تبیان، دستیار زندگی
بعضی از مواد غذایی باعث ابتلا به اگزما یا تشدید آن می‌شود. اما مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند که خارش ناشی از این مشکل را تسکین می‌دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

3 ماده‌ی غذایی مفید برای درمان اگزما


بعضی از مواد غذایی باعث ابتلا به اگزما یا تشدید آن می‌شود. اما مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند که خارش ناشی از این مشکل را تسکین می‌دهند.

متأسفانه بیشتر افراد چندان به فکر پوست خود نیستند. اما افرادی که دچار اگزما هستند روزانه با خارش و زبری پوست مواجه هستند که اصلاً خوشایند نیست. بعضی از مواد غذایی باعث ابتلا به اگزما یا تشدید آن می‌شود. اما مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند که خارش ناشی از این مشکل را تسکین می‌دهند. در این مطلب کوتاه به ارائه‌ی این 3 ماده‌ی غذایی تسکین بخش می‌پردازیم.

ماهی آزاد

ماهی آزاد و مواد غذایی دیگری که دارای امگا3 اند

بهترین درمان برای پوست‌های پوسته پوسته موادی هستند که بیشترین امکان محافظتی را به پوست دهند.

ماهی آزاد و انواع ماهی‌های دیگری که حاوی میزان زیادی اسیدهای چرب امگا3 ها هستند این امکان را برای بدن فراهم می‌کنند تا بتواند پوست را احیا کند و از التهاب پیشگیری و از بروز اگزما نیز جلوگیری کند.

چای اولانگ

چای اولانگ

چای اولانگ چای نیمه تخمیر شده است که بعد از جمع آوری گیاه مدتی می‌گذارند تا کمی تخمیر روی آن صورت بگیرد. چینی‌ها بسیار از این چای استفاده می‌کنند. طعم چای اولانگ بین طعم قوی چای سیاه و طعم تلخ چای سفید است. محققان ژاپنی به مدت یک ماه روی افرادی که از اگزما رنج می‌بردند مطالعاتی انجام دادند. این افراد روزانه سه فنجان چای اولانگ مصرف کردند و در کمتر از یک هفته خارش پوست آن‌ها از بین رفت.

ماست

ماست

باکتری‌های مفید موجود در ماست برای سیستم ایمنی بدن مفید هستند و به خصوص برای حفاظت از سلول‌های ایمنی روده موثر عمل می‌کنند. ماست برای بهبود حساسیت‌های پوستی مثل اگزما و کهیر مفید است.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: ریدرزدایجست

مطالب مرتبط:

غذاهای مفید در اگزما

رژیم غذایی در ویتیلیگو

غذاهای خوب برای پوست‌های بد

رژیم غذایی ضد آکنه

حل مشکل پوستی با غذاها

تغذیه مناسب برای برخی مشکلات پوستی

غذاهای مفید در ناراحتی‌های پوستی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.