تبیان، دستیار زندگی
ناصر حجازی گفت : تیم های استقلال و پرسپولیس در مهره چینی ضعیف عمل کردند . وی پیرامون رقابتهای جام باشگاههای آسیا و عملکرد دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت : شانس قهرمانی و صعود تیم پرسپولیس کمتر از میزبان بود و به دلیل شرایط م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ناصر حجازی : مهره چینی غلط باعث شکست نمایندگان ایران شد

ناصر حجازی گفت : تیم های استقلال و پرسپولیس در مهره چینی ضعیف عمل کردند . وی پیرامون رقابتهای جام باشگاههای آسیا و عملکرد دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت : شانس قهرمانی و صعود تیم پرسپولیس کمتر از میزبان بود و به دلیل شرایط میزبانی ، حضور تماشاگر و همچنین آشنایی با شرایط جوی ، پاختاکور از اقبال بیشتری برای صعود برخوردار بود که چنین هم شد . وی افزود : پرسپولیس در بازی با پاختاکور ازبکستان در مهره چینی ضعیف عمل کرد و انتظار می رفت تا " حسن خان محمدی " و " عارف محمد وند " در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرند ، اگر پرسپولیس کمی باهوش تر عمل می کرد ، می توانست حداقل نتیجه مساوی را از تیم میزبان بگیرد و به صعود امیدوارتر باشد . حجازی در خصوص عملکرد تیم استقلال در دو بازی گذشته اظهار داشت : استقلال در این دوره صلابت گذشته را نداشت و پس از دستیابی به گل ، تیم حالت تدافعی به خود می گرفت ، در صورتی که توانایی دفاع از زمین حریف را داشت تا فرصت حمله به حریفان ندهد . به نظر من تیم یا از لحاظ بدنی مشکل داشت که بازیکنان نمی توانستند با دوندگی بالا از زمین حریف دفاع کنند یا سیستم بازی آنها توسط مربی این چنین تعریف شده بود که در کل به ضرر استقلال تمام شد .

حجازی در ادامه با اشاره به تعویض های رولند کخ در بازی با الهلال تصریح کرد :" وحید شمسایی " بازیکن سالنی بازخوبی است ، اما باید حداقل 10 بازی در زمین چمن انجام داده باشد ، تا ضمن بروز توانایی های خود مهیای چنین دیدار سنگینی شود ، شمسایی و امثال او که از قدرت دریبل زنی بالایی برخوردارند ، زمانی مفید هستند که تیم از حریف خود جلو است تا ضمن حفظ توپ در زمین حریف ، تیم را از فشار حملات خارج سازند ولی در بازی استقلال و الهلال زمانی به میدان آمد که استقلال از حریف خود عقب بود و نتوانست مثمرثمر واقع شود . در مورد علی سامره هم باید گفت : که تعویض وی در هر دو بازی اشتباه بود و زمانی که از بازی خارج شد قدرت حمله استقلال کاهش یافت و در نتیجه استقلال متضرر شد و بازی برده را به الهلال واگذار کرد . وی در مورد کادر فنی استقلال اظهار داشت : "رولند کخ" در آلمان هیچگاه سرمربی نبوده که تیم را آرایش دهد و در مسایل فنی دخیل باشد و همیشه در نقش کمک مربی عمل کرده است و نشان داد که در مهره چینی نمی تواند خوب تصمیم گیری کند . حجازی در پایان خاطرنشان کرد : امسال گذشت و باید به فکر سال آینده باشیم تا با تدارک خوب و جذب بازیکنان جوان و مستعد که می توانند نتیجه بخش باشند، زمینه موفقیت تیمهای استقلال و پرسپولیس را فراهم سازیم .