تبیان، دستیار زندگی
رسانه‌های جهان در سطح گسترده‌ای به انعکاس سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین پرداختند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب سخنان رهبری درباره فلسطین


رسانه‌های جهان در سطح گسترده‌ای به انعکاس سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین پرداختند.


انتفاضه-رهبری

"همه فلسطین برای همه مردم فلسطین". این، اصلی‌ترین نكته‌ای بود كه رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در پنجمین كنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و در تبیین راهبرد امت اسلامی در موضوع فلسطین، بر‌ آن تأكید كردند.

ایشان در جمع رهبران بلندپایه گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، علما، اندیشمندان و متفكران عدالت‌طلب و آزاداندیش جهان و رؤسا و مسئولان پارلمانی جهان اسلام با تشریح طرح جمهوری اسلامی در قضییه فلسطین، خاطرنشان كردند: هدف والای امت اسلامی یعنی آزادسازی همه فلسطین بدون چشم‌پوشی از یك وجب از این سرزمین اسلامی، تنها با صبر و تدبیر و توكل و مجاهدت همگانی گروه‌های مقاومت و ملتها و دولت‌های اسلامی محقق خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فلسطین را در میان همه موضوعات مشترك امت اسلامی، مهم‌ترین مسئله برشمردند و در تبیین دلایل این واقعیت افزودند: غصب یك كشور اسلامی و سپردن آن به بیگانگانی كه از كشورهای مختلف گردآوری شده‌اند، كشتار و جنایت و اهانت مستمر به مسلمانان در این حادثه بی‌سابقه تاریخی و تلاش برای تخریب و زوال قبله اول مسلمانان و دیگر مراكز دینی فلسطین از جمله دلایلی است كه نشان می دهد فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است.

ایشان، رژیم صهیونیستی را خنجر غرب در پهلوی امت اسلامی نامیدند و افزودند دولت و جامعه جعلی صهیونیستی در حساس‌ترین نقطه جهان اسلام، به پایگاه نظامی، امنیتی و سیاسی دولت‌های استكباری برای مقابله با اسلام و مسلمانان تبدیل شده است و این واقعیت، دلیل دیگری بر اولویت مسئله فلسطین است.

استفاده صهیونیسم از غصب سرزمین فلسطین به عنوان نقطه اتكا و جای پایی برای گسترش نفوذ و سلطه خود در جهان، پنجمین دلیل عمده‌ای بود كه رهبر انقلاب برای اثبات اولویت مسئله فلسطین به آن استناد كردند.

ایشان افزودند: هزینه مالی و انسانی سنگینی كه كشورهای اسلامی تاكنون در مسئله فلسطین پرداخت كرده‌اند، رنج بی‌پایان میلیون‌ها آواره فلسطینی، انقطاع تاریخ یك كانون مهم تمدنی در جهان اسلام و دلایل متعدد دیگر نشان می‌دهد مسلمانان باید حل مسئله فلسطین را در صدر مسائل مهم خود قرار دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،‌ سپس در تشریح طرح روشن، منطقی و عادلانه جمهوری اسلامی برای حل قضیه فلسطین افزودند: ما نه جنگ كلاسیك ارتش‌های اسلامی  را پیشنهاد می‌كنیم، نه به دریا ریختن یهودیان مهاجر را و نه حكمیت سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی را، بلكه بر اساس معارف سیاسی پذیرفته شده در افكار عمومی جهان، طرح همه‌پرسی از ملت فلسطین را، به عنوان راه حل موضوع فلسطین ارائه می‌كنیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پس از برشمردن این دلایل اعتقادی، انسانی، سیاسی و تاریخی، به نكته‌ای جدید اما كلیدی و اساسی پرداختند و تأكید كردند: تأثیر محسوس  مسئله فلسطین در شكل‌گیری نهضت عظیم و فراگیر بیداری اسلامی كه آغاز فصلی تعیین‌كننده در سرنوشت امت اسلامی بشمار می‌رود، دلیل مهم دیگری است كه اهمیت بی‌بدیل موضوع فلسطین را اثبات می‌كند.

