تبیان، دستیار زندگی
ازگشایی عمارت بادگیر در کاخ گلستان " نامه ای برای خدا " ویژه دانش آموزان مهلت مسابقه بزرگ " نامه ای به خدا" ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی سراسر کشور تا 31 فروردین 82 تمدید شد. این مسابقه برای همه کودکان و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه ای برای خدا

مهم ترین اخبار هفته

نامه ای برای خدا " ویژه دانش آموزان

مهلت مسابقه بزرگ " نامه ای به خدا" ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی سراسر کشور تا 31 فروردین 82 تمدید شد.

این مسابقه برای همه کودکان و دانش آموزان ایرانی داخل و خارج از کشور برگزار می شود و تا کنون حدود 25 هزار نامه از دانش آموزان پیش دبستانی ، دبستانی، سال اول راهنمایی و حتی دانش آموزان نابینا همراه با نقاشی و شعر به ستاد برگزاری مسابقه " نامه ای به خدا" ارسال شده است.

این مسابقه در قالب طرح سوال ، توصیف ، ستایش ، سخن گفتن و بیان احساس به پرودگار در دوره آموزش ابتدایی برگزار خواهد شد و پس از انتخاب آثار برتر، برگزیدگان با برپایی جشن دانش آموزی معرفی می شوند و اسامی آنان از برنامه کودک و نوجوان شبکه یک و دو اعلام خواهد شد.

به 2000 نفر از برگزیدگان این مسابقه نیز جوایزی از جمله رایانه، دوچرخه، میز تحریر، لوازم ورزشی، مجموعه کامل لوازم التحریر و لوازم سرگرمی و کمک آموزش اهدا می گردد. آثار برگزیده ی این مسابقه که به همت ستاد اقامه نماز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، گروه کودک و نوجوان شبکه دو ، شبکه جام جم و روزنامه جام جم برگزار می شود در کتابی چاپ و منتشر خواهد شد.

کودکان و نوجوانان علاقه مند به شرکت در این مسابقه می توانند تا 31 فروردین ماه 82 نامه های خود را به نشانی" تهران- صندوق پستی 19395- 1555 - ستاد برگزاری مسابقه بزرگ " نامه ای به خدا " ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن های 2165222 و 2165230 و 2165209 تماس بگیرید.

بازگشایی عمارت بادگیر در کاخ گلستان

عمارت بادگیر مجموعه کاخ گلستان به زودی برای بازدید عموم بازگشایی می شود.

به گزارش سازمان میراث فرهنگی ، مرمت این بنا که از سال 65 دچار آسیب های جدی شده و بخشهایی از تزئینات آن فرو ریخته بود به زودی به پایان می رسد.

عمارت بادگیر در زمان فتحعلی شاه در ضلع جنوبی باغ گلستان ساخته شده و در زمان ناصرالدین شاه با تصرفات عمده به شکل امروز درآمد . وجه تسمیه این بنا وجود برجهای بادگیر به منظور تولید هوای خنک مطبوع و انتقال آن به داخل عمارت حوضخانه و تالار اصلی بوده است.