تبیان، دستیار زندگی
ستاره داربی کیست ؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ستاره داربی کیست ؟


در هر مسابقه فوتبالی جدا از مسایل فنی و روحی و حوادث غیر‌مترقبه، نقش ستاره‌های دو طرف هم در تعیین نتیجه این مسابقه از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند سرنوشت مسابقه را عوض كند.


جواد کاظمیان در کنار علی کریمی

با توجه به اینکه امسال نیز سرخابی های پایتخت پای ستاره های بیشتری را به تیم خود باز کرده اند حدس و گمان در این زمینه دشوارتر از گذشته شده است ولی بنا به رسم قدیم چند چهره شاخص دو تیم را زیر ذره‌بین می‌بریم.

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ البته پیش از رفتن به سراغ ستاره‌های دو تیم ذكر این نكته را ضروری می‌دانیم كه این مسابقه ویژه ارتباط زیادی با مسایل روحی، روانی و آمادگی ذهنی دارد و چه بسا نفر یا نفراتی كه اصلا در این مقال نامی از آنها برده نمی‌شود، تعیین‌كننده سرنوشت داربی 69 باشند، به شرطی كه سرنوشت مسابقه در میدان عمل تعیین شود و دو تیم بنا به عادت دیدارهای گذشته با ادای شرط‌اخوت، مروت را در قبال هواداران خود و بینندگان این مسابقه زیر پا نگذارند.

پرسپولیس

1 - علی کریمی:  حمید استیلی روی قدرت و تجربه كاپیتان خود برای داربی حساب ویژه‌ای باز كرده است، حتی مقابل ذوب آهن نیز با توجه به خستگی او نتوانست از کاپیتان آماده این روزهای پرسپولیس به راحتی عبور کند  و از او در خط حمله استفاده کرد تا کریمی با نمایش خیره کننده حمید استیلی را متقاعد کند تا از او در خط حمله تیمش استفاده کند. به هر حال اگر استیلی تصمیم بگیرد تا از او در خط حمله تیمش استفاده کند مدافعان استقلال روز سختی را تجربه خواهند کرد.

کاپیتان محبوب سرخ ها خیلی دوست دارد بار دیگر دروازه آبی ها را باز کند تا در خاطرات خوشی از آخرین داربی ها خود در ذهن هواداران پرسپولیس به جا بگذارد.

2 - جواد کاظمیان: پس از بازگشت به پرسپولیس خیلی زود توانست جایگاه خود را در میان هواداران دو آتیشه پرسپولیس پس بگیرد. قطعا پس از علی کریمی چشم و چراغ هواداران پرسپولیس جواد کاظمیان خواد بود تا شاید بتواند با استارت های خوب و ضربات کاشته حسرت بازی های گذشته را ذهن هواداران این تیم پاک کند.

کاظمیان در حال حاضر بهترین گلزن سرخپوشان به شمار می رود و خیلی از هواداران به او امید بسته اند.

3 - مهرداد اولادی : با توجه به مصدومیتی که در ابتدای فصل گریبانگیرش شده است همچنان از امیدهای سرخپوشان برای داربی به شمار می رود. هنوز هواداران پرسپولیس ضربه چیپ او به مهدی رحمتی و آن شادی های معروفش را از یاد نبرده اند و امیدوارند در صورت رفع مصدومیت او بتواند در این دیدار حضور پیدا کند تا بار دیگر بتوانند شاهد پشتک های او در ورزشگاه آزادی باشند.

4 - محمد نوری : هافبك گلزن و طراح پرسپولیس هم برای این مسابقه كلی انگیزه دارد. حضور در فیکس در داربی، گلزنی و درخشش از جمله مواردی است که انگیزه محمد نوری را افزایش داده است. هواداران پرسپولیس به درخشش او و راه اندازی سرخ در خط هافبک امید فراوانی دارند

شادی فرهاد مجیدی پس از گل

استقلال

1 - فرهاد مجیدی: كاپیتان آبی‌ها در این فصل حسابی روی فرم و سرحال است و در بازی‌های اخیر چشم و چراغ خط حمله تیمش به شمار می‌رود. اگر داربی قبلی را فاکتور بگیریم فرهاد در تمام حضورهای قبلی‌اش در داربی پایتخت فروغ فراونی داشته و حالا كه بسیار نقش قالی سلیمان را بازی می کند  می‌تواند یك خطر دائمی برای خط دفاع پرسپولیس محسوب شود. ضمن اینكه استفاده از او به عنوان گوش راست هم سمت چپ دفاع قرمزها را به مخاطره خواهد انداخت.

2 - مجتبی جباری:  تقریبا هیچ‌كس را نمی‌توان در ایران پیدا كرد كه نداند نقطه قوت استقلال در مرکز زمین این تیم نهفته است و عامل آن هم حضور مجتبی جباری و آندرانیک تیموریان است. شماره 8 استقلال این روزها در اوج بلوغ فوتبالی خود است و هر پاسش می‌تواند پایه‌گذار یك گل برای تیمش باشد. به هر حال اگر مجبتی جباری مصدوم نباشد !!! و به بازی برسد هر لحظه که پا به توپ شود می تواند نفس ها را در سینه حبس کند.

3 - میلاد میداوودی: این روزها امید همه استقلالی میلاد میداوودی است. مهاجمی که از بند مصدومیت به تازگی رها شده است. میداوودی مهاجمی است که علاوه بر قدرت حمل توپ، از ضربات ناگهانی خوبی هم برخوردار است و در صورت غفلت مدافعان پرسپولیس تنها یک لحظه برای مهاجم خوزستانی کافی است تا نیمی از ورزشگاه آزادی را غرق در شادی کند.

4 - آندرانیک تیموریان : بخش عمده‌ای از نمایش تهاجمی آبی‌ها به میزان آمادگی تیموریان بستگی دارد چون او در روزهای خوبش كه كم هم نبوده‌اند یك دونده و طراح تمام عیار در میانه میدان استقلال است. آندرانیک نقش مهمی در تنظیم میانه میدان استقلال و پایه‌ریزی حملات این تیم دارد. وی گرچه این فصل زیاد شوت نزده ولی شوتزن قابلی است و با توجه به تزلزل معمارزاده روی شوت‌های از راه دور شاید تبدیل به چهره ویژه این داربی شود.

بخش ورزشی تبیان