ایشان در همین زمینه افزود: بیداری اسلامی كه بی‌تردید می‌تواند به ایجاد مجموعه‌ای مقتدر، پیشرفته و منسجم اسلامی منتهی شود و به یاری خدا و با عزم راسخ پیشروان نهضت، نقطه پایانی بر دوران عقب‌ماندگی و ضعف و حقارت ملت‌های مسلمان بگذارد، بخش مهمی از نیرو و حماسه خود را از قضیه فلسطین گرفته است.

رهبر انقلاب اسلامی در اثبات تأثیرگذاری موضوع فلسطین بر شكل‌گیری بیداری اسلامی، به ظلم و زورگویی روزافزون رژیم

صهیونیستی، همراهی برخی حكام مستبد و فاسد و مزدور آمریكا با این رژیم، مقاومت الهام‌بخش و پیروزی‌های معجزه‌آسای جوانان مؤمن در جنگ 33 روزه لبنان و نبرد 22 روزه غزه اشاره كردند و افزودند: این واقعیات، از جمله عوامل مهمی است كه اقیانوس به ظاهر آرام ملت‌های مصر و تونس و لیبی و دیگر كشورهای منطقه را به تلاطم درآورده و بیداری پُر بركت اسلامی را شكل داده است .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر اینكه مسائل یاد شده، باید در تحلیل اوضاع منطقه، مورد ملاحظه جدی قرار گیرد خاطرنشان كردند: درستی یا نادرستی هر  تصمیمی، با توجه به این واقعیات، مشخص خواهد شد.

رهبر انقلاب در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود خاطرنشان كردند: قضاوت دقیق، نشان می‌دهد كه مسئله فلسطین امروز اهمیت و فوریت مضاعف یافته و ملت فلسطین حق دارد در این اوضاع، انتظار بیشتری از كشورهای اسلامی داشته باشد.

انتفاضه-رهبری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در نگاهی اجمالی اما چاره‌جویانه و راه‌گشا به ماجرای غصب فلسطین، به نقش و همكاری خائنانه دولت‌های مستكبر به ویژه دولت استعمارگر انگلیس در فاجعه خونین قتل عام و آوارگی ملت فلسطین اشاره كردند وافزودند: سركوب قساوت‌آمیز مقاومت‌های اولیه در داخل فلسطین، جنگ‌های كلاسیك اما ناكام چند كشور عرب با رژیم صهیونیستی كه با حمایت آمریكا، انگلیس و فرانسه از صهیونیست‌ها به از دست رفتن بخش‌های دیگری ازسرزمین‌های اسلامی منجر شد و در نهایت تشكیل سازمان آزادی‌بخش فلسطین از گروه‌های مسلح فلسطینی از جمله مراحلی بود كه امیدهایی را به دنبال آورد اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسید.

ایشان، تكیه بر ایدئولوژی چپ و یا احساسات ناسیونالیستی، دوری از مردم، و بی توجهی به اعتقادات و ایمان اسلامی ملت فلسطین را مهم‌ترین علت ناكامی سازمان آزادی‌بخش فلسطین دانستند و خاطرنشان كردند: این عوامل، به تدریج  این سازمان را خنثی، بی‌تأثیر و منحرف كرد و این انحراف باعث شد آنها نیز همچون برخی دولتهای خائن عربی به آرمان مقاومت یعنی تنها راه نجات فلسطین پشت كنند و به خود و مسئله فلسطین، ضربه سختی وارد آورند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به روند ناكامی و ناامیدی حاكم بر موضوع فلسطین تا مقطع پیروزی انقلاب اسلامی افزودند: با پیروزی این انقلاب، دست قدرت خدا، ورق را برگرداند و در چارچوب تأثیرات شگرف جهانی و منطقه‌ای ناشی از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت جعلی صهیونیست، سریع‌تر و آشكارتر از دیگر مستكبران، ضربات شدید و عمیقی دریافت و به اذعان سران صهیونیست، روزهای سیاه و پُراضطرابی را تحمل كرد.

تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران، برافراشته شدن پرچم فلسطین بر فراز آن سفارت و اعلام صریح و قاطعانه امام خمینی‌(رض) مبنی بر ضرورت آزادی سرزمین فلسطین و قطع غده سرطانی اسرائیل، از جمله نكاتی بود كه رهبر انقلاب در یادآوری آثار اولیه پیروزی انقلاب در روند مسئله فلسطین به‌ آنها اشاره كردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر پایداری 33 ساله مردم ایران و نظام اسلامی بر شعار "فلسطین باید آزاد شود" افزودند: این شعار خون تازه‌ای در رگ‌های فلسطین دمید و با شكل‌گیری گروه‌های مجاهد فلسطینی و لبنانی، فلسطین به جای تكیه بر دولت‌های عربی و مجامع بی‌اثر جهانی، به ایمان عمیق جوانان و مردان و زنان فداكار خود تكیه كرد و با اتكاء به این ایمان عمیق كه كلید همه فتوحات و موفقیت‌هاست، روزبه‌روز پیشرفت و افتخار و اقتدار بیشتری دست یافت بگونه‌ای كه اكنون ملت فلسطین به ملتی امیدوار، مقاوم و دارای اعتمادبه‌نفس تبدیل شده است.

آسوشیتد پرس افزود: [آیةالله] خامنه‌ای، بار دیگر اسرائیل را یک "غده سرطانی" دانست که باید برچیده شود. وی تصریح کرد که "ادعای ما آزادی تمام فلسطین است و نه تنها بخشی از آن. فلسطین سرزمینی است که از رودخانه اردن تا دریای مدیترانه گسترده شده است.

رهبر انقلاب اسلامی برای ارائه تصویری جامع‌تر از واقعیات تاریخ معاصر فلسطین،‌ به بررسی كوتاه تحركات سازشكارانه پرداختند و افزودند هدف تمام این تحركات خیانت‌بار كه از پیمان ننگین كمپ‌دیوید آغاز شد، خاموش كردن مقاومت و واداركردن فلسطینینان و دولت‌های عربی به پذیرش مشروعیت رژیم جعلی صهیونیست بوده است.

ایشان با اشاره به طرح‌های متعدد سازش كه با میدان‌داری آمریكا، همراهی كشورهای استعمارگر اروپایی و بی‌همتی گروه‌های سازشكار به اجرا در می‌آید افزودند: بی‌اعتباری همه این معاهدات بسیار زود آشكار شد و صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها، بارها نشان دادند كه به معاهدات امضا شده به چشم ورق‌پاره‌هایی بی‌ارزش می‌نگرند و فقط به دنبال ایجاد تردید در میان فلسطینیان و زمین‌گیر كردن مقاومت اسلامی هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بی‌نتیجه ماندن طرح‌های سازش، استمرار روحیه مقاومت را پادزهر همه این بازی‌های خباثت‌آمیز دانستند و با استناد به وعده‌های نصرت الهی در قرآن خاطرنشان كردند: ایستادگی و پیروزی غزه، سقوط رژیم خائن و فاسد حسنی مبارك، پدید آمدن موج پرقدرت بیداری اسلامی، برافتادن پرده نفاق و تزویر از چهره آمریكا و ‌انگلیس و فرانسه، تنفر روز افزون ملت‌های منطقه از حامیان رژیم جعلی و انزوای جهانی و انزجار عمومی ملت‌ها از رژیم صهیونیستی، از مظاهر نصرت الهی و نشانه‌های تحقق وعده‌های پرودگار قادر متعال است.

ایشان در جمع‌بندی بخش دوم از سخنان خود، رژیم صهیونیستی را از همیشه منفورتر، ضعیف‌تر و منزوی‌تر دانستند و تأكید كردند حامی اصلی این رژیم یعنی آمریكا نیز، امروز از همیشه گرفتارتر و سردرگم‌تر است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنانشان به تشریح راه اساسی تحقق هدف مهم امت اسلامی یعنی رهایی فلسطین پرداختند اما قبل از بیان این راه حل دو نكته را مورد تأكید قرار دادند: 1ـ ملت‌های مسلمان، آزادی همه فلسطین را دنبال می كنند نه آزادی بخشی از فلسطین را و 2ـ تحقق این هدف مهم نیازمند تلاش و مقاومت و صبر و تدبیر است.

ایشان در تشریح نكته اول تأكید كردند هر طرح عملیاتی در موضوع فلسطین باید براصل  "همه فلسطین برای همه مردم فلسطین"، استوار باشد چرا كه فلسطین، فلسطین از نهر تا بحر است نه حتی یك وجب كمتر.

