تبیان، دستیار زندگی
سلام دوست با اعتماد به نفسم. این بار هم می خواهم درباره ی اعتماد به نفس با تو حرف بزنم. چیزی که موفقیت هر کسی با آن رقم می خورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باز هم اعتماد به نفس

باز هم اعتماد به نفس

سلام دوست با اعتماد به نفسم. این بار هم می خواهم درباره ی اعتماد به نفس با تو حرف بزنم. چیزی که موفقیت هر کسی با آن رقم می خورد. هر چه باشی و هر کجا باشی با این نیروی با عظمت می توانی به اوج برسی و غم و شکست را از خودت دور کنی.

مثل گل باش

هر چه اصرار کردم، نیامد. گفتم: ده دقیقه بیش تر طول نمی کشد. بیا تو.

اما پایش را توی یک کفش کرده بود نه نمی آیم. خجالت می کشم.خیلی دوست داشتم رفیقم را به دایی ام معرفی کنم. اما او به سر و وضع نامرتبش که نگاه کرد از آمدن منصرف شد.

اگر شما ظاهر آراسته و مرتبی داشته باشید اعتماد به نفس بیش تری خواهید داشت.

سعی کنید به وضع ظاهری خود چه در لباس خانه و چه در لباس رسمی توجه داشته باشید.

مطالعه ی زیاد

فکرش را نمی کردم که عموی جوان من اینقدر به کامپیوتر وارد باشد. وقتی که کامپیوترم خراب شد این را فهمیدم. نمی دانستم که او از ادبیات سر در می آورد، وقتی که با معلم ادبیات مان بحث کرد، تازه فهمیدم که چه قدر از معلم مان بیش تر وارد است. آن روز که هم رفته بودیم عروسی، هشت نفر دور میز نشسته بودیم. آدم های متفاوت که هر کدام کاری داشتند؛ از خلبان بگیر تا پرستار.

عمو با همه ی آن ها شروع به صحبت کرد. عجیب بود که کم نمی آورد.

کسی که زیاد مطالعه می کند و اطلاعات زیادی به دست می آورد خودش را یک سر و گردن از دیگران بالاتر می بیند و این یعنی همان اعتماد به نفس.

آرامش

پدر همش می گفت:زود باشد چقدر لفتش می دهید. آن قدر این حرف را زد که نفهمیدم که چطور لباس پوشیدم. دم در خانه ی خاله که رسیدیم مادر به پدر گفت:زیب شلوارت را بکش بالا. به خانه ی خاله که رفتیم، مامان نی نی کوچولوی شان را بغل کرد و از من خواست کادو را از بابا بگیرم؛ اما بابا آن قدر عجله کرده بود که کادو را در خانه جا گذاشته بود.

مضطرب و عجول بودن، از اعتماد به نفس شما خواهد کاست. سعی کنید آرامش خود را در همه حال حفظ کنید. به سرعت کارهای خود را انجام دهید، ولی آرامش خود را از دست ندهید حتی در میان جنگ هم اگر آرامش داشته باشید، پیدا کردن راه حل برای شما آسان تر خواهد بود. اگر آرامش خودتان را از دست بدهید شمال و جنوب را هم گم می کنید. پس یادتان باشد«آرامش اعتماد به نفس می آورد.»

در مقابل آینه

کار همیشه ی پدربزرگ بود. هر روز صبح رو به روی آینه می ایستاد و به خودش سلام می کرد. احوال خودش را می پرسید و به مردی که آن طرف آینه بود حرف های امیدوار کننده می زد. از خودم می پرسیدم که پدربزرگ چه قدر برای خودش نوشابه باز می کند. یک بار برای خودم این کار را انجام دادم. وای که چقدر تاثیرگذار بود!

در مقابل آینه بایستید و از خود تعریف کنید. هر روز صبح چند دقیقه این کار را انجام دهید. سعی کنید هنگام نگاه کردن در آینه به موارد مثبت چهره ی خود نگاه کرده و از آن تعریف کنید.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:سلام بچه ها

مطالب مرتبط

چگونه برای خود دوست انتخاب کنیم

7 راه برای این که شانس را صدا بزنیم

معجزه کلمات

آرزوهای دوست داشتنی

اتوبوس زندگی

به مغزتان غذا بدهید

رازنامه های در حال انقراض

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.