تبیان، دستیار زندگی
در مجموع یك هزار برنامه از مجموعه ها و موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی به دبیرخانه ارسال شد که ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام رضا(ع)، عالم آل محمد(ص)


دبیرشورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت:

با هماهنگی كامل و برنامه ریز یهای كارشناسی كه انجام شده با توكل به خدا و عنایت حضرت رضا(ع) جشنهای میلاد امام رضا(ع) با شعار «امام رضا(ع)، عالم آل محمد(ص) » باشكو هتر از سالهای گذشته برگزار میشود.


امام رضا(ع)، عالم آل محمد(ص)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی در حاشیه نشست مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار ما گفت:

دبیرخانه دائمی جشنهای میلاد امام رضا(ع) در طول سال و به ریاست قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی فعال است و طی جلسات متعدد با متخصصین و كارشناسان امر به برنامه ریزی و مطالعه طرحها و پیشنهادات مؤسسات وابسته به آستان قدس و سایر نهادهایی كه در تعامل با این مجموعه هستند، میپردازد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی با اشاره به اهمیت بررسی و مطالعه برنامه های دهه كرامت رضوی تصریح كرد: با جلسات مستمری كه با مدیران و صاحبنظران عرصه فرهنگ داشته ایم، برنامه ها با سیاستهای كلی، ماموریتها و رسالتها و سند چشم انداز بیست ساله آستان قدس رضوی منطبق شد، تا با تولید و عرضه برنامه های متنوع و آثار فاخر بتوانیم به ترویج و تعمیق فرهنگ غنی رضوی كمك كنیم.

وی خاطر نشان كرد: در مجموع یك هزار برنامه از مجموعه ها و مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی به دبیرخانه ارسال شد كه در نهایت با بررسیهای فراوان 60 برنامه شاخص و محوری به تصویب و تائید رسید، كه انشاالله با تاثیرگذاری و اثربخشی بر مخاطب به ویژه نسل جوان نتیجه زحمات دوستان به ثمر خواهد رسید.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خدمت در جشنهای میلاد حضرت رضا(ع) را خدمت به اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) دانست و افزود:

امروز به بركت استقرار نظام جمهوری اسلامی فضا بسیار بیش از گذشته برای عرض ارادت ایرانیان به خاندان عصمت و طهارت فراهم شده و از تمامی نقاط كشور مردم عزیزمان اعلام آمادگی خود را برای برپایی این جشن بزرگ اعلام كرده اند. وی افزود: حتی كشورهای خارجی متعددی نیز با علاقه فراوان خواستار برپایی جشن میلاد امام رضا(ع) در كشورهای خود هستند.

حسینی خاطرنشان كرد: با هماهنگی های به عمل آمده امسال برای نخستین بار شاهد برپایی كرسیهای نظریه پردازی و مناظرات امام رضا(ع) در مؤسسات و مراكز آموزش عالی كشور، جشن های زیرسایه خورشید در كشور عراق و همایش بین المللی توسعه فرهنگ زیارت در مشهدالرضا(ع) خواهیم بود.


منبع: آستان قدس رضوی

بخش حریم رضوی