود، در برابر امواج  بیداری اسلامی دوام نیاورد و دیکتاتوری‌اش واژگون شد. در لیبی نیز، دیکتاتور سبز و دیوانه این کشور که بهترین روابط را با آمریکا و اروپا داشت و نفت مرغوب خود را به ثمن بخس به آنها می‌فروخت، سرنگون شد تا یک متحد دیگر غرب نیز به زباله‌دان تاریخ بیفتد.

انتفاضه-رهبری

اما شدید‌ترین لطمه در بیداری اسلامی به اسرائیل، در مصر رقم خورد؛ جایی که نامبارک اسرائیلی 30 سال بود نقش محافظ تل‌آویو را بر عهده داشت و حتی فراتر از انتظارات آمریکا و اسرائیل عمل می‌کرد. وی حتی مرز رفح را برای حمایت از رژیم غاصب بست و موجب جان باختن بسیاری از کودکان، پیران و بیماران به دلیل حصر غزه شد.

نامبارک حامی اصلی اسرائیل و مجری قرارداد ننگین کمپ دیوید بود که رژیم صهیونیست را به رسمیت می‌شناسد.  امواج بیداریاسلامی می‌رود تا تومار رژیم صهیونیست را در هم بپیچد و ان‌شاء‌الله بزودی شاهد این اتفاق مبارک خواهیم بود. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای همچنین به طرح پذیرش فلسطین به عضویت سازمان ملل اشاره فرمودند و افزودند:‌ این طرح، چیزی جز تن دادن به خواسته صهیونیست‌ها یعنی پذیرش دولت صهیونیست در سرزمین فلسطین نیست و هر طرحی بخواهد فلسطین را تقسیم کند، یکسره مردود است. دولت خودگران فلسطینی که زمانی با عنوان سازمان آزادی‌بخش فلسطین، در صدد آزاد کردن قدس شریف از چنگال صهیونیست‌های غاصب بود، اینک با سازشکاری با قاتلان مردم فلسطین حاضر شده است بر بخش بسیار محدودی از کشور فلسطین حکومت کرده و 96 ‌درصد خاک سرزمین مقدس فلسطین را که قبله نخست مسلمین جهان است به صهیونیست‌های اشغالگر واگذار کند تا به حضور کشور صهیونیست در سرزمین مقدس فلسطین که قطعا وجودش نامشروع است، مشروعیت ببخشد. این طرح، فریب جدید اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها برای مشغول کردن موقت فلسطینی‌ها و گذراندن امواج بیداری اسلامی که آنها را دچار سرگیجه کرده است، می‌باشد و موجب دلسردی مردم فلسطین می‌گردد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پیش‌تر پیش‌بینی فرموده‌اند فلسطین به آغوش مسلمانان بازخواهد گشت و ان‌شاء‌الله به زودی شاهد تحقق این پیشگویی پیامبرگونه حضرت ایشان خواهیم بود.* فلسطین آزاد خواهد شد؛ در این هیچ شبهه‌ای نداشته باشید

همان‌طور که ولی ‌امر مسلمین جهان فرمودند، تنها راه‌ حل قضیه فلسطین، برگزاری همه‌پرسی میان تمام فلسطینیان اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی است تا هرچه فلسطینیان تصمیم گرفتند، بر مبنای دمکراسی عملی گردد؛ هر طرح دیگری که موجب تقسیم این ارض مقدس شود، مردود است. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پیش‌تر پیش‌بینی فرموده‌اند فلسطین به آغوش مسلمانان بازخواهد گشت و ان‌شاء‌الله به زودی شاهد تحقق این پیشگویی پیامبرگونه حضرت ایشان خواهیم بود.* فلسطین آزاد خواهد شد؛ در این هیچ شبهه‌ای نداشته باشید.فلسطین قطعا آزاد خواهد شد و به مردم برخواهد گشت و در آنجا دولت فلسطینی تشکیل خواهد شد؛ در این‌ها هیچ تردیدی نیست... ان‌شاء‌الله آن روزی را که قدس شریف به دست مسلمان‌ها بیفتد، شاید خیلی از شماها آن را ببینید.

/فرمایشات رهبر حکیم انقلاب اسلامی و ولی ‌امر مسلمین جهان در دیدار شرکت‌کنندگان در همایش غزه/ 8 اسفند1388

محمدمهدی تقوی

بخش سیاست تبیان