تبیان، دستیار زندگی
سفارت رژیم صهیونیستی در مصر با یک کشته و نزدیک به 500 زخمی به تصرف انقلابیون در آمد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تسخیر سفارت رژیم صهیونیستی درمصر


 سفارت رژیم صهیونیستی در مصر با یک کشته و نزدیک به 500 زخمی به تصرف انقلابیون در آمد.


سفارت اسراییل-انقلابیون مصری-مصر

به گزارش خبرگزاری فرانسه انقلابیون خشمگین مصری که از شب گذشته تا هم اینک در برابر سفارت  رژیم صهیونیستی در قاهره تجمع کرده بودند سرانجام آن را به تصرف کامل خود در آورند.

تظاهرکنندگان جمعه شب توانسته بودند با تخریب بخشی از دیوار امنیتی اطراف ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره وارد آن شده و به بخش هایی از آن دسترسی پیدا کنند.

این دیوار امنیتی از سوی نیروهای امنیتی مصری به منظور جلوگیری از نزدیک شدن تظاهرکنندگان به ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی ، اطراف آن ایجاد شده بود.

همچنین شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد در درگیری انقلابیون و نیروهای امنیتی مصری در مقابل سفارت اسرائیل یک نفر کشته و 458 نفر  زخمی شدند . انقلابیون مصری نیز چندین خودروی پلیس این کشور را به آتش کشیدند.

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن صدها نفری که یک دیوار سفارت حفاظتی سفارت را تخریب کردند، به استفاده از گاز اشک آور متوسل شدند.

معترضان مصری روز جمعه با پتک و میله های فلزی بخشی از یک دیوار حفاظتی را خراب کردند و وارد یکی از اتاق های واقع در طبقات اولیه این ساختمان 21 طبقه شدند. آنها شماری از اسناد و مدارک موجود در سفارت را به همراه پرچم اسرائیل به خیابان ریختند.

جوانان انقلابی مصر همچنین برای دومین بار پرچم اسرائیل را از فراز مقر سفارت صهیونیستها در قاهره به پایین کشیدند تا این پیام فوری را به جهان برسانند که مصر بعد از انقلاب کاملا با مصر قبل از انقلاب و مصر زمان مبارک متفاوت است

تظاهرکنندگان به اقدام ماه گذشته نیروهای اسرائیلی در کشتن پنج سرباز مصری معترض بودند.

درگیری همچنان ادامه دارد و در حال تبدیل شدن به اعتراضی علیه رهبری جدید مصر است.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا از مصر خواسته است که از ساختمان سفارت محافظت کند.

کاخ سفید از گفتگوی تلفنی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خبر داده است.

دولت آمریکا می گوید که باراک اوباما درباره این حادثه به شدت ابراز نگرانی کرده و تدابیری که در سطوح مختلف برای رفع این بحران اتخاذ کرده را با آقای نتانیاهو در میان گذاشته است.

سفارت اسراییل-انقلابیون مصری-مصر

یک روزنامه عرب زبان امروز در مقاله ای با اشاره به حمله روز گذشته انقلابیون مصری به دیوار حائلی که برای حمایت از سفارت رژیم صهیونیستی احداث شده بود آن را اولین گام در مسیر تصحیح انقلاب عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الشرق قطر امروز درمقاله ای به تظاهرات روزگذشته مصری ها در میدان التحریر که با شعار "تصحیح روند انقلاب" شکل گرفت اشاره می کند.

دراین مقاله آمده است: میدان التحریر که به نماد انقلاب مصر تبدیل شده روزگذشته در عملی کردن شعار "تصحیح روند انقلاب" شاهد حضور میلیونی و گسترده مصری ها بود.

از جمله اقدامی که جوانان مصری در محقق کردن شعار تصحیح روند انقلاب انجام دادند حمله به مقر سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره بود این جوانان علاوه برآنکه در دستانشان چکش ها و میله های آهنی بود با اراده ای قوی برای تصحیح روند انقلاب اقدام به خراب کردن دیوار حائلی کردند که دولت انتقالی مصر برای حمایت از سفارت اسرائیل در قاهره احداث کرد.

جوانان انقلابی مصر همچنین برای دومین بار پرچم اسرائیل را از فراز مقر سفارت صهیونیستها در قاهره به پایین کشیدند تا این پیام فوری را به جهان برسانند که مصر بعد از انقلاب کاملا با مصر قبل از انقلاب و مصر زمان مبارک متفاوت است.

این جوانان همچنین با این اقدام خود اعلام کردند که هیچ کس نمی تواند انقلاب مصر را در قبضه و کنترل خود بگیرد به ویژه هیچ کس نمی تواند درباره موضوع روابط قاهره و تل آویو خواست و اراده خود را به اجرا درآورد.

همچنین شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد در درگیری انقلابیون و نیروهای امنیتی مصری در مقابل سفارت اسرائیل یک نفر کشته و 458 نفر  زخمی شدند

پیام واضح دیگر این اقدام انقلابی جوانان مصر به طور مشخص متوجه تل آویو و شورای نظامی مصر بود که همچنان چشمان خود را از احداث دیوار حائل بسته است تا شاید بتواند به این طریق در ایجاد فاصله و حائل شدن بین تظاهرات کنندگان با سفارت مصر دست به اقدامی زده باشد.

حمله به سفارت اسرائیل بیانگر حقیقت و ماهیت انقلاب میدان التحریر و اهداف آن است به گونه ای که تاکید دارد به آنچه شورای عالی نظامی مصر می خواهد بسنده نمی شود بلکه اهداف انقلاب فراتر از آن است.

هر ضربه ای که جوانان مصری با میله های آهنی خود به دیوار دو متر و نیمی اطراف سفارت اسرائیل واردمی کردند این موضوع را تبیین می کرد که انقلابیون میدان التحریر بار دیگر قوت و قدرت خود را به دست آوردند و توانایی و توانمندی این ملت که سالها در نطفه خفه شده بود به شکل های مختلف در مسیر روند انقلاب ادامه می یابد.

سفارت اسراییل-انقلابیون مصری-مصر

الشرق درپایان تحلیل خود از تظاهرات روزگذشته مردم مصر می نویسد: احداث دیوار حائل در اطراف سفارت اسرائیل درحقیقت اقدامی در جهت خوار و حقیر کردن کرامت و عزت انسانی مصری ها به شمار می آید که می بایست به طور کامل برچیده شود همچنان که پرچم اسرائیل به پایین کشیده شد و هرگز نباید در دوره مصر انقلابی که کاملا با مصر قبل از انقلاب متفاوت است به اهتزاز درآید.

هم چنین  نیمه شب گذشته مردم معترض مصری با حمله به سفارت عربستان وارد این سفارتخانه شده و اعتراض خود را به سیاستهای آل سعود ابراز داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری الفجر مصر، تظاهرات کنندگان مصری نیمه شب گذشته و در ساعات نزدیک به صبح امروز در برابر سفارت عربستان تجمع کردند.

این تجمع اعتراضی همچون دفعات گذشته تنها به سر دادن شعار علیه رژیم آل سعود و سیاستهای این رژیم ختم نشد و مردم با ورود به داخل سفارت به اعتراضات خود شدت بخشیدند.

مردم معترض پس از ورود به داخل سفارت شعارهایی سر داده و محل سفارت را ترک کردند.

خاطرنشان می شود مسئله زندانیان مصری در عربستان از جمله مسائل مورد اعتراض مردم است که رژیم سعودی تاکنون توجهی جدی به آن نکرده است.

فرآوری :یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: فارس،مهر،تابناک،بی بی سی