تبیان، دستیار زندگی
اركستر سمفونیك تهران، اواخر مردادماه عازم آلمان می شود تا ضمن اجرای موسیقی در جشنواره فستیوال شرقی، در شهرهای اسنابروك، براندن بورگ، مونستر و برلین به اجرای برنامه بپردازد. سفارت ایران در آلمان برای حضور اركستر سمفونیك در ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفر اركستر سمفونیك تهران به آلمان


اركستر سمفونیك تهران، اواخر مردادماه عازم آلمان می شود تا ضمن اجرای موسیقی در جشنواره فستیوال شرقی، در شهرهای اسنابروك، براندن بورگ، مونستر و برلین به اجرای برنامه بپردازد.

سفارت ایران در آلمان برای حضور اركستر سمفونیك در المان به عنوان نماینده رسمی مركز موسیقی ایران با وزارت خارجه آلمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همكاری می كند.

نادر مشایخی رهبر اركستر سمفونیك تهران، درباره این سفر گفت: «در آخرین نشستی كه با معاونت هنری ارشاد آقای ایمانی داشتم از همكاری وزارت امور خارجه خبر دادند. علاوه بر این وزارت خارجه آلمان هم برای برگزاری این كنسرت با ما همكاری می كند.» وی ادامه داد: «سفر اركستر سمفونیك به آلمان قطعی و تمام كار ها در حال انجام است. این سفر در روحیه نوازندگان اركستر و اشتیاق آنها به ادامه كار تاثیر زیادی دارد. ضمن اینكه در چنین شرایطی این بهترین موقعیت برای تثبیت اركستر سمفونیك تهران و معرفی آن به كشورهای اروپایی است. بسیاری از نوازندگان اركستر ها و رهبران جهان حتی نمی دانند كه ما یك اركستر سمفونیك در تهران داریم. بنابر این سفر اهمیت زیادی برای ما دارد.»

در این جشنواره گروه های موسیقی دیگری نیز از ایران شركت می كنند كه یكی از آنها گروه سالار عقیلی است كه به معرفی و ارائه موسیقی ایرانی برای مخاطبان آلمانی می پردازد.