تبیان، دستیار زندگی
آشنایی با محل اقامت تیم ملی در فریدریش هافن؛ منوی كاملا ایرانی روئس: تیم ایران اروپایی است تیم ملی ایران از مدت‌ها پیش فریدریش هافن را محل برپایی اردو و اقامتگاهش در طول برگزاری رقابت‌های جام جهانی آلمان برگزیده است. به گزار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آشنایی با محل اقامت تیم ملی در فریدریش هافن؛

آشنایی با محل اقامت تیم ملی در فریدریش هافن؛

منوی كاملا ایرانی
روئس: تیم ایران اروپایی است


تیم ملی ایران از مدت‌ها پیش فریدریش هافن را محل برپایی اردو و اقامتگاهش در طول برگزاری رقابت‌های جام جهانی آلمان برگزیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، Suddeutsche در گزارشی به بررسی اوضاع این دهكده و هتل انتخابی برانكو ایوانكوویچ سرمربی ایران پرداخته است.

هتل «كرونه» در «اشنتسن هاوزن» در كنار دریاچه‌ی «بودن زه» جایی است كه مرد كروات برای بازیكنان خود برگزیده است. البته یكی از بخش‌ها یا به عبارتی جناح های این هتل در اختیار تیم ملی ایران قرار گرفته است.

تیم ملی ایران در حالی در نخستین روزهای ماه ژوئن پای به فرید ریش هافن گذاشت كه نه تنها از نظر ورزشی كه از نظر رزرو مكان نیز توانست حرف خود را به كرسی بنشاند و حریفانی را از پیش رو بردارد.

پنج تیم دیگر راه یافته به جام جهانی هم خواهان اقامت در هتل چهار ستاره‌ی «كرونه» در كنار دریاچه بودن زه بودند.

نروژ یكی از این تیم‌ها بود كه نتوانست از مرحله‌ی مقدماتی صعود كند و به جام جهانی راه نیافت. چك، سوییس و هلند دیگر تیم‌هایی بودند كه در كنار ایران می‌خواستند در این محل اقامت داشته باشند. اما، ایران پیش از این هم یك بار پیش از برگزاری جام ملت‌های آسیا در سال 2004 در همین مكان اردویی را بر پا كرده بود.

«گوئیدو روئس» رییس جوان این هتل با انتظارات و خواسته‌های ایرانی‌ها آشنا است: «ایرانی‌ها گوشت خوك نمی‌خورند و نوشیدنی‌های الكلی نمی‌نوشند. دوچرخه و سالن مجهز به دستگاه‌های بدنسازی در كنار یك سالن تفریحی دارای دو میز بیلیارد، تنیس روی میز، دارت، پلی استیشن و البته اینترنت از جمله امكاناتی است كه در اختیار تیم ملی ایران قرار دارد.»

به نظر می‌رسد كه به جز «گوشت خوك» ایرانی‌ها با دیگر مسایل زندگی غربی مشكلی ندارند. روئس در این باره گفت: «تیم ملی ایران كاملا اروپایی است.»

هیات ایرانی هیچ تقاضای ویژه‌ای نداشته است. با این حال روئس در بخشی از هتل كه ایرانی‌ها اقامت گزیده‌اند، تنها از كادر مرد استفاده كرده است. با این حال این موضوع نیز با درخواست ایرانی‌ها نبوده است.

تیم ملی ایران در بخشی جداگانه از هتل سكنی گزیده است. در این بخش از هتل فضاهایی برای برپایی نشست‌های رسانه‌ای و بحث‌های فنی وجود دارد. هیات ایرانی چهل اتاق هتل را اجاره كرده است كه هزینه هر یك از این اتاق‌ها بین 160 تا 240 یورو است. بزرگ‌ترین سوییت با 55 متر مربع مساحت متعلق به سرمربی این تیم است.

ایرانی‌ها بخش مشهور به House Silberdistel هتل را برای تمام مدت برگزاری جام جهانی رزرو كرده‌اند. روئس در این باره معتقد است:« تیم ملی ایران به بازی نهایی می‌رسد.»

البته حذف پیش از موعد تیم ملی ایران هم نوعی ریسك خواهد بود. در این صورت صاحب این هتل باید ببیند كه تا چه زمانی خواهد توانست این بخش هتل را اجاره بدهد. از نظر فیفا او زیر فشارهای شدید امنیتی قرار دارد.

فیفا در این مورد مواضع بسیار سختگیرانه‌ای را اتخاذ كرده است. تا آن حد كه روئس اجازه ندارد در این باره مطلبی به زبان بیاورد.

برای همه تیم‌های حاضر در جام جهانی تدابیر امنیتی ویژه‌ای اندیشیده شده است. از جمله این اقدامات محصور شدن كمپ تمرینی تیم‌هاست. به همین دلیل مسیر پیاده‌روی در كنار باغ‌های میوه از میدان بازی «اشنتس هاوزن» جدا شده است. در یك سوی این زمین جنگلی قرار گرفته است كه بر فراز تپه‌ای واقع شده است. روئس درباره‌ی امنیت این مكان می‌گوید:« در این باره و از این جنگل‌ها نمی‌توان به طور كامل مطمئن بود.»

برای همین موضوع هم بازیكنان تیم ملی ایران تنها در ورزشگاه فرید ریش هافن تمرین می‌كنند كه در فاصله ده دقیقه‌ای با هتل محل اقامت آنها واقع شده است. كار از محكم كاری عیب پیدا نمی‌كند!