تبیان، دستیار زندگی
عملکرد بازیکنانی که سابقه لژیونری در کارنامه خود داشتند یا در آینده لژیونر شدند، همیشه تاثیر ویژه ای بر ن تیجه داربی ها داشته است. آن قدر که معمولاً درخشش آن ها پیروزی و ناکامی شان شکست هر یک از دو تیم را باعث شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لژیونرها و داربی ها


عملکرد بازیکنانی که سابقه لژیونری در کارنامه خود داشتند یا در ینده لژیونر شدند، همیشه تاثیر ویژه ای بر ن تیجه داربی ها داشته است. ن قدر که معمولاً درخشش ن ها پیروزی و ناکامی شان شکست هر یک از دو تیم را باعث شده است.


داربی تهران

مهدی مهدوی کیا (پرسپولیس)

سال 76 برای آخرین بار داربی را تجربه کرد و بهترین بازیکن زمین لقب گرفت. او در مسابقه ای که با 3 گل به سود پرسپولیس تمام شد، یک گل زد و بارها با سرعتش خط دفاعی استقلال را به هم ریخت.

پایان رافت (پرسپولیس)

شاید باور کردنی نباشد، اما رافت هم که زمانی برای تیم دسته دومی و ناشناس «حتا» امارات بازی می کرد، لژیونر محسوب می شود. او در داربی ها یک گل زده، ستار همدانی را اخراج کرده و یک مشت هم از پرویز برومند خورده تا کارنامه اش از علی دایی پر و پیمان تر باشد!

علی کریمی (پرسپولیس)

کارنامه درخشان او در داربی ها منحصر به فرد است. کریمی 2 بار با گل هایش در دقیقه 90 پرسپولیس را از شکست نجات داد و یک بار هم برای تیمش پنالتی گرفت. او تقریباً در تمام داربی هایی که حاضر شده از موثرترین بازیکنان زمین بوده است.

علیرضا منصوریان (استقلال)

هیچ وقت انتظارات هواداران استقلال را در داربی ها برآورده نکرد. در آخرین داربی عمرش بعد از آن که آفساید را پر کرد و یک گل به پرسپولیس هدیه داد، بین 2 نیمه تعویض شد.

کریم باقری (پرسپولیس)

به عنوان یکی از رکوردداران حضور در داربی و هافبکی که شم بالای گلزنی دارد، هرگز نتوانسته بود دروازه استقلال را باز کند که در آخرین داربی که حضور داشت این طلسم را با یک شوت شکست.

علی سامره مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال

علی سامره (استقلال)

با گلی که در ثانیه 30 یکی از داربی ها به ثمر رسانده به علی 30 ثانیه و مهاجم محبوب استقلالی ها شهره شد. سامره در سال 1382 هم یکی از زیباترین گل های تاریخ داربی به ثمر رساند، اما وقتی در یکی از داربی ها نیمکت نشین شد و دیر به بازی آمد، آن قدر خطا کرد که بالاخره از زمین اخراج شد.

علی دایی (پرسپولیس)

گلزن ترین مهاجم جهان در عرصه ملی هرگز نتوانست در داربی ها دروازه استقلال را باز کند. ضربه سر او در داربی سال 74 در آستانه عبور از خط دروازه بود که بهزاد غلامپور با بهترین عکس العمل عمرش آن را دفع کرد.

رضا عنایتی (استقلال)

7 داربی را تجربه کرد و 2 گل برای استقلال به ثمر رساند که در میان سایر مهاجمان همدوره اش آمار خوبی محسوب می شود. او به همراه علی سامره، گلزن ترین مهاجمان استقلال در داربی های یک دهه و اندی اخیر هستند.

مهرداد اولادی (پرسپولیس)

با گلی زیبا به خاطره ها پیوست تا پرسپولیس پس از 4 سال با گل او موفق به شکست آبی پوشان شود. بعد از گل به امارات رفت تا فوتبال خود را آنجا دنبال کند اما بار دیگر در قالب ترکیب پرسپولیس مقابل استقلال قرار خواهد گرفت.

فرهاد مجیدی (استقلال)

یکی از بازیکنانی است که بیشترین سالهای فوتبال خود را در امارات گذراند اما با بازگشت اش به فوتبال ایران ثابت کرد می تواند چند سال دیگر برای فوتبال ایران بازی کند. درخشش در داربی های اخیر و گلزنی در سه بازی متوالی باعث شده است تا آمار خیره کننده ای داشته باشد.

جواد کاظمیان(پرسپولیس): کاظمیان نیز از آن دسته بازیکنانی است که هم در داربی حضور داشته است و توانسته است در خارج از کشور به فوتبال خود ادامه دهد. او نیز همچنان در حسرت گلزنی به آبی پوشان باقی مانده است.

فرآوری:حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منبع:تماشاگر