تبیان، دستیار زندگی
پژوهشگران می‌گویند زنجبیل می‌تواند سلول های سرطانی تخمدان را از بین ببرد و فلفل نیز تومورهای لوزالمعده را کوچکتر می کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، نتایج این تحقیق شواهد دیگری در مورد فواید برخی انواع ادویه جات در جلوگیری از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زنجبیل و فلفل سرطان های مرگبار را درمان می‌کنند


پژوهشگران می‌گویند زنجبیل می‌تواند سلول های سرطانی تخمدان را از بین ببرد و فلفل نیز تومورهای لوزالمعده را کوچکتر می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نتایج این تحقیق شواهد دیگری در مورد فواید برخی انواع ادویه جات در جلوگیری از بروز یا پیشرفت سرطان ارایه می‌کند.

هر چند تحقیقات در مورد زنجبیل در محیط آزمایشگاهی انجام شده است و تا بررسی این ماده در بیماران سرطانی راه درازی درپیش است ، اما اولین گام در این زمینه محسوب می‌شود.

دکتر ربکا ریو، استادیار زنان و زایمان مرکز سرطان دانشگاه میشیگان و همکارانش محلول حاوی پودر زنجبیل را بر روی کشت سلول های سرطانی تخمدان آزمایش کردند.

زنجبیل می‌تواند سلول های سرطانی تخمدان را از بین ببرد و فلفل نیز تومورهای لوزالمعده را کوچکتر می کند.

محققان در نشست انجمن تحقیقات سرطان آمریکا اعلام کردند این ماده سلول های سرطانی را به دو طریق از بین می‌برد؛ یکی از طریق فرایند خودکشی و در روش دیگر سلول ها خود را هضم می‌کنند. سرطان تخمدان در بیشتر مبتلایان عود می‌کند و در نهایت در برابر شیمی درمانی مقاوم می‌شود.

اگر زنجبیل بتواند سلول های سرطانی را از دو طریق خودکشی و خود خوری نابود کند، مانع از مقاومت بیماری در برابر شیمی درمانی خواهد شد.

زنجبیل به مهار التهاب کمک می‌کند. التهاب در تشکیل سلول های سرطانی تخمدان نقش دارد. محققان دریافتند خودکشی سلولی با استفاده از زنجبیل اثربخش تر از شیمی درمانی با استفاده از پلاتین است.

سانجای سریواستاوا از دانشکده پزشکی دانشگاه پیترزبورگ می‌گوید تحقیق دیگری نیز نشان داد ماده CAPSAICIN که عامل ایجاد کننده تندی در فلفل است، در موش ها سلول های سرطانی لوزالمعده را وادار به خودکشی می‌کند. این ماده باعث مرگ سلول های سرطانی و کاهش قابل توجه حجم تومورها شد.این ترکیب سلول های سرطان لوزالمعده را از بین برد ، اما تاثیری بر روی سلول های طبیعی و سالم لوزالمعده نگذاشت.

سال گذشته محققان در تحقیق بر روی سلول های لوزالمعده در محیط آزمایشگاه به نتایج مشابهی دست یافتند. سرطان لوزالمعده بسیار مرگبار است، بطوری که از میان ? 32 ?هزار تن که هر ساله به این بیماری مبتلا می‌شوند ? 31?هزار تن آنها جان می‌سپارند.

پژوهشگران در لس آنجلس نیز دریافته‌اند این ماده سلول های سرطان پروستات را نیز از بین می‌برد. در تحقیقات دیگری ادویه زردرنگ زنجبیل نیز از گسترش سرطان ریه  و سی-نه  در موش ها جلوگیری کرد.

البته کارشناسان خاطر نشان کردند بسیاری از ترکیباتی که سرطان را در موش ها متوقف می‌کند، همین تاثیر را در انسان ها ندارند.

*مطالب مرتبط:

- ادویه، چاشنی سلامتی

- تغذیه و پیشگیری از سرطان (1)

- تغذیه و پیشگیری از سرطان (2)

- تغذیه و پیشگیری از سرطان (3)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.