تبیان، دستیار زندگی
یكی در كاخ نیاوران رسیتال پیانو «دلبر حكیم آوا» 1 و 2 تیرماه در كاخ نیاوران برگزار می‌شود. در این برنامه «دلبر حكیم آوا»پیانیست تاجیكی قطعاتی از موتزارت،راخ مانیف، فرانسیس لیست و چند قطعه دیگر را اجرا خواهد كرد. «دلبر حكیم آ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یكم و دوم تیر ماه

رسیتال پیانیست تاجیكی در كاخ نیاوران
رسیتال پیانو «دلبر حكیم آوا» 1 و 2 تیرماه در كاخ نیاوران برگزار می‌شود.


در این برنامه «دلبر حكیم آوا»پیانیست تاجیكی قطعاتی از موتزارت،راخ مانیف، فرانسیس لیست و چند قطعه دیگر را اجرا خواهد كرد.

«دلبر حكیم آوا» پیانیست تاجیكی تحصیلات تكمیلی خود را در كنسرواتوار مسكو به نام «چایكفسكی» ادامه داد. وی از سال 1983 تا 1993میلادی در دانشكده موسیقی دانشگاه هنرهای زیبای تاجیكستان به عنوان استادیار و دانشیار مشغول به كار بوده است. در سال اخیر كنسرتهای زیادی را در شهرهای مختلف ایران برگزار كرده و از این هنرمند آلبوم‌های موسیقی در بازار موسیقی به چشم می‌خورد.

همچنین ایشان سال گذشته كنسرتی را در كاخ نیاوان برگزار كرد كه با استقبال زیادی مواجه شد.

رسیتال پیانو «حكیم آوا» به همت انجمن موسیقی‌دانان نیاوران و در محل كاخ نیاوران برگزار می‌شود.

دلبر حكیم آوا پیانیست تاجیكی آموزش موسیقی را از 6سالگی آغاز كرد و در مدرسه مركز موسیقی وابسته به كنسرواتوار مسكو به نام «چایكفسكی» درس خواند. در سال 1981 از كلاس پروفسور «ساموئل آلومیان» پیانیست برجسته لیسانس موسیقی و نوازندگی پیانو را دریافت كرد و در سال 1983 فوق لیسانس خود را با درجه عالی تخصصی كسب كرد. حكیم آوا از سال 1983 تا 1993میلادی در دانشكده موسیقی دانشگاه هنرهای زیبای تاجیكستان به عنوان استادیار و دانشیار مشغول به كار بوده است. در سال اخیر كنسرت ها و برنامه های مختلفی در تهران و شیراز اجرا كرده است.