تبیان، دستیار زندگی
آنجلینا جولی در راستای اقدامات دیپلماسی مشاهیر آمریکا، به منظور نشان دادن چهره ای صلح طلب از آمریکا، از مراکز جهانی خیریه متخصص در خنثی‌سازی مین بازدید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آنجلینا جولی ودیپلماسی آمریکایی


آنجلینا جولی در راستای اقدامات دیپلماسی مشاهیر آمریکا، به منظور نشان دادن چهره ای صلح طلب از آمریکا، از مراکز جهانی خیریه متخصص در خنثی‌سازی مین بازدید کرد.

آنجلینا جولی

آنجلینا جولی، که این روزها به نماد دیپلماسی مشاهیر بدل شده و الگویی موفق و فعال برای سلبریتی دیپلماسی آمریکایی (celebrity diplomacy) محسوب می شود، به منظور فریب افکار عمومی و نشان دادن چهره ای صلح طلب و معصوم از آمریکا، از مراکز جهانی خیریه متخصص در خنثی‌سازی مین بازدید کرد.

از آنجا که ابرستاره سینما، آنجلینا جولی، به مدد قدرت افسانه ای هالیوود به چهره ای جهانی و نماد آمریکا بدل گشته و حالا دیگر "آنجلینا جولی" همان "آمریکا" است، بازدید وی از چنین مراکزی در سازوکارهای دیپلماسی مشاهیر این معنا را القا می کند که آمریکا کشوری صلح طلب است و معصومانه از قربانیان جهانی مین های ضدنفر دفاع می کند. این درحالی است که بزرگترین ارتش دنیا و بزرگترین کارخانه های اسلحه سازی دنیا متعلق به امریکاست و چه بسا این که مین های موجود ضدنفر محصول آمریکا باشد.

به راستی چه چیزی به اندازه ی 6000 بمب هسته ای که آمریکا دارد می تواند نسبت به حق حیات همه جانداران بی اعتنا باشد؟

آنجلینا جولی در حال حاضر به قصد اغوای جهانی، با همسر خود براد پیت از کشور اسکاتلند دیدن می‌نماید با این بهانه که براد پیت در حال بازی در فیلمی به نام «جنگ جهانی زِد (زامبی‌ها)» و گرفتن صحنه‌های مختلف فیلم در این کشور است.

هالو یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین سازمان‌های پاک‌سازی مین است و به ردیابی و پاک‌سازی مین‌های زمینی و دیگر مواد منفجره بازمانده از جنگ می‌پردازد.

«نعمتی بود که توانستم از مراکز هالو بازدید کرده و کارکنان متعهد آنجا را ببینم. پس از دوران جنگ، تلاش‌های مین‌یابی هالو موجب بازگشتن ایمنی و ایجاد اجتماعات مردمی شده است»

این زوج بازیگر-دیپلمات، از حامیان قدیمی فعالیت‌های موسسه خیریه "هالو تراست" معرفی شده‌اند. آنجلینا در سفر خود به اسکاتلند از مراکز این تراست واقع در تورن‌هیل دومفریشیر بازدید نمود. وی گفته است: «نعمتی بود که توانستم از مراکز هالو بازدید کرده و کارکنان متعهد آنجا را ببینم. پس از دوران جنگ، تلاش‌های مین‌یابی هالو موجب بازگشتن ایمنی و ایجاد اجتماعات مردمی شده است».

لازم به ذکر است که آنجلینا جولی و همسرش براد پیت دارای موسسه‌ای هستند که تاکنون به میزان صدها هزار دلار از "هالو تراست" حمایت مالی کرده‌اند و سبب تاسیس تیم‌های مین‌یاب در کامبوج، سریلانکا، کوزوو، و افغانستان شده‌اند.این حمایت مالی و دیپلماتیک، تعبیری از همان "شرکت های خصوصی دیپلماسی عمومی" یا public diplomacy private است.

نباید از نظر دور داشت که آمریکا در این کشورها نیروی نظامی مستقر دارد و بسیاری از مین های موجود در کامبوج، یادگارهای تلخ دوران جنگ با آمریکاست، ضمن آنکه هم اکنون هواپیماهای بدون سرنشین این کشور، روزانه مناطق مختلفی از افغانستان و پاکستان را بمب باران می کند.

بخش سیاست تبیان


منبع :مشرق نیوز