تبیان، دستیار زندگی
د بود رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: چهارمین جشنواره بزرگ فرهنگی – ورزشی جانبازان و معلولین مرداد ماه سال آینده با حضور پنج هزار نفر برگزار می شود. به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا) محمود خسروی وفا که در جم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمود خسروی وفا:  ایران میزبان بزرگترین رویداد ورزش جانبازان و معلولین در سطح جهان خواهد بود

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: چهارمین جشنواره بزرگ فرهنگی – ورزشی جانبازان و معلولین مرداد ماه سال آینده با حضور پنج هزار نفر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا) محمود خسروی وفا که در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی سخن می گفت، با اعلام مطلب فوق افزود: این جشنواره از لحاظ تعداد شرکت کننده، بزرگترین رویداد در سطح ورزش های جانبازان و معلولین در سطح جهان است که در 20 رشته ورزشی به صورت متمرکز در تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از مقامات کمیته بین المللی پاراالمپیک نیز دعوت شده تا برای حضور در این جشنواره به ایران بیایند.

خسروی وفا در ادامه عملکرد فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین را در سال 81 ، مثبت ارزیابی کرد و گفت: در اجرای تقویم ورزشی این فدراسیون که در ابتدای سال به تصویب می رسد تا حد بسیار زیادی موفق نشان دادیم. تنها برخی از مسابقات لیگ رشته های مختلف بود که به دلیل فرا رسیدن ایام محرم موفق به برگزاری آن نشده و به اوایل سال 82 ارجاع دادیم.

وی افزود: در سال 81 موفق به کسب 7 مدال طلا، 12 نقره و 9 برنز در مسابقات جهانی رشته های مختلف شدیم و توانستیم 20 سهمیه در دوومیدانی، 10 سهمیه در وزنه برداری، 2 سهمیه در دوچرخه سواری و در تیراندازی نیزسهمیه تمامی کلاسها را برای پارالمپیک 2004 آتن کسب کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در ادامه گفت:

علاوه بر حضور تیم های مختلف ما در مسابقات بین المللی، 24 مرحله مسابقات قهرمانی کشور در رشته های مختلف و 38 مرحله اردوهای تیم ملی را برگزار کردیم که این در فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین بی سابقه بود.

محمود خسروی وفا در ادامه با اشاره به برنامه های این فدراسیون در سال 82 افزود: با بودجه هفت میلیارد و پانصد میلیون ریالی که برای سال آینده در اختیارمان قرار گرفته، سعی مان بر این است ورزشهایی که تا کنون در سطح بین المللی مدال آور نبوده است را قوت بخشیم، ضمن آنکه اعزام هایی نیز به مسابقات مختلف بین المللی برای تیم های ملی در نظر گرفته ایم که مهمترین آن شرکت در مسابقات فوتبال معلولین جهان در آرژانتین است که در صورت کسب عنوان نخست به طور مستقیم به بازیهای پاراالمپیک 2004 آتن راه خواهیم یافت.

خسروی وفا در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا) مبنی بر اینکه آیا حضورتان به عنوان یکی از اعضای شورای شهر تهران، تداخلی در برنامه کاریتان در فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین ایجاد نمی کند، اظهار داشت: مطمئناً خدمت در فدراسیون در اولویت کاری بنده قراردارد، حتی اگر زمانی احساس کنم حضورم در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به کارم در فدراسیون جانبازان و معلولین لطمه وارد می کند، ازحضور درآن پست نیز صرف نظر می کنم. البته در نظر دارم در سال جدید با انتخاب یک دبیر فدراسیون، مسئولیت های اجرایی را به وی واگذار کنم.