تبیان، دستیار زندگی
قهرمانی کشتی ایران ، در واقع قهرمانی یک ملت در جهان بود ، اما با این قهرمانی در حد و اندازه ملی برخورد نشد . مهدی حاجی زاده برترین کشتی گیر جهان در سال 2002 ، ضمن بیان این مطلب افزود : انتظار این بود که از تیم قهرمان جهان که...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برترین کشتی گیر جهان

حاجی زاده : با قهرمانی ملت ایران در حد و اندازه های ملی برخورد نشد

قهرمانی کشتی ایران ، در واقع قهرمانی یک ملت در جهان بود ، اما با این قهرمانی در حد و اندازه ملی برخورد نشد .

مهدی حاجی زاده برترین کشتی گیر جهان در سال 2002 ، ضمن بیان این مطلب افزود : انتظار این بود که از تیم قهرمان جهان که زمینه خوشحالی یک ملت را پدید آورده بود ، حمایت بیشتری شود ، اما مسئولان به راحتی از کنار تنها تیمی که توانست عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد ، گذشتند . حتی فدراسیون کشتی هم در این زمینه کم کاری کرد.

دارنده عنوان قهرمانی کشتی آزاد جهان در رقابتهای جهانی تهران درباره مسابقات جهانی سال 2003 نیویورک و احتمال عدم حضورتیم ملی کشتی آزاد کشورمان دراین رقابت ها گفت: به عقیده من به خاطراهمیت مسابقات جهانی نیویورک به واسطه آنکه محل کسب سهمیه کشتی ما درالمپیک 2004 آتن است، مشکلات و موانع به نوعی حل می شود و به احتمال زیاد تیم به این رقابت ها اعزام خواهد شد.

ملی پوش جویباری کشتی آزاد ایران افزود: در صورت عدم حضور در رقابت های جهانی باید سهمیه خود را از جام های بین المللی و مسابقات آسیایی کسب کنیم، در این صورت ما از کشتی روز و سطح بالای دنیا عقب می افتیم و نمی توانیم معیار خوبی برای حضور درالمپیک 2004 آتن داشته باشیم. به طور حتم در مسابقات جهانی سال 2003 نیویورک تمام کشتی گیران برتر جهان حاضر خواهند شد و تیم ها برای کسب سهمیه المپیک با قدرت تمام حاضر می شوند.

حاجی زاده استفاده ازفرصت باقیمانده تا رقابت های جهانی نیویورک والمپیک آتن را تنها راه موفقیت کشتی ایران دراین رقابتها دانست و تصریح کرد: پس از مسابقات جهانی تهران و به واسطه مسائلی که در فدراسیون کشتی وجود داشت و شاهد بی برنامه بودن و سردرگمی مسوولان کشتی بودیم، در واقع برنامه ریزی خاصی برای کشتی کشورمان در سطح ملی شکل نگرفت و تیم قهرمان جهان 6 ماه را بلاتکلیف بود. در این میان ، تنها لیگ کشتی بود که درآن کشتی گیران محک خوردند. ما باید قبول کنیم که در این مدت از حریفان درجه یک خود عقب افتاده ایم و نتوانسته ایم آنچنان که باید و شاید کار کنیم.

فنی ترین کشتی گیر جهان درمورد علت حضور نیافتن خود در میادین کشتی گفت: واقعیت این است که تا پیش از این انگیزه خود را از دست داده بودم و برخی مسائل پیش آمده نیز باعث شده تا به کلی از میدان دور باشم، اما اکنون دوباره انگیزه لازم را به دست آورده ام و تمرینات سنگین خود را آغاز کرده ام تا با آمادگی بیشتر در مسابقات جهانی تهران در نیویورک شرکت کنم و از عنوان قهرمانی خود دفاع کنم.

قهرمان کشتی آزاد جهان با اشاره به دشواریهایی که برای تجدید قهرمانی خود در جهان دارد، تصریح کرد: هرگز به عنوان قهرمان جهان پا در صحنه رقابت ها نمی گذارم، بلکه به عنوان کشتی گیر بی عنوانی که قصد دارد به عنوان قهرمانی جهان و المپیک برسد، خود را آماده می کنم و با این انگیزه به مسابقات جهانی و المپیک گام خواهم گذاشت.

ملی پوش کشتی ایران افزود: بلندترین نقطه آرزوهای هر کشتی گیر کسب مدال طلا از رقابت های المپیک است، هر چند که زود است بخواهم راجع به قهرمانی المپیک آتن صحبت کنیم، اما تمام تلاش خود را برای کسب این عنوان به کار خواهم برد.

حاجی زاده قهرمانی کشتی آزاد ایران در رقابت های المپیک را بسیار دشوار دانست و گفت: قهرمانی در المپیک به حمایت های فدراسیون کشتی وسازمان تربیت بدنی در کنار یک برنامه ریزی منسجم و حساب شده بستگی دارد، امیدوارم اکنون که مسائل و مشکلات در راس فدراسیون کشتی حل شده، برنامه ریزی های لازم هر چه زودتر انجام شود و تیم ملی به سروسامان برسد.

دارنده مدال زرین مسابقات جهانی تهران در مورد برنامه های تمرینی خود گفت: تمرینات مستمر خود را شروع کرده ام و هم اکنون درافت ناشی از فشار تمرینات سنگین هستم، قصد دارم خود را برای مسابقات انتخابی تیم ملی که خرداد ماه سال آینده برگزار می شود آماده کنم. امیداورم بتوانم مانند سال گذشته عملکرد خوبی در مسابقات انتخابی داشته و دوباره پیراهن تیم ملی را به دست آورم.

حاجی زاده حضور در جام حذفی را از دیگر برنامه های خود برای رسیدن به آمادگی دانست و گفت: قصد دارم در جام حذفی که ازاواسط فروردین ماه سال آینده برگزار می شود، شرکت کنم و خود را محک بزنم، البته هنوز تصمیم نگرفته ام که با کدام تیم در جام حذفی شرکت کنم ، اما پس از مسابقات انتخابی تیم ملی نیز می خواهم در چند تورنمنت بین المللی حاضر شوم تا به آمادگی لازم برای حضور در مسابقات جهانی نیویورک برسم.

برترین کشتی گیرجهان درپایان خاطرنشان کرد: تمرینات خود را در شهرستان های جویبار، ساری و قائمشهر و زیرنظرحاج محمود اسماعیل پور ، برادران واگذاری، محمد حسین دباغی، عسگری محمدیان و سبحان روحی پیگیری می کنم و امیدوارم بتوانم هر چه زودتر به شرایط آرمانی برسم.