تبیان، دستیار زندگی
سجادپور از نمایش 10 فیلم خارجی به زودی خبر داد و گفت: اكران فیلم سه بعدی در دستور كار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این وعده بالاخره عملی می‌شود؟


سجادپور از نمایش 10 فیلم خارجی به زودی خبر داد و گفت: اكران فیلم سه بعدی در دستور كار است.

این وعده بالاخره عملی می‌شود؟

مدیركل ارزشیابی ونظارت بر سینمای حرفه ای از انتخاب 10 فیلم خارجی از سوی بنیاد سینمایی فارابی برای اكران در سینماهای سراسر كشور خبر داد. علیرضا سجادپور گفت: اكران فیلم های سه بعدی در برخی سینماهای تهران و شهرستان ها در دستور كار است كه این امر یقینا سبب جذب هرچه بیشتر مخاطبان به سینما می شود.  وی با بیان اینكه اكران فیلم ها به صورت سه بعدی یك فناوری جدید سینمایی است كه وارد كشور شده، اظهارامیدواری كرد كه در آینده نچندان دور شاهد تولید فیلم های سه بعدی با موضوعات مورد نظر و همسو با فرهنگ اسلامی ایرانی در كشور باشیم.

به گفته رئیس ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای، تعدادی فیلم با موضوعات سرگرم كننده و قابل قبول برای صدور مجوز نمایش در سینماهای سه بعدی انتخاب شده اند كه به زودی اكران این نوع آثار در كشور آغاز شود.  سجادپور در مورد اكران فیلم های سینمایی در گروه مخاطب خاص گفت: اكران این فیلم نیز طبق برنامه قبلی در روزهای آتی آغاز می شود و تاخیری در اجرای این طرح نخواهیم داشت. وی درباره اكران فیلم های سینمایی خارجی نیز تصریح كرد كه حدود 10 اثر سینمایی خارجی از سوی بنیاد سینمایی فارابی برای اكران انتخاب شده و امور فنی این آثار در حال انجام است.

مدیركل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای گفت: این آثار در شورای پروانه نمایش در حال بررسی است.  سجادپور یادآور شد: از نیمه دوم امسال اكران فیلم های خارجی آغاز خواهد شد اما به هر حال به دنبال ایجاد فضای مناسبی برای اكران این نوع آثار هستیم و به گونه ای عمل می كنیم كه هیچ سهمیه ای از اكران فیلم های سینمایی داخلی كم نشود و اهالی سینما در این زمینه نگران نباشند.

 بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع: خبرگزاری ایرنا