تبیان، دستیار زندگی
در حالی که نمایش "رمز داوینچی" از چند روز پیش با موفقیت در دهلی‌نو آغاز شده، اما چهارمین ایالت کشور هند هم نمایش این فیلم جنجالی را در سینماهای خود ممنوع اعلام کرد. مقام‌های رسمی ایالت تامیل نادو روز گذشته اعلام کردند به د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقیف "رمز داوینچی" در ایالت‌های هند ادامه دارد


در حالی که نمایش "رمز داوینچی" از چند روز پیش با موفقیت در دهلی‌نو آغاز شده، اما چهارمین ایالت کشور هند هم نمایش این فیلم جنجالی را در سینماهای خود ممنوع اعلام کرد.

مقام‌های رسمی ایالت تامیل نادو روز گذشته اعلام کردند به دنبال تظاهرات اعتراض‌آمیز مسیحیان ساکن در این ایالت و ترس از ناآرامی‌های مذهبی، اجازه نمایش فیلم جدید ران هاوارد را نخواهند داد. پیش از این قرار بود "رمز داوینچی" از امروز روی پرده سینماهای ایالت 57 میلیون نفری تامیل نادو در جنوب هند برود. گروههایی از مسیحیان تامیل نادو که تعداد قابل توجهی از ساکنان این ایالت را تشکیل می‌دهند، روز چهارشنبه راهپیمایی اعتراض‌آمیزی در پایتخت برگزار کردند.

پیش از این ایالت‌های گجرات، گوآ و ناگالند هم نمایش "رمز داوینچی" را ممنوع اعلام کرده بودند. این در حالی است که فیلم از جمعه گذشته در 25 ایالت هند روی پرده رفته و گزارش‌ها حاکی از استقبال بسیار شدید مردم از آن است. جالب اینجاست که مقام‌های رسمی ایالت ناگالند علاوه بر نمایش فیلم، فروش و توزیع و خواندن کتاب "رمز داوینچی" دن براون را هم ممنوع کرده‌اند.

دولت فدرال هند نمایش بدون سانسور "رمز داوینچی" را برای بزرگسالان در تمام ایالت‌ها به شرطی آزاد اعلام کرده که در ابتدا و انتهای آن یادداشتی مبنی بر غیرواقعی بودن همه رویدادها و داستان فیلم به نمایش درآید. "رمز داوینچی" که به چهار زبان مرسوم در هند دوبله شده، ابتدا قرار بود از جمعه هفته گذشته روی پرده سینماهای شهرهای بزرگ برود، اما اکران آن به دلایلی از جمله امتناع شرکت سونی به ضمیمه‌کردن تکذیب‌نامه‌ای جدید تا این هفته به تعویق افتاد. مسیحیان حدود دو درصد از جمعیت 1/1 میلیارد نفری هندوستان را تشکیل می‌دهند.

"رمز داوینچی" با حضور ستارگانی چون تام هنکس، آدری تاتو و ژان رنو در سه روز نخست اکران خود در دنیا حدود 232 میلیون دلار فروخت و نام خود را در کتاب رکوردهای سینما ثبت کرد. کتاب دن براون هم به بیش از 50 زبان زنده دنیا ترجمه شده و بیش از 40 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش رفته است.

لینک:

گزارش تصویری فیلم "رمز داوینچی"

"رمز داوینچی" در روسیه هم جنجال آفرید

همکارتازه برای خانم مارپل

گزارشی از هفتاد و هشتمین دوره مراسم اسكار

تام هنکس نایب رئیس آکادمی اسکار شد

كتاب های پرفروش جهان

گفت‏وگو با دن براون،من مریلین مونرو نیستم