رهبر انقلاب با رد قاطع هر طرحی كه بخواهد فلسطین را تقسیم كند افزودند: طرح دو دولت كه لباس حق به جانب پذیرش دولت فلسطین به عضویت سازمان ملل را بر آن پوشانده‌اند، چیزی جز تن‌دادن به خواسته صهیونیست‌ها یعنی پذیرش دولت صهیونیستی در سرزمین فلسطین نیست.

انتفاضه-رهبری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،‌ پایمال شدن حق ملت فلسطین، نادیده گرفتن حق تاریخی آوارگان فلسطینی و تهدید حق فلسطینیان ساكن سرزمین‌های 1948 را از جمله پیامدهای طرح دو دولت برشمردند و افزودند معنای حقیقی این طرح، باقی ماندن غده سرطانی اسرائیل، تكرار رنج‌های ده‌ها ساله فلسطینیان و تهدید دائمی پیكره امت اسلامی مخصوصاً ملت‌های منطقه است.

رهبر انقلاب اسلامی در عین حال خاطرنشان كردند: البته ملت فلسطین همان طور كه در غزه عمل كرد، هر بخشی از خاك فلسطین را كه بتواند آزاد كند، به وسیله دولت برگزیده خود، اداره خواهد كرد ولی هرگز هدف نهایی یعنی  آزادسازی همه فلسطین را از یاد نخواهد برد.

ایشان، كار جدی و پیگیر، صبر و تدبیر و عزم و توكل و امید را لازمه دستیابی به هدف والای آزادی فلسطین خواندند و با اشاره به لزوم پرهیز از كارهای نمایشی و  "رفتارهای بی‌صبرانه و دائما متغیر، افزودند دولت‌ها و ملت‌های مسلمان، و گروه‌های مقاومت در  فلسطین، لبنان و دیگر كشورها هر یك نقش و سهم خود را در این مجاهدت همگانی بشناسند و به‌اذن‌الله به ایفای این نقش مهم در روند مقاومت بپردازند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،‌ سپس در تشریح طرح روشن، منطقی و عادلانه جمهوری اسلامی برای حل قضیه فلسطین افزودند: ما نه جنگ كلاسیك ارتش‌های اسلامی  را پیشنهاد می‌كنیم، نه به دریا ریختن یهودیان مهاجر را و نه حكمیت سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی را، بلكه بر اساس معارف سیاسی پذیرفته شده در افكار عمومی جهان، طرح همه‌پرسی از ملت فلسطین را، به عنوان راه حل موضوع فلسطین ارائه می‌كنیم.

ایشان در تشریح منطق این طرح افزودند: ملت فلسطین نیز همانند هر ملت دیگر حق دارد سرنوشت خود را تعیین كند و نظام حاكم بر كشورش را برگزیند. بنا بر این باید همه مردم اصلی فلسطین اعم از مسلمانان و مسیحی و یهودی در داخل و خارج فلسطین در یك همه‌پرسی منضبط شركت كنند و نظام دلخواه خود را برگزینند.

رهبر انقلاب، تعیین تكلیف مهاجران غیرفلسطینی به دست نظام و دولت منتخب ملت فلسطین را از دیگر ابعاد طرح جمهوری اسلامی خواندند و افزودند این طرح عادلانه و منطقی در افكار عمومی جهان نیز به درستی درك می‌شود و می‌تواند از حمایت ملت‌ها و دولت‌های مستقل برخوردار شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته انتظار نداریم كه صهیونیست‌های غاصب به آسانی به طرح همه‌پرسی از همه مردم فلسطین تن دهند و اینجاست كه نقش دولت‌ها و ملت‌ها و سازمان‌های مقاومت در مسئله فلسطین معنا می‌یابد.

رهبر انقلاب اسلامی قطع روابط و پایان پشتیبانی از دشمن غاصب را، مهم‌ترین ركن حمایت از ملت فلسطین و ملاك قضاوت ملت‌ها درباره ادعاهای دولت‌های اسلامی خواندند و این سؤال مهم را مطرح كردند كه دولت‌های اسلامی، اكنون و پس از به میدان آمدن ملت‌ها و شعارهای قدرتمندانه آنها بر ضد صهیونیست‌ها، به چه دلیل و با كدام منطق به روابط خود با رژیم غاصب ادامه می‌دهند؟

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نیز با این تیتر سخنان مقام معظم رهبری را بازتاب داده است: "[آیةالله] خامنه‌ای در کنفرانس انتفاضه راه حل دو کشور [فلسطین و اسرائیل] را رد کرد".

