تبیان، دستیار زندگی
زمانی مردم با سیر در خاطرات خود می اندیشیدند که کاش می توانستند آن لحظه ها را ثبت کنند تا هیچ گاه به فراموشی سپرده نشود. این رویا با دوربین عکاسی به وقوع پیوست...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوربین دیجیتالی متفاوت


زمانی مردم با سیر در خاطرات  خود می اندیشیدند که کاش می توانستند آن لحظه ها را ثبت کنند تا هیچ گاه به فراموشی سپرده نشود. این رویا با دوربین عکاسی به وقوع پیوست.

دوربین دیجیتالی متفاوت

امروزه ما به راحتی می توانیم تمام صحنه های روز خود را به وسیله تلفن همراه خود ثبت و ضبط کنیم. گذشت زمان همیشه آرزوها را تحقق می بخشد و همچنین با پیشرفت علم و تکنولوژی، همه چیز رنگ متفاوتی به خود می گیرد و همزمان با فناوری های جدید به روز می شود.

در اینجا قصد داریم به یکی از انواع پر سر و صدای بپردازیم، دوربین عکاسی جدیدی از شرکت سامسونگ.

ویلیام تالبوت نخستین کسی بود که توانست عکسهای مثبت هم بردارد، عکسهایی که ثابت و دائمی هم باقی می‌ماندند

شاید بدانید که ساخت دوربین عکاسی از اتاقی تاریک شروع شد! در قرن های 11 تا 16 از اتاقی تاریک (دوربین اولیه) بعنوان چیزی شