تبیان، دستیار زندگی
گزارشی ازمراسم بدرقه تیم ملی در اقامتگاه سفیر آلمان در تهران؛ دادكان: دولت و فدراسیون فوتبال آلمان همكاری بسیار خوبی داشتند مالتزان: ایران آلمانی بازی می‌كند افتخار حضور تیم‌ ملی ایران در رقابتهای جام جهانی ضیافت نهاری از س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گزارشی ازمراسم بدرقه تیم ملی در اقامتگاه سفیر آلمان در تهران؛

گزارشی ازمراسم بدرقه تیم ملی در اقامتگاه سفیر آلمان در تهران؛

دادكان: دولت و فدراسیون فوتبال آلمان همكاری بسیار خوبی داشتند
مالتزان: ایران آلمانی بازی می‌كند


افتخار حضور تیم‌ ملی ایران در رقابتهای جام جهانی ضیافت نهاری از سوی سفیر جمهوری فدرال آلمان در كشورمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم كه ظهر شنبه در محل اقامتگاه سفیر آلمان در تهران برگزار شد بازیكنان تیم ملی و فدراسیون فوتبال كشورمان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم «بارون فون مالتزان» سفیر جمهوری فدرال آلمان ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین گفت: برای بسیاری از ایرانیان آلمان كشور دوم به حساب می‌آید. بازیكنان زیادی از ایران در بوندس‌لیگا بازی كردند و به این دلیل برخی كارشناسان اعتقاد دارند كه ایران آلمانی بازی می‌كند.

وی به دیدار ایران و كاستاریكا در اسفند سال گذشته اشاره كرد و گفت: كاستاریكا همگروه ماست و پیروزی شما درآن دیدار به تیم ملی آلمان برای پیروزی در دیدار افتتاحیه انگیزه فراوانی داد.

مالتزان خطاب به ملی‌پوشان كشورمان گفت: شما فردا به آلمان و به شهر فرید ریش هافن سفر می‌كنید و در هتل كرون اقامت خواهید كرد امیدوارم كه این اسم كه معنای تاج دارد سمبلی برای موفقیت تیم ایران در جام جهانی باشد. شما اردوی آمادگی خود را از سوییس شروع كردید جایی كه 50 سال پیش پایه نخستین قهرمانی تیم ملی آلمان در جام‌جهانی گذاشته شد و پس از آن معجزه‌ی برن به وقوع پیوست. امیدوارم كه آن روح حاكم بر آنجا برای شما هم مثمر ثمر باشد و شما هم این موفقیت را بدست آورید.

وی افزود: می‌خواهم حرفی شخصی را عنوان كنم. میلیونها انسان جام جهانی را پیگیری می‌كنند. من یك آرزوی بسیار بزرگ دارم. آروزی قلبی من این است كه دو تبعه‌ی آلمانی و فرانسوی كه ماهها پیش براثر یك اشتباه وارد آبهای ایران شدند و هم‌اكنون در زندان ایران به سر می‌برند بتوانند این جام جهانی را به صورت آزاد پیگیری كنند.

مالتزان در پایان سخنان بخش نخست خود برای تیم ملی ایران آرزوی موفقیت كرد و گفت: امیدوارم كه تیم ملی ایران تا جایی پیش رود كه در مراحل بالا با تیم آلمان برخورد كند.

پس از سخنان سفیر آلمان هدایایی به رسم یادبود به بازیكنان و اعضای تیم ملی اهدا شد.

مالتزان هنگام اهدای توپ به علی دایی خطاب به كاپیتان تیم ملی كشورمان گفت: آرزو می‌كنم كه این توپ برای شما آنقدر خوش‌شانسی بیاورد كه در مراحل بعد به آلمان برخورد كنید.

در ادامه مراسم،‌ سفیر آلمان، رئیس و نایب رئیس فدراسیون، برانكو ایوانكوویچ سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان و برخی دیگر از اعضای تیم ملی فوتبال به صورت نمادین ضرباتی را به سمت دروازه‌ی تعبیه شده شوت كردند.

محمد دادكان با تشكر از مهمان نوازی سفارت آلمان گفت: دولت و فدراسیون فوتبال آلمان همواره نشان دادند كه همكاری و هماهنگی بسیار خوبی با كشور و تیم ملی ایران دارند، در مسئله بم علی‌رغم شرایطی كه تیم ملی آلمان داشت فدراسیون فوتبال این كشور دعوت فدراسیون فوتبال ایران را پذیرفت و به ایران آمد، همچنین من در سه سفری كه برای بازدید از شرایط ورزشگاههای لایپزیك، فرانكفورت و نورنبرگ داشتم مسوولان برگزاری مسابقات استقبال خوبی از ما به عمل آورده و به خواسته‌هایمان احترام گذاشتند.

وی افزود: تمام تلاشمان این است كه علاوه بر مسائل فنی بتوانیم در مسائل اجتماعی هم با كشور آلمان هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم.

مالتزان در پایان این مراسم با ابراز امیدواری از پیروزی ایران در دیدار 21 خرداد برابر مكزیك گفت: در انتظار گلهای زیاد شما هستیم.

برای برگزاری این مراسم خانم سوزانه ریگراف دبیر اول امور فرهنگی و سیاسی و گفت و گو با دنیای اسلام سفارت آلمان و همچنین خانم ناتالی دورست زحمات بسیاری متحمل شدند.