تبیان، دستیار زندگی
یک متخصص گیاه دارویی گفت: گیاه "اسفرزه " تاثیر بسزایی در کاهش میزان کلسترول ، چربی و قند خون در افراد دیابتی و مبتلا به چربی خون دارد. دکتر " فریبرز معطر " روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در اصفهان افزود: استفاده از ای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گیاه " اسفرزه " کلسترول خون را کاهش می‌دهد

یک متخصص گیاه دارویی گفت: گیاه "اسفرزه " تاثیر بسزایی در کاهش میزان کلسترول ، چربی و قند خون در افراد دیابتی و مبتلا به چربی خون  دارد.

دکتر " فریبرز معطر " روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در اصفهان افزود: استفاده از این گیاه میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ  را نیز کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به ‌این که پودر پوسته این گیاه در طب سنتی به عنوان یک داروی "ملین" در درمان یبوست  کاربری زیادی دارد، خاطر نشان کرد: پوسته دانه اسفرزه به عنوان یک فیبر "هیدرو کلویید" در درمان دیابت  نیز مفید است.

معطر با تاکید بر اینکه نباید در زمینه استفاده از گیاهان دارویی خود درمانی کرد، گفت: مصرف گیاهان دارویی نیاز به مشاوره با پزشک دارد، در غیر این صورت فرد به مسمومیت دارویی به شکل سردرد و تهوع مبتلا می‌شود.

گیاه" اسفرزه" در نواحی شمال کشور( رودبار ، منجیل ، دشت گرگان،خراسان)، غرب (کردستان ،مهران) و مرکز کشور (اصفهان، خوزستان، شوش ، بوشهر و فارس) یافت می‌شود.

مطلب مرتبط:

اسم من ((اسفرزه )) است !

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.