تبیان، دستیار زندگی
پشت میز نشستن همیشه خطراتی برای سلامتی انسان داشته است. محققان در تلاش هستند به طرق مختلف این خطرات را کاهش دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین غذاها برای محل کار!


پشت میز نشستن همیشه خطراتی برای سلامتی انسان داشته است. محققان در تلاش هستند به طرق مختلف این خطرات را کاهش دهند.

خوراکی محل کار

ما همیشه از مضرات پشت میزنشینی و کارهای که باید به صورت ساکن و برای مدت زیاد انجام بدهیم شنیده‌ایم.

وقتی که شما نمی‌توانید شغل خود را ترک کنید می‌توانید کاری انجام دهید که به سلامتی شما لطمه وارد نشود. خوردن چیزهای مفید و به موقع باعث می‌شود بر مضرات کار، غلبه کنید.

در اینجا به تعدادی از مواد غذایی که می‌توانند به شما کمک کنند اشاره می‌کنیم:

1- گردو

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که گردو آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به بادام زمینی، پسته یا بقیه خشکبار دارد. به طور کلی خشکبار باعث کاهش ریسک بیماری‌های قلبی می‌شود. گردو برای مبتلایان به آلزایمر نیز مفید است. محققان خوردن 7 گردو در روز را توصیه می‌کنند.

2- چای سبز

پلی فنول ها، یکی از اجزای مهم چای سبز به عنوان یک ترمیم کننده DNA شناخته می‌شود و سیستم ایمنی بدنی را بهبود می‌بخشد. تحقیقات حاکی از آن است که چای سبز می‌تواند خطر سرطان‌هایی مانند پروستات و پوست را نیز کاهش دهد.

میوه نه تنها باعث از بین رفتن گرسنگی کاذب شما می‌شوند بلکه ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را نیز تأمین می‌کند. شما می‌توانید سیب، موز، پرتقال و

هر میوه دیگر را انتخاب کنید

3- پاپ کورن (ذرت بو داده)

اگر شما بخواهید لیستی از تنقلات مفید را جمع آوری کنید مسلماً پاپ کورن در صدر این لیست قرار دارد. این محصول به عنوان معدنی از فیبر و آنتی اکسیدان‌ها معروف است. اگر در تهیه آن از میزان کمی نمک استفاده نمایید، بهترین نوع آن را خواهید داشت.

4- شکلات تلخ

این ماده خوراکی نیز حاوی پلی فنول ها که آنتی اکسیدان بسیار قوی می‌باشد است. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن یک تکه شکلات تلخ در روز می‌تواند فشار خون را به حالت متعادل در بیاورد. کافئین موجود در آن نیز برای افزایش تمرکز مفید است.

5- میوه

میوه نه تنها باعث از بین رفتن گرسنگی کاذب شما می‌شوند بلکه ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را نیز تأمین می‌کند. شما می‌توانید سیب، موز، پرتقال و هر میوه دیگر را انتخاب کنید. اما هر روز مطمئن شوید که با خود مقداری میوه به سر کار می‌برید.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: جهان

مطالب مرتبط:

میز کار یا میز ناهار؟

تغذیه سالم در محل کار

تأثیر زمان مصرف غذا بر وزن افراد

سه اصل برای داشتن تغذیه سالم

در محل کار هم صحیح غذا بخورید

برنامه غذایی کارگران چگونه باید باشد؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.