تبیان، دستیار زندگی
ویندوز 8 با تمام نسخه های قبلی سیستم عامل ویندوز که طی 25 سال گذشته عرضه شده اند، متفاوت است. نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز که فعلا با نام رمز Windows 8 شناخته می شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه خبر از ویندوز 8


ویندوز 8 با تمام نسخه های قبلی سیستم عامل ویندوز که طی 25 سال گذشته عرضه شده اند، متفاوت است. نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز که فعلا با نام رمز Windows 8 شناخته می شود با انواع مختلف کامپیوترها کار می کند و به خوبی با ابزارهای مجهز به صفحه های لمسی سازگار می باشد. اگر شما هم از طرفدارن محبوب ترین سیستم عامل دنیا هستید خواندن را ادامه دهید تا از جدیدترین اخبار این سیستم عامل مطلع شوید.

پیشرفت های ویندوز 8 در زمینه مدیریت فایل‌ها

شرکت مایکروسافت در حال بهبود مدیریت فایل ها و اقداماتی نظیر کپی ، جابجایی ، تغییر نام و حذف کردن در سیستم عامل آینده ی خود ، یعنی ویندوز 8 است . آلکس سایمونز ، مدیر برنامه های تیم مهندسی ویندوز در بلاگ ویندوز 8 توضیح میدهد.

طبق اطلاعاتی که تیم ویندوز بدست آورده است ، کپی ، جابجایی ، تغییر نام و حذف کردن فایل ها از پرکاربردترین دستوراتیست که در ویندوز اکسپلورر اجرا میشود . حدود 45 درصد از کاربران ویندوز 7 ترجیح میدهند از ابزاری های جانبی برای انجام این امور استفاده کنند.

اکنون با توجه به بازخوردها ، قسمت مدیریت فایل ها برای ویندوز 8 دوباره طراحی شده است.

مایکروسافت سه هدف اصلی را دنبال میکند

یک مکان برای تمامی عملیات ها : در ویندوز 8 شما میتوانید تمامی عملیات ها را در یک پنجره مشاهده کنید.

چه خبر از ویندوز 8

مختصر و واضح : اطلاعات گیج کننده حذف شده و اطلاعاتی که مورد نیاز کاربر باشد ، در اختیار او قرار خواهد گرفت .

کنترل های کاربر : کاربر میتواند کنترل عملیات ( مثلا کپی ) را در اختیار داشته باشد .

تغییرات کلیدی

* حذف شدن انیمیشن ها در هنگام کپی ، انتقال و یا حذف فایل ها.

* قابلیت توقف و از سرگیری عملیات.

* مشاهده جزئیات با نمایی جدید . در ویندوز 8 جزئیات با استفاده از یک گراف که به صورت Real Time است ، نمایش داده خواهد شد.

چه خبر از ویندوز 8

* عدم وجود پنجره های تایید اضافه.

چه خبر از ویندوز 8

رونمایی از تبلت مبتنی بر «ویندوز 8 » سامسونگ در هفته آینده!

شرکت سامسونگ تبلت مبتنی بر سیستم عامل آینده مایکروسافت یعنی ویندوز 8 را در هفته آینده رونمایی خواهد کرد که این تبلت اولین همکاری سخت افزاری مایکروسافت و سامسونگ است.

تحلیلگران بر این عقیده هستند که سامسونگ به سختی در حال تلاش است تا در سیستم عامل های تلفن همراه و تبلت های خود تنوعی ایجاد کند زیرا این شرکت در حال حاضر به شدت وابسته به اندروید گوگل بوده و در حال جدال قانونی با شرکت اپل نیز است.

چه خبر از ویندوز 8

مدیرعامل سامسونگ در پی بروز برخی از شایعات به صورت رسمی اعلام کرد که این شرکت هیچ گونه علاقه‌ای به خرید پلتفرم نگون بخت شرکت هیولت پاکارد یعنی  WebOS ندارد.

تاکنون مشخص شده است که ویندوز 8 برای تبلت‌ها تاثیر گرفته از ویندوزموبایل 7 این شرکت بوده و دارای رابط کاربری پیشرفته و لمسی مترو و همچنین پشتیبانی کامل از USB 3.0 است.

انتظار می‌رود نسخه نسل بعدی ویندوز مایکروسافت طی ماه آینده در اختیار توسعه دهندگان این سیستم عامل قرار گیرد.

یکی از قابلیت بسیار خوب ویندوز 8 که به تازگی از آن پرده برداری شده است سرعت فوق العاده بوت شدن آن است

زمان بوت شدن ویندوز 8 تنها 8 ثانیه است

مایکروسافت سیستم عامل Windows 8 را برای کامپیوترهای مختلف از جمله تبلت ها، نوت بوک ها و نت بوک ها عرضه خواهد کرد. یکی از قابلیت بسیار خوب ویندوز 8 که به تازگی از آن پرده برداری شده است سرعت فوق العاده بوت شدن آن است. این سیستم عامل با رابط کاربری کاربر پسند تنها در 8 ثانیه بوت می شود. در ادامه بررسی های مختلف و ویدئو هایی در این مورد را مشاهده می کنید.

57 درصد از کاربران Desktop PC و 45 درصد از کاربران لپ تاپ ها ترجیح می دهند سیستم خود را Shutdown کنند تا اینکه آن را به حالت Sleep ببرند. چراکه با این روش می توانند ساعات بیشتری از دستگاه خود را بدون شارژ کردن مجدد استفاده کنند. بنابراین زمان سریع بوت شدن بعد از Shutdown مهم است. زیرا پس از هر بار خاموش کردن سیستم، زمان زیادی برای بالا آمدن مجدد نیاز دارد.

چه خبر از ویندوز 8

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، سرعت بوت شدن Windows 8 در PC های مختلف خیلی کمتر از سرعت بوت شدن Windows 7 در همین سیستم هاست.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از: گویا، زومیت، فارنت