تبیان، دستیار زندگی
هوشنگ مرادی كرمانی از انجام سه اقتباس دیگر از كتاب‌هایش خبر داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اقتباس جدید از آثار مرادی کرمانی


هوشنگ مرادی كرمانی از انجام سه اقتباس دیگر از كتاب‌هایش خبر داد.

اقتباس جدید از آثار خالق «قصه‌های مجید»

این نویسنده پیشكسوت هم‌زمان با سال‌روز تولدش گفت: بر اساس كتاب «شما كه غریبه نیستید»، رامتین لبافی‌پور در حال ساخت مجموعه‌ای در كرمان است. ابراهیم فروزش نیز بر اساس كتاب «شیر تو شیر» دارد فیلمی را می‌سازد كه اكنون در همدان فیلم‌برداری می‌شود. در این فیلم، بازیگرانی چون هدایت هاشمی‌ و ستاره اسكندری بازی می‌كنند. او همچنین افزود:‌ كتاب «نازبالش» هم توسط بابك نظری قرار است به صورت انیمیشن دربیاید و در قالب سریال از تلویزیون پخش شود.

مرادی كرمانی در ادامه به تجدید چاپ برخی از كتاب‌های خود اشاره كرد و گفت:‌ كتاب «شما كه غریبه نیستید» به تازگی به چاپ چهاردهم رسیده است و «قصه‌های مجید» نیز چاپ بیست و سوم خود را تجربه كرده است. پیش‌تر، تعدادی از آثار مرادی كرمانی همچون «قصه‌های مجید»، «خمره» و «مهمان مامان» مورد اقتباس قرار گرفته‌اند. هوشنگ مرادی كرمانی متولد شانزدهم شهریورماه سال 1323 در روستای سیوچ از توابع بخش شهداد كرمان است. دوره‌ی دانشكده‌ی هنرهای دراماتیك را در تهران گذرانده و در همین مدت در رشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی نیز لیسانس گرفته است. او فعالیت‌های هنری خود را با رادیو كرمان آغاز كرد و بعد این فعالیت را در تهران ادامه داد. نویسندگی را از سال 1347 با مجله‌ی خوشه آغاز كرد. سپس «قصه‌های مجید» را برای برنامه‌ی «خانواده»ی رادیو ایران نوشت، كه همین قصه‌ها، جایزه‌ی كتاب برگزیده‌ی سال 1364 را نصیب او كردند.

«بچه‌های قالیباف‌خانه»،«نخل»، «چکمه»، «مشت بر پوست»، «مربای شیرین»، «لبخند انار»، «تنور» و «مهمان مامان»، از دیگر آثار این نویسنده‌اند.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع: خبرگزاری ایسنا