تبیان، دستیار زندگی
پس از حدود چهار سال از توقف ثبت نام عمره و حج در بانك‌ها سازمان حج و زیارت اعلام كرد كه امسال ثبت نام عمره را دوباره آغاز می‌كند؛ ولی هنوز برای ثبت نام حج تمتع تصمیمی ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اطلاعاتی كه برای ثبت نام عمره باید بدانید


پس از حدود چهار سال از توقف ثبت نام عمره و حج در بانك‌ها سازمان حج و زیارت اعلام كرد كه امسال ثبت نام عمره را دوباره آغاز می‌كند؛ ولی هنوز برای ثبت نام حج تمتع تصمیمی ندارد. بنابراین متقاضیان عمره می‌توانند از 24 شهریورماه از طریق راه‌هایی كه این سازمان تعیین كرده است، برای ثبت نام عمره اقدام كنند.

اطلاعاتی كه برای ثبت نام عمره باید بدانید

ثبت نام عمومی دوره‌ی جدید عمره‌ی مفرده از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه، 24 شهریورماه در تمام شعب بانك‌های ملی و ملت سراسر كشور آغاز می‌شود و تا یك‌ماه ادامه می‌یابد.

متقاضیان لازم است كه پیش از اقدام به این نكات توجه كنند تا در ادامه، با مشكل خاصی مواجه نشوند.

1 ـ مدت زمان ثبت نام از تاریخ 24 شهریورماه 1390 به‌مدت یك‌ماه و تا پایان وقت اداری روز یكشنبه، 24 مهرماه ادامه دارد.

2 ـ ثبت نام از زمان اعلام‌شده فقط در تمام شعب بانك‌های ملت و ملی به دو روش حضوری و اینترنتی ( به آدرس‌های بانك ملت www.bankmellat.ir و بانك ملی www.bmi.ir) خواهد بود.

3ـ مدارك لازم برای هر فرد در زمان ثبت نام‌، ارائه‌ی اصل و یك‌سری كپی از صفحات شناسنامه و كارت ملی به شعبه‌ی مربوط است.

4 ـ محدودیتی برای ثبت نام از افرادی كه در دوره‌های گذشته نیز ثبت نام كرده‌اند، وجود ندارد.

5 ـ سازمان برای ظرفیت اعزام حداكثر سه سال از بین ثبت نام‌شدگان به‌صورت قرعه‌كشی، تعیین اولویت می‌كند.

6 ـ مبلغ علی‌الحساب دریافتی ثبت نام برای تمام افراد بالای 10 سال، هشت‌میلیون ریال و برای افراد زیر 10 سال شش‌میلیون ریال است. بدیهی است، هزینه‌ی قطعی سفر در زمان تشرف متقاضی تعیین و اعلام خواهد شد.

7 ـ مبنای محاسبه‌ی سن افراد متناسب با زمان ثبت نام،‌ به‌صورت سیستمی انجام و تعیین می‌شود.

8 ـ ثبت نام‌، زمانی قطعی و كامل تلقی می‌شود كه متقاضی پس از طی مراحل ارائه و درج اطلاعات‌، اقدام به واریز كردن مبلغ علی‌الحساب (بند 6) كند و كارت ثبت نام را كه ممهور به مهر شعبه و امضای متقاضی است، دریافت كند.

9 ـ تأكید می‌شود، تمام افرادی كه قصد تشرف با یكدیگر را دارند‌، حتما در یك «شماره لیست گروه» و هم‌زمان در یك بانك ثبت نام كنند. سازمان هیچ‌گونه تعهدی در اعزام هم‌زمان افرادی كه در دو «شماره لیست گروه» متفاوت و غیرهم‌زمان ثبت نام كرده باشند‌، نخواهد داشت. (ظرفیت هر لیست گروه حداكثر 25 نفر است)

اطلاعاتی كه برای ثبت نام عمره باید بدانید

10ـ تأكید می‌شود، متقاضیان‌ فقط در یك بانك و برای یك‌بار مجاز به ثبت نام هستند و هرگونه ثبت نام تكراری بیش از یك‌بار متقاضی، اعتبار ندارد و از سوی سازمان حذف خواهد شد.

11 ـ حضور تمام اعضای خانواده برای ثبت نام اجباری نیست و سرپرست خانواده می‌تواند با در دست داشتن مدارك لازم‌ برای ثبت نام اولیه‌ی آن‌ها اقدام كند.

12 ـ شرایط ثبت نام در هریك از شعب بانك‌های ملی یا ملت یكسان است و هیچ‌یك از دو بانك یادشده در ثبت نام و تشرف‌، دارای اولویت و امتیاز خاصی نسبت به دیگری نیست.

13 ـ به‌منظور رفاه حال متقاضیان‌، تمام شعب بانك ملی و ملت در روز جمعه، 25 شهریورماه نیز آماده‌ی ثبت نام هستند.

14 ـ زمان احتمالی اعزام ثبت نام‌های این دوره، از سال 1393 به بعد خواهد بود.

15ـ برابر ضوابط و مقررات عربستان سعودی برای بانوان بدون محرم زیر 45 سال متقاضی تشرف، روادید عمره صادر نمی‌شود.

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از پورتال حج و زیارت