تبیان، دستیار زندگی
معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی مشترك با روسا، نخبگان و نمایندگان اصناف خانه سینما به مناقشات اخیرآنان پایان داد. به نقل از اتاق خبر روابط عمومی معاونت امور سینمایی در این نشست مقرر شد: 1- مجمع عمومی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"جعفری جلوه" به مناقشات "خانه سینمایی ها" پایان داد


معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی مشترك با روسا، نخبگان و نمایندگان اصناف خانه سینما به مناقشات اخیرآنان پایان داد.

به نقل از اتاق خبر روابط عمومی معاونت امور سینمایی در این نشست مقرر شد:

1- مجمع عمومی خانه سینما برگزار شود.

2- كمیته‌ای سه‌ نفره به انتخاب معاونت امور سینمایی چگونگی برگزاری مجمع و راهكارهای قانونی و مناسب آن و نیز دستور جلسه‌ مجمع را تعیین و پیشنهاد نمایند.

3- این كمیته سه نفره متشكل از مجید مجیدی، ناصر شفق و احمدرضا درویش‌ عهده‌دار امور فوق خاصه برگزاری مجمع عمومی و دیگر مسایل مرتبط با خانه سینما تا تشكیل مجمع خواهند بود.

4- علیرضا رضاداد به نمایندگی از معاونت و بدون حق رای در تشكیل جلسات این گروه مشاركت و نظارت خواهند داشت.

5- همه اعضا جلسه هرگونه همراهی و همكاری با كمیته را وظیفه اخلاقی و قانونی خود تلقی كرده و از انجام یا اظهار هرگونه امر مناقشه برانگیز كه می‌تواند به همگرایی در جامعه سینمایی كشور لطمه وارد كند،پرهیز خواهند كرد.

در این جلسه مهدی فخیم‌زاده،صدرعاملی،جعفری جوزانی،طوسی،اطیابی،شایسته،محمدی،عسگرپور،دهقان‌پور،عابدی،موسوی،رئیسیان،توحیدی به طرح نظرات و دلایل و علل و عوامل بروز چنین اختلافاتی و نیز مشكلات و ابهامات اساسنامه‌ای خانه سینما كه منجر به وجود آمدن این فضا شده است پرداختند و در نهایت با وفاق و همدلی بر نظرات معاونت در اتخاذ شیوه مناسب برای پایان دادن به مشكلات پیش‌آمده اجماع‌نظر كردند

معاون امور سینمایی در این جلسه اعلام كرد كمیته دیگری را نیز به منظور نظارت بر حسن برگزاری مجمع و انتخابات معرفی خواهد كرد تا نمایندگان خانه سینما در انتخابات مجمع از هرگونه شائبه نفوذ قدرت مصون و محفوظ بمانند.

به گزارش اتاق خبر روابط عمومی معاون امور سینمایی در ابتدای این جلسه خاطرنشان كرد: حركت مدیریت سینما برای ایجاد امنیت و افزایش اعتماد بوده است.اما متاسفانه اهالی سینما آن گونه كه بایسته است به همدلی و همگرایی نرسیده است.

وی توضیح داد:‌فضای پدید آمده در عرصه فعالیتهای صنفی فضایی است غیر قابل باور، حاوی بحث‌های داغ اما شخصی و حاشیه‌ای! حاوی انگ‌ها و رنگ‌ها! به راستی غوغا چرا؟ بزرگنمایی اختلافات صنفی به چه منظور؟

جعفری‌جلوه گفت:‌البته من تعبیر دیگری نیز دارم كه شاید بتوان این قیل و قال پدید آمده را نشانه‌هایی از یك زایش بزرگ دانست.تردید نكنید كه زایشی در راه است، خیلی از عوامل این را نشان می‌دهد و خیلی از واقعیت‌ها آن را مطالبه می‌كند و این زایش چیزی جز یك (سینمای فاخر) طراز مطلوب و در شأن ایران و اسلام نیست كه بی‌وقفه در آن سمت حركت می‌كنیم.

وی تصریح كرد: بارها گفته‌ایم مدیریت دولتی و فعالان عرصه فضای تولید و تالیف و هنر و هنرمندی می‌بایست با هم عمل كنند، مقدم و مكمل هم.

وی افزود:اكنون باید تدابیری بی اندیشیم كه بتوانیم از یك انتخابات «معقول و بی‌هیاهو» برخوردار شویم تا كمتر كسی در آن مناقشه كند و از جنس انتخابات و عزل و نصبهایی كه در این دو سه هفته اخیر مطرح بود نباشد.

جفعری‌جلوه گفت: در عین حال جای تقدیر از دو دوست و برادر عزیزم جدا وجود دارد.آقایان حبیب‌الله كاسه‌ساز و سیدضیا هاشمی كه آن گونه كه از ایشان انتظار می رفت و اقتضای صحنه بود عمل كردند و یكی با سكوت و همراهی خود و دیگری با پرهیز از پذیرش مسئولیت و هماهنگی خود با معاونت راه را برای تدابیر متین و معقول به منظور فراهم آوردن شرائطی برای جامعیت هرچه بیشتر در مدیریت خانه سینما گشودند.

دراین نشست كلیه مدعوین شامل اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت مدیره، بازرسان و رؤسای هیئت‌های داوری خانه سینما متشكل از محمدعلی نجفی، سیدمسعود اطیابی، حمید دهقانپور، مهدی فخیم‌زاده، علیرضا بهنام، غلامرضا موسوی، مجید میرفخرایی، مهناز مظاهری، مینو فرشچی، محمد‌ آذین، كمال تبریزی، داوود رسولیان، امیر عابدی و رؤسای اتحادیه تهیه‌كنندگان، كانون كارگردانان، كانون فیلمنامه‌نویسان، انجمن منتقدان متشكل از مرتضی شایسته، علیرضا رئیسیان، فرهاد توحیدی و جواد طوسی و جمعی از امنا و نخبگان سینمای كشور متشكل از مجید مجیدی، مسعود جعفری جوزانی، ناصر شفق، حبیب‌الله كاسه‌ساز، سیدضیاء هاشمی، محمدمهدی عسگرپور، منوچهر محمدی، احمدرضا درویش، رسول صدرعاملی و علیرضا رضاداد مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، محمود اربابی مدیركل نظارت و ارزشیابی و محمدحسین نیرومند مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

لینک:

سینما