تبیان، دستیار زندگی
گروه سازنده مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" به زودی منطقه احمدآباد مستوفی را ترک می‌کنند تا بخشی از سکانس‌های فصلی این مجموعه را در گندمزاری در حوالی ورامین مقابل دوربین ببرند. فیلمبرداری بخش‌های مربوط به جنگ‌های شهری مجموعه "م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"مختارنامه" به ورامین می‌رود


گروه سازنده مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" به زودی منطقه احمدآباد مستوفی را ترک می‌کنند تا بخشی از سکانس‌های فصلی این مجموعه را در گندمزاری در حوالی ورامین مقابل دوربین ببرند.

فیلمبرداری بخش‌های مربوط به جنگ‌های شهری مجموعه "مختارنامه" با حضور بدلکاران حرفه‌ای و سربازان ارتش این روزها همچنان در دکورهای شهر کوفه در منطقه احمدآباد مستوفی ادامه دارد. محمود اردلان از بازیگران این مجموعه که با هنرهای رزمی و شمشیربازی آشنایی کامل دارد، هر روز سر صحنه با هنروران و سربازان ارتش تمرین می‌کند و برای این صحنه‌ها به آنها آموزش می‌دهد.

سکانس‌های فصلی سریال "مختارنامه" مربوط به شروع داستان از یک گندمزار است. این صحنه‌ها مختار ثقفی را در مقطع سنی جوانی در حال کشاورزی و برداشت محصول نشان می‌دهد. فیلمبرداری این بخش از کار از پایان خرداد به مدت حداقل بیست جلسه با مدیریت عظیم جوانروح انجام خواهد شد. فریبرز عرب نیا در نقش مختار ثقفی، رضا رویگری در نقش کیان یار ایرانی مختار، رحمان باقریان در نقش زربی غلام مختار و ... برخی بازیگران این بخش از کار هستند.

گروه سازنده "مختارنامه" فیلمبرداری این مجموعه را از فروردین ماه سال 83 در رمل ها و بیابان های کاشان آغاز کردند. از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 83 هم تولید این مجموعه در منطقه احمدآباد مستوفی آغاز شد که این مرحله از کار همچنان ادامه دارد. تاکنون بیش از 65 درصد از این مجموعه تلویزیونی مقابل دوربین رفته و تلاش گروه سازنده پایان رساندن فیلمبرداری "مختارنامه" تا پاییز سال 86 است.

مجموعه "مختارنامه" به کارگردانی داود میرباقری و تهیه کنندگی محمود فلاح در مرکز سیمافیلم تولید می‌شود.

لینک:

داوود میرباقری قیام مختار ثقفی را به تصویر می كشد

«مختارنامه» دوباره جلوی دوربین رفت

"طراحی صحنه‌ و لباس در سینما"

«تاریخ اسلام به روایت سینما»

آقای ضرغامی خواهش می کنم زودتر تصمیم بگیرید

همكاری«مختارنامه» با دیگر تولیدات سینمایی و تلویزیونی