تبیان، دستیار زندگی
معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش مدرن دنیا امروز به دنبال تفکر انتقادی در انتهای تربیت است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش مدرن به دنبال تفکر انتقادی استآرشیو شد

معاون پرورشی و تربیت بدنی

معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش مدرن به دنبال تفکر انتقادی است/معاونین پرورشی عهده دار کارهای فرهنگی هستند

معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش مدرن دنیا امروز به دنبال تفکر انتقادی در انتهای تربیت است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، زکریا یازرلو در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: مقام معظم رهبری نه تنها می گویند تفکر انتقادی بلکه واژه پرسشگر را مطرح می کنند و تفکر را به مرحله رفتار و عمل تبدیل می رسانند.

وی ضمن تاکید بر اینکه برای حفظ سرمایه های انسانی موجود در مدارس، نیازمند تحولاتی هستیم که در منظر ادبیات معمار تمدن نوین اسلامی مشاهده می کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری واژه هایی را استخدام می کنند که رقیب نه تنها از  به کار بستن این واژه ها عاجز است بلکه استخدام این واژه ها را هم نمی تواند انجام دهد.

یازرلو با اشاره به بیانات رهبر عظیم الاشان انقلاب اسلامی گفت: به گفته ایشان آموزش و پرورش باید بستر تربیت افراد شجاع، خوش خو، خیرخواه، امیدوار به آینده، خلاق و پرسشگر باشد.

* معاونین پرورشی عهده دار تمام کارهای فرهنگی مدراس هستند

معاون پرورشی و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: امروز از معاون پرورشی تلقی جدیدی را رائه می کنم و معتقدم معاونان پرورشی و تربیت بدنی مدارس باید تولیت تمامی کارهای فرهنگی را عهده دار شوند.

یازرلو گفت: معاونین پرورشی باید راهبری قوی را در کنار دانش آموزان اعمال کنند تا انجام تمامی فعالیت های پرورشی توسط خود دانش آموزان صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در حال سبک دهی به زندگی نوجوانان است اضافه کرد: باید سبک زندگی ایرانی_اسلامی توسط معاونان در مدارس جریان یابد.

*استفاده کامل از همه ظرفیت های موجود

وی استفاده کامل از ظرفیت ها را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: 2 هزار و 35 نفر نیرو در شهرستان های استان تهران وجود دارد که می توانند در بخش پرورشی و تربیت بدنی وارد شوند.

یازرلو به رشد 6 درصدی اعتبارات در سال جدید اشاره داشت و گفت: اعتبارات در سال گذشته 620 میلیارد تومان بوده است که این رقم امسال به 910 میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش بر لزوم اجرای صحیح برنامه ها در مدارس تاکید کرد و گفت: ر شد، ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه، گسترش اردوها به ویژه اردوی راهیان نور و طرح هجرت و برپایی گفتمان انقلاب اسلامی و پرسمان دینی در مدارس از برنامه های اجرایی سال جاری خواهد بود.

یازرلو خاطرنشان کرد: در مقطع متوسطه گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت سند چشم انداز 20ساله برگزار می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: امسال باشگاه هایی مانند باشگاه نویسندگان و شعرای دانش آموز و باشگاه خبرنگاران دانش آموز در مدارس راه اندازی می شود.


خبرگزاری پانا

مرکز یادگیری سایت تبیان - تجمیع و تنظیم : نوربخش