تبیان، دستیار زندگی
آخرین فرصت های باقی مانده از تعطیلات فرصت خوبی است که دست خانواده تان را بگیرید و راهی سفر شوید. با این حال باید به خاطر داشته باشید که تابستان فصل خاصی است و سفر در آن می تواند با خطراتی همراه باشد که بی توجهی به آنها خاطره خوش سفرتان را از بین خواهد برد
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 اشتباه در سفرهای تابستانی


آخرین فرصت های باقی مانده از تعطیلات فرصت خوبی است که دست خانواده تان را بگیرید و راهی سفر شوید. با این حال باید به خاطر داشته باشید که تابستان فصل خاصی است و سفر در آن می تواند با خطراتی همراه باشد که بی توجهی به آنها خاطره خوش سفرتان را از بین خواهد برد.

5 اشتباه در سفرهای تابستانی

آب کافی نمی نوشید

گرمای تابستان از یک طرف، تغییر وضعیت آب و هوایی و برنامه تحرک و خواب هم از طرف دیگر باعث کم آبی بدن می شوند و این در حالی است که اغلب ما در سفر آب کافی  نمی نوشیم یا سعی می کنیم آب مورد نیاز بدنمان را با نوشابه و چای و آب میوه های مصنوعی تامین کنیم. نتیجه این رویه به جز چاقی، کاهش آب بدن و بیماری خواهد بود. برای نوشیدن آب از شیرهای آب عمومی استفاده نکنید و حتماً بطری‌های کوچک آب‌معدنی بخرید که در کیف هم به راحتی جا شوند. یادتان باشد تابستان فصل بیماری های عفونی منتقل شونده از آب مثل وبا است!

خوب غذا نمی خورید

در سفر معمولا میزان و تعداد دفعات خوردن غذا بیشتر می شود اما در مقابل غذاها معمولا فست فودی و چاق کننده هستند. کافیست تنبلی را کنار بگذارید و مواد اولیه غذایی تان را از فروشگاه های محلی تهیه کنید. حتی اگر شده نیمرو بخورید و ماست و دوغ محلی. با این کار هم مواد طبیعی تری مصرف می کنید و هم اضافه وزن و بیماری تهدیدتان نمی کنند.

حواسپرتی می کنید

قبل از ترک خانه، مطمئن شوید که تمام وسایل الکترونیکی غیرضروری خاموش هستند. دوشاخه‌ های تلویزیون و کامپیوتر از جریان برق خارج شده اند؛ شیر اصلی گاز بسته است و هیچ شیر آبی چکه نمی کند. کولر را که یادتان نرفته؟ در آخرین لحظه حتما دقت کنید که خاموش باشد.

تنبلی را کنار بگذارید و مواد اولیه غذایی تان را از فروشگاه های محلی تهیه کنید. حتی اگر شده نیمرو بخورید و ماست و دوغ محلی. با این کار هم مواد طبیعی تری مصرف می کنید و هم اضافه وزن و بیماری تهدیدتان نمی کنند

خانه امن نیست

این روزها خیلی ها سفر می روند بنابراین فرصت خوبی نصیب سارقان می شود که دلی از عزا در بیاورند. قبل از سفر مطمئن شوید که هیچ در و پنجره‌ای قفل خراب یا شکسته ندارد؛ حفاظ‌های آهنی جلوی در چوبی آپارتمان‌تان نصب کنید؛ وسایل با ارزش مثل پول و جواهرات را در خانه‌ی خالی نگه‌داری نکنید. حتی اگر این حقه قدیمی به نظر برسد، باز روشن گذاشتن یک لامپ کم مصرف یعنی کسی در خانه حضور دارد. اگر سفر شما طولانی است، به یکی از اقوام یا دوستان مورداعتماد خود کلید خانه را بدهید تا هر دو روز، سری به خانه‌ی شما بزند.

مراقب جیبتان نیستید

خریدن سوغاتی، یادگاری های زیبا و لوازم جدید از هر شهری که به آن سفر می کنید، خیلی خوشایند است ولی حواس‌تان به پول‌هایی که خرج می‌کنید باشد؛ با جیب خالی به فرودگاه برنگردید. همیشه مقداری برای هزینه‌های احتمالی و مواقع ضروری نگه دارید. یادتان باشد پول‌هایتان را در جیبی بگذارید که فقط خودتان دسترسی داشته باشید. جیب‌برها ممکن است با تنه‌ی ناگهانی یا یک دعوای ساختگی، به راحتی کیف پول شما را بدزدند.

رستم زاد

بخش گردشگری تبیان