ایشان، ادامه مقاومت سازمان‌ها و گروه‌های جهادی را تكلیفی بزرگ دانستند و افزودند: مقاومت شجاعانه و سازمان‌یافته، حق تحسین‌برانگیز و به رسمیت شناخته شده همه ملت‌های تحت اشغال است و تهمت شبكه سیاسی و رسانه‌ای وابسته به صهیونیزم مبنی بر تروریست بودن مقاومت، سخنی پوچ و بی‌ارزش است چرا كه مقاومت فلسطین در حقیقت حركتی انسانی و مقدس بر ضد تروریست‌های جرار صهیونیست و حامیان غربی آن‌هاست.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود در پنجمین كنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه ملت فلسطین، كشورهای غربی را نیز به نگاه واقع‌بینانه و به رسمیت شناختن حق ملت فلسطین فراخواندند و به آنها گوشزد كردند: اگر بیش از این از نقشه‌های صهیونیست‌های ضد بشر پیروی كنید باید در آینده‌ای نه چندان دور در انتظار ضربه‌های سخت‌تری باشید.

ایشان به حامیان غربی رژیم صهیونیستی هشدار دادند: آن روزی كه ملت‌های اروپا و آمریكا دریابند كه سلطه اختاپوسی صهیونیزم بین‌الملل و اطاعت و تسلیم منفعت‌طلبانه دولت‌مردان غربی در مقابل كمپانی‌های زالوصفت صهیونیست، منشأ گرفتاری‌ها و مشكلات مردم اروپا و آمریكا است آنچنان جهنمی برای دولت‌های خود به وجود می‌آورند كه هیچ راه خلاصی از آن متصور نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه به حرف رئیس جمهور آمریكا مبنی بر اینكه اسرائیل خط قرمز اوست اشاره و این پرسش را مطرح كردند كه عامل حقیقی این خط قرمز منافع ملت آمریكاست یا نیاز شخصی اوباما به پول و پشتیبانی صهیونیست‌ها برای بدست آوردن كرسی دومین دوره ریاست جمهوری؟

رهبر انقلاب به رئیس جمهور آمریكا هشدار دادند: تا چه زمانی قادرید ملت خود را فریب دهید؟ آن روزی كه ملت آمریكا دریابد كه شماها برای چند روز حكومت بیشتر، تن به ذلت و تبعیت و خاكساری در برابر زرسالاران صهیونیست داده‌اید و مصالح ملتی بزرگ را در پای صهیونیست‌ها قربانی كرده‌اید، با شما چه خواهد كرد؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر اینكه خط قرمز اوباما یعنی امنیت رژیم صهیونیستی به دست ملت‌های به‌پاخواسته مسلمان شكسته خواهد شد افزودند آنچه رژیم صهیونیستی را تهدید می‌كند موشك‌های ایران و موشك‌های گروه‌های مقاومت نیست تا در برابر آن، اینجا و آنجا، سپر موشكی برپا كنند بلكه تهدید حقیقی و بدون علاج رژیم جعلی، عزم راسخ ملت‌های اسلامی است كه دیگر نمی‌خواهند و نمی‌گذارند آمریكا و اروپا و عوامل دست‌نشانده غرب، بر آنان حكومت و ملت‌ها را تحقیر كنند.

انتفاضه-رهبری

سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجمین كنفرانس بین‌المللی انتفاضه با این جمله‌ی قاطعانه پایان یافت: البته موشك‌های ایران و گروه‌های مقاومت هم هرگاه تهدیدی از سوی دشمن بروز كند وظیفه خود را انجام خواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان از نزدیك با میهمانان كنفرانس تهران دیدار و گفتگو كردند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن خوش‌آمد‌گویی به میهمانان كنفرانس گفت شرایط حساس منطقه و بیداری اسلامی ملت‌ها، ضرورت توجه به مسئله فلسطین را دو چندان كرده است وباید از این شرایط برای تحقق حقوق ملت فلسطین بهره گرفت.

واکنش ها  به فرمایشات مقام معظم رهبری

آسوشیتدپرس، خبرگزاری معروف آمریکایی در انعکاس سخنان رهبر انقلاب نوشت: رهبر عالی ایران با محکوم به شکست دانستن طرح تشکیلات خودگردان برای اعلام کشور فلسطینی از طریق سازمان ملل متحد، از طرح دو کشور فلسطینی و اسرائیلی انتقاد کرد.

به نوشته این خبرگزاری، آیةالله خامنه‌ای تاکید کرد که فلسطینیان نباید خود را محدود به مرزهای 1967 کنند که مستلزم به‌رسمیت شناختن اسرائیل است، چرا که تمام این سرزمین به فلسطینیان تعلق دارد.

آسوشیتد پرس افزود: [آیةالله] خامنه‌ای، بار دیگر اسرائیل را یک "غده سرطانی" دانست که باید برچیده شود. وی تصریح کرد که "ادعای ما آزادی تمام فلسطین است و نه تنها بخشی از آن. فلسطین سرزمینی است که از رودخانه اردن تا دریای مدیترانه گسترده شده است."

این خبرگزاری همچنین به نقل از مقام معظم رهبری نوشت که مقاومت تنها گزینه باقی مانده پیش روی فلسطینیان است و فلسطینیان باید با هر هزینه‌ای این مقاومت را تا آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل ادامه دهند.

آسوشیتد پرس افزود: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح خواستار رسیدن به راه حلی مبتنی بر گفتگو هستند در حالی که حماس، قسم خورده است که اسرائیل را نابود کند.

شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا نیز عینا خبر اسوشیتد پرس را نقل کرده است و روزنامه صهیونیستی هاآرتص در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری نوشته است: رهبر عالی ایران تصریح کرد که ما نمی‌گوییم که مهاجران یهود باید به دریا ریخته شوند یا حکمیت سازمان ملل متحد پذیرفته شود، بلکه راهکار ما مبتنی بر یک همه پرسی است که همه فلسطینیان در آن حضور به هم رسانند.

هاآرتص در گزارش خود به سخنان سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با یکی از رهبران حماس نیز اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت که حمایت غرب از اسرائیل بی‌فایده است چرا که به خواست خداوند، نابودی اسرائیل نزدیک است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نیز با این تیتر سخنان مقام معظم رهبری را بازتاب داده است: "[آیةالله] خامنه‌ای در کنفرانس انتفاضه راه حل دو کشور [فلسطین و اسرائیل] را رد کرد".

این روزنامه به حضور نمایندگانی از 50 کشور در اجلاس مزبور اشاره کرده است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی از بیانات مقام معظم رهبری چنین نوشت: آیةالله علی خامنه‌ای، رهبر عالی ایران روز شنبه هر گونه طرحی را که منجر به تقسیم سرزمین فلسطین شود، رد کرد.

این خبرگزاری به نقل از مقام معظم رهبری تصریح کرد که هر طرحی که دو کشور را در سرزمین فلسطین به رسمیت بشناسد مستلزم به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین است. مردم فلسطین همان‌گونه که در غزه نشان دادند، تنها در سرزمینی حکومت خود را تشکیل خواهند داد که از اشغال اسرائیل آزاد شده باشد.

خبرگزاری فرانسه نیز بر پیشنهاد ایران مبنی بر برگزاری رفراندوم با حضور تمامی مردم فلسطین تاکید کرده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارش خود از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، بر مواضع ایشان در خصوص لزوم برگزاری رفراندوم در منطقه و همچنین بر لزوم مقاومت فلسطینیان در برابر اسرائیل تاکید کرده است. این روزنامه به سخنرانی خالد مشعل نیز در این کنفرانس اشاره کرده است.

علاوه بر نشریات فوق، بسیاری از نشریات و رسانه‌های جهان سخنان رهبر انقلاب اسلامی را به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس منعکس کرده‌اند. برخی از این رسانه‌ها و نشریات عبارتند از: ای‌بی‌سی نیوز، گاردین، ام‌اس‌ان‌بی‌سی، سیاتل‌تایمز، بوستون، دیلی‌بولتن، اوماها، هندو و ...

گفتنی است تا ساعت مخابره این خبر با جستجوی تیتر انگلیسی به کار گرفته شده از سوی اسوشیتدپرس در انعکاس این خبر  در موتور جستجوی گوگل بیش از 53 هزار صفحه یافت می‌شود.

فرآوری:یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: فارس، پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله خامنه ای