تبیان، دستیار زندگی
معاون امور هنری ارشاد در جلسه معارفه مدیر جدید مركز موسیقی، موسیقی را تاثیر گذارترین رشته در حوزه هنر خواند. محمد حسین ایمانی خوشخو، مدیر امور هنری ارشاد با اشاره به اینكه كسانی كه در نظرشان موسیقی را چندان خوشایند نمی دانن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمدی:تجربه 25 سال مدیریتم را در دفتر موسیقی به كار می گیرم


معاون امور هنری ارشاد در جلسه معارفه مدیر جدید مركز موسیقی، موسیقی را تاثیر گذارترین رشته در حوزه هنر خواند.

محمد حسین ایمانی خوشخو، مدیر امور هنری ارشاد با اشاره به اینكه كسانی كه در نظرشان موسیقی را چندان خوشایند نمی دانند، اطلاع كافی درباره آن ندارند گفت: «این افراد از زاویه تنگ و خیلی جزئی به موسیقی نگاه می كنند. اهمیت موسیقی تا جایی است كه حتی مداحان و واعظان با تجربه مذهبی ما هم ردیف های موسیقی ایرانی را به خوبی می شناسند. امروز به دلیل فاصله گرفتن این قشر از موسیقی مشكلات عمده ای در عرصه موسیقی مذهبی به وجود آمده است. در مقدس ترین زمان و هنگام انجام فریضه نماز موسیقی زیبای اذان و ساز های نقاره ما را همراهی می كند. آیا این غیر از موسیقی است؟»

ایمانی سپس با اشاره به نقش پر اهمیت دفتر موسیقی گفت: «ما امیدواریم به زمینه هایی دست پیدا كنیم كه امكان رشد موسیقی فاخر به وجود آید. اخیرا در شورای عالی انقلاب فرهنگی جلساتی با حضور هنرمندان داشتیم تا بتوانیم به اصول ثابتی دست پیدا كنیم و تمام مراكز و سازمانی هایی كه به نوعی متولی موسیقی هستند، بر اساس آن پیش بروند.»

پس از آن مدیر امور هنری ارشاد ضمن قدردانی از زحمات محمد حسین همافر رئیس سابق دفتر موسیقی گفت: «معالجات ایشان برای بازیابی سلامتی و نیاز به استراحت و دور بودن از فضای پر اظطراب مدیریت موسیقی ما را بر آن داشت تا توصیه پزشك ایشان را جدی بگیریم و مسئولیت مدیریت دفتر موسیقی را به آقای احمدی كه سال هاست در حوزه های مدیریتی به فعالیت مشغول است، واگذار كنیم.»

دكتر محمد حسین همافر نیز گفت: «من در این مركز از همكاران و هنرمندان نكات ارزنده زیادی آموختم كه از آنها استفاده های زیادی كردم. آقای احمدی روح زیبا و توانایی دارد به گونه ای كه می دانم كاستی ها و ضعف های این حوزه را پوشش می دهد. در آخرین كلام همان سخنی را می گویم كه روی تخت بیمارستان برای آقای ایمانی نوشتم. مطالبات اهالی موسیقی معنایی است كه برآوردنش الزامی است. اگر بر آورده نشود به سكوت می انجامد كه زندگی بی صدا و موسیقی زیبا نیست.»

محمد حسین احمدی كه طی حكمی از سوی وزیر ارشاد مسئولیت مركز موسیقی را عهده دار شده است با اشاره به اهدافی كه در مدیریت این مركز دنبال خواهد كرد، گفت: «مدیریت در امور هنری به دلیل ویژگی هایش كار را دشوار می كند. موسیقی بی واسطه ترین هنر است و مخاطب درك و دریافت كاملی از آن دارد. پذیرش این مدیریت یعنی پذیرش دشواری ها. اذعان می كنم كه برای تلاش و كوشش بی وقفه تمامی تجارب 25 ساله ام را به خدمت می گیرم.»

احمدی ادامه داد: «بی یاری اهالی موسیقی امیدی به موفقیت نیست. امیدوارم با حمایت های هنرمندان بتوانیم توفیق خدمت به هنر موسیقی را كسب كنیم.»