تبیان، دستیار زندگی
یک هنرمند و مخترع به نام Jae Rhim Lee لباسی ویژه ابداع کرده که جسد انسان را به تدریج می خورد و تجزیه می کند! این لباس از چند نوع قارچ تشکیل شده که می توانند یک جسد را به تدریج تجزیه و به خاک تبدیل کند. این قارچ ها...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : محسن مرادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لباسی برای تجزیه اجساد!

تازه هایی از دنیای دانش و فناوری (11)


در این مطلب در ادامه قسمت های  (1) و (2)  و (3)  و(4) و (5) و (6)  و(7) و (8) و (9) و (10) به تازه ترین اخبار هفته دنیای علم و فناوری می پردازیم.

لباسی برای تجزیه اجساد

یک هنرمند و مخترع به نام Jae Rhim Lee لباسی ویژه ابداع کرده که جسد انسان را به تدریج می خورد و تجزیه می کند! این لباس از چند نوع قارچ تشکیل شده که می توانند یک جسد را به تدریج تجزیه و به خاک تبدیل کند. این قارچ ها معمولا بر روی چوب و بدنه درختان در جنگل می رویند. تنها کافی است که این لباس را به تن یک جسد بپوشانند تا قارچ ها وارد عمل شوند و جسم را تجزیه کنند. او کار تحقیقاتی خود را از سال 2008 آغاز کرده است.

لباسی برای تجزیه اجساد!

بقایای این فرایند تجزیه، ترکیبی غیر سمی است که به آسانی به خاک برمی گردد و آسیبی به بهداشت محیط زیست وارد نمی کند. طراح این لباس می گوید قارچ ها توانایی فوق العاده ای در تجزیه و تبدیل مواد سمی به مواد مفید و بدون ضرر دارند و هدفش این بوده تا کاری کند که این روند بهتر و سریع تر انجام بشود. مشخص نیست که چه مدت زمان طول می کشد تا یک جسد در این لباس تجزیه شود و احتمالا به سادگی داوطلبی هم پیدا نمی شود که جسد خود را پس از مرگش طعمه این لباس قارچی کند.

In the spirit of REALLY thinking ahead, bio-artist Jae Rhim Lee has created a flesh-eating mushroom death suit, which is exactly what it sounds like. Since 2008, Lee has been culturing mushrooms – both for her cuisines and to decompose her flesh, hair, nails, and other body parts.

ee has sought to create an environmentally friendly alternative to the carcinogenic formaldehyde typically used with dead bodies. Though we need not worry about the carcinogenic effects on the dead, the reality is that the chemicals are seeping into the earth and affecting the living.

Her breed of ”infinity mushrooms”‌ are comprised of your everyday shiitake and oyster mushrooms, which normally grow on wood and decaying forest material, but can be trained to live off nearly any organic surface.

The first prototype of the suit is embroidered with mushroom spore-infused thread. The suit also comes with a ”decompiculture kit”‌ made of alternative embalming fluid, and a two-part makeup system made of dry mineral makeup and dried mushroom spores that combine with a separate liquid culture to activate the flesh-eating mushrooms upon application.

Lee’s aim is to promote the acceptance of death and decomposition, while contributing positively to the environment. However, the suit has yet to be tested, as there seems to be a lack of volunteers

*************

تصاویر موبایل جدیدی از جنس گرافن که می‌توان آن را تا زد

یک شرکت در نظر دارد در بهار سال 2012 تلفن همراه قابل انعطافی را عرضه کند که می توان به راحتی آن را به هر زاویه ای تا زد و حتی با چکش بر روی آن کوبید.

موبایل جدیدی از جنس گرافن

این تلفن همراه که ظاهری مانند گوشی های "گلکسی" ا دارد به اندازه ای قابل انعطاف است که می توان آن را به راحتی به شکل لوله درآورده و یا تا زد.

شرکت سامسونگ در دورانی که به نمایش گذاشتن نمایشگرهای قابل انعطاف به یکی از اصلی ترین بخشهای نمایشگاه های تکنولوژی به شمار می رود، موفق شده قدمی بزرگ را در زمینه تحقق بخشیدن به ایده ای رویایی به جلو بردارد

این شرکت در ماه ژانویه سال جاری نمایشگرهای قابل انعطاف  خود را با ابعاد 4.5 اینچ و ضخامت 0.3 میلیمتر به نمایش گذاشت و بر اساس گزارشات جدیدی که از محصولات این شرکت ارائه شده، تلفنهای همراه مجهز به این تکنولوژی در سه ماهه دوم سال آینده در بازارها عرضه خواهند شد.

این تکنولوژی بر اساس صفحات کربنی به ضخامت یک اتم که گرافن نامیده می شوند، ابداع شده است، این لایه های باریک بر روی یکدیگر قرار می گیرند و سپس لایه ای از کریستال مایع به عنوان محافظ کل این لایه ها را پوشش می دهد. سامسونگ تصاویری از طرح اولیه این تلفن همراه با نام "گلکسی اسکین" را منتشر کرده است

این تکنولوژی بر اساس صفحات کربنی به ضخامت یک اتم که گرافن نامیده می شوند، ابداع شده است، این لایه های باریک بر روی یکدیگر قرار می گیرند و سپس لایه ای از کریستال مایع به عنوان محافظ کل این لایه ها را پوشش می دهد. سامسونگ تصاویری از طرح اولیه این تلفن همراه با نام "گلکسی اسکین" را منتشر کرده است.

تلفنهای همراهی که در ساخت آنها از گرافن استفاده شود عملا نشکن خواهند بود، ویژگی که موجب محبوبیت فوری و بی چون و چرای این تلفنهای همراه نسبت به دیگر مدلهای موجود در بازار خواهد شد

موبایل جدیدی از جنس گرافن

بر اساس آنچه از محصول جدید سامسونگ منتشر شده، گوشی های جدید و قابل انعطاف این شرکت از نمایشگری قابل انعطاف با وضوح 800 در 480 برخوردار است، دوربینی هشت مگاپیکسلی داشته و حافظه داخلی آن یک گیگابایت در نظر گرفته شده است. این ویژگی ها در کنار پردازشگر 1.2 گیگاهرتزی به گوشی کنونی سامسونگ که در بازارهای جهانی موجود است شباهت زیادی دارد

*************

روباتی که مشعل المپیک را حمل می کند!

این روبات توسط دکتر "جیمز لاو" از دپاتمان روباتیک دانشگاه آبریستویث به عنوان حامل مشعل المپیک انتخاب شده است، به گفته وی چنین احترام و بزرگداشتی برای دستاوردهای تورینگ می تواند برای نسلهای آینده مهندسان و دانشمندان الهام بخش باشد.

"آلن تورینگ" که در 23 ژوئن 1912 در لندن متولد شده است، به عنوان پدر علوم رایانه ای و هوش مصنوعی شناخته می شود. وی به ویژه به خاطر مشارکت در رمزگشایی از ماشین "انیگما" آلمانها در جنگ جهانی دوم به شهرت بالایی رسیده است.

وی همچنین اولین رایانه ذخیره اطلاعاتی را طراحی کرده و تستهایی را برای آزمودن رفتارهای هوشمندانه ماشینها ارائه کرده است.

روباتی که کاندید حمل مشعل المپیک 2012 شده برای حمل این مشعل از شرایط اولیه این کار نیز برخوردار نیست، زیرا واجد شرایط این کار باید دست کم 12 سال سن داشته باشد، زنده باشد و در انگلستان اقامت داشته باشد

این روبات قطعا جوانتر از 12 سال سن دارد، و با اینکه ساکن انگلستان است، اما نمی توان نام موجود زنده را بر روی او گذاشت. با این همه این احتمال وجود دارد که مقامات المپیک برای بکار گرفتن از کاندیدی کاملا غیر عادی قوانین خود را تغییر دهند..

آی کیوب که با هدف مطالعه بر روی فرایندهای یادگیری کودکان و ترجمه این فرایندها به استراتژی هایی آموزشی برای روباتها ساخته شده، طی اجرای پروژه ای بین المللی به نام روبوکاپ ابداع شده است.

روباتی که مشعل المپیک را حمل می کند!

ابعاد این روبات برابر ابعاد بدن کودکی 3.5 ساله است، این روبات قدی برابر یک متر داشته و درجه آزادی حرکات او 53 درجه است.

بر اساس گزارش گیزمگ، روبات آی کیوب به حسگرهایی از قبیل حسگرهای بینایی، شنوایی، لامسه و چرخشی مجهز است و می تواند حالات چهره را در صورت خود نمایان کند.

همچنین در سر این روبات دو دوربین، دو میکروفن، دو ژیروسکوپ و شتاب سنج کار گذاشته شده اند

Research on artificial intelligence and robotics is growing at a rapid pace, but are we ready to see a robot bearing the Olympic torch in 2012? Scientists at Wales' Aberystwyth University are convinced that this should happen, and have nominated the iCub child-like humanoid robot to participate in the Olympic Torch Relay for London's 2012 Summer Olympics. It's intended to be a tribute to computing pioneer Alan Turing, as 2012 will mark the 100th anniversary of his birth.

iCub was nominated by Dr James Law, from Aberystwyth's Department of Computer Science. According to Dr Law, such a tribute to Turing's achievements is meant to inspire future generations of engineers and scientists. Born in London on June 23, 1912, Alan Turing is often referred to as the father of computer science and artificial intelligence. He is widely known for his contribution to breaking the code of the German Enigma cipher machine during WWII, through designing a code-breaking electromechanical device called "the bombe."

Other achievements include designing the first stored-program computer, as well as the influential "Turing test" which is a way of assessing a machine's ability to exhibit intelligent behavior. "These achievements led to the computerized era we live in today," says Dr Law.

The robot has been nominated through an Olympic Torch Relay program sponsored by Lloyds TSB, but as New Scientist reports, it appears that iCub does not meet the basic requirements. It is indicated that a nominee must be at least 12 years old and live in the United Kingdom. The robot is certainly younger than 12 and while being a UK resident, it's actually ... not alive, after all.

Perhaps, however, they might decide to bend the rules for the unusual nominee.

Aimed at investigating children's learning processes and translating them into strategies for learning in robotics, iCub was developed under the RobotCub international project. The robot's dimensions are meant to resemble those of a 3.5 year-old child. It is 1 meter (3.28 ft) tall, with 53 degrees-of-freedom, and is equipped with visual, vestibular, auditory, haptic, proprioceptive and torque sensors. Capable of displaying facial expressions, its head has two VGA cameras, two microphones, gyros and accelerometers

محسن مرادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

واشنگتن پست  مهر   گیزمگ