تبیان، دستیار زندگی
مهمترین نکته برای غذاخوردن در بیرون از منزل، داشتن برنامه‌ریزی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

4 نکته برای غذا خوردن در رستوران


مهمترین نکته برای غذاخوردن در بیرون از منزل، داشتن برنامه‌ریزی است.

رستوران

برای غذا خوردن در بیرون از منزل بهتر است نکات زیر را به خاطر بسپارید تا پس از برگشت به منزل به جای عذاب وجدان و مشکلات ناشی از پرخوری، احساس نشاط و شادابی کنید.

1- انتخاب رستوران

به طور خلاصه می‌توان گفت آن چه ما نیاز داریم تا در بیرون از خانه، غذای سالمی بخوریم، برنامه ریزی است.

منظور این است که اگر برنامه ریزی نداشته باشیم و با تصمیم ناگهانی برای غذا خوردن به بیرون از خانه برویم، با پرخوری نابه‌جا و دریافت انرژی بیش از حد، حتماً خودمان را غافلگیر خواهیم کرد!

بهتر است در انتخاب رستوران به موارد زیر توجه کنیم:

* از رفتن به غذاخوری‌ها و رستوران‌هایی که منوی باز دارند و با دادن یک هزینه‌ی ورودی، استفاده از همه‌ی انواع غذاهایی که وجود دارد، آزاد است، خودداری کنید.

* رستوران و غذاخوری‌ای را انتخاب کنید  که در فهرست غذایی‌اش غذاهای متنوعی  باشد و شما به راحتی بتوانید یک غذای سالم را انتخاب کنید.

اگر صحبت می‌کنید مراقب میزان غذایی که می‌خورید باشید و حواس‌تان از حس سیری‌تان پرت نشود

* در صورت امکان تصمیم لحظه‌ای برای بیرون غذا خوردن نگیرید، چرا که اگر با برنامه‌ریزی باشد، شما با تنظیم غذایتان در طی روز می‌توانید با خیال راحت‌تری از میزان و نوع دریافت انرژی برای وعده بیرون از خانه نقشه بکشید.

* غذاخوری‌ها و رستوران‌های دریایی و گیاهی معمولاً سالم‌ترند.

2- بهتر است قبل از خروج از خانه

* در صورت امکان از فهرست غذایی رستورانی که قصد رفتن دارید؛ و تا جای ممکن از انتخاب خود، مطلع باشید تا خود را غافلگیر نکنید و انتخاب صحیحی داشته باشید.

* حتماً 1 تا 2 ساعت قبل از بیرون رفتن از خانه، میان‌وعده‌ای کوچک مانند میوه یا مقدار کمی سالاد بخورید.

3- در انتخاب غذا

* هرگز از سوال کردن در مورد غذایی که از آن اطلاع ندارید خجالت نکشید و به راحتی در مورد غذایی که ممکن است انتخاب کنید سوال کنید.

* هرگز  در انتخاب غذا عجله نکنید.

از رفتن به غذاخوری‌ها و رستوران‌هایی که منوی باز دارند و با دادن یک هزینه‌ی ورودی، استفاده از همه‌ی انواع غذاهایی که وجود دارد، آزاد است، خودداری کنید

* در صورت تمایل می‌توانید از فردی که به آن غذا را سفارش می‌دهید بخواهید غذای شما را کم‌چرب‌تر درست کنند و یا از افزودن موادی که به آن حساسیت دارید خودداری کنند.

* در صورت امکان از سبزیجات پخته شده در انتخاب غذایتان استفاده کنید؛ زیرا هم از لحاظ بهداشتی مطمئن‌تر است و هم با خوردن آن قبل از غذا از دریافت کالری اضافی جلوگیری کرده‌اید.

4- در هنگام  خوردن غذا

* حتماً با سبزیجات شروع کنید.

* هرگز در خوردن عجله نکنید؛ ابتدا به خوبی به غذای‌تان نگاه کنید؛ از یک نقطه شروع کنید و سعی کنید بعد از هر لقمه قاشق‌تان یا لقمه غذا را در ظرف بگذارید.

* اگر صحبت می‌کنید مراقب میزان غذایی که می‌خورید باشید و حواس‌تان از حس سیری‌تان پرت نشود.

حتماً 1 تا 2 ساعت قبل از بیرون رفتن از خانه، میان‌وعده‌ای کوچک مانند میوه یا مقدار کمی سالاد بخورید

* به محض حس سیری از غذا خوردن دست بکشید بعضی‌ها بر این باورند که برای وسوسه نشدن خوردن بیشتر؛ مابقی غذای‌تان را مملو از نمک یا فلفل کنید تا نتوانید به خوردن ادامه دهید؛ البته راه حل‌های بهتر دیگری نیز هست تا غذای اضافی دور ریخته نشود مثلاً آن را در اختیار دیگری قرار دهید.

و در انتها حتماً مجبور نیستید از خوراکی‌هایی مانند بستنی یا کرم‌های چرب و پر شکر استفاده کنید؛ یک نوشیدنی گرم و کم شکر و یا یک قاشق مربا می‌تواند بسیار مناسب و آرامش بخش باشد و در صورت امکان پیاده‌روی آرام با نفس‌های عمیق را فراموش نکنید.

ترجمه: راحله باباپور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: sparkpeople

مطالب مرتبط:

چه رستورانی برویم؛ چه‌ غذایی بخوریم؟

وقتی رستوران‏ ها نمی‏ خوابند

غذاهای آماده و فوری را کم بخورید (Fast Foods)

اگر به رستوران رفتید...

غذا خوردن سالم در رستوران

اثرات مضر غذاهای آماده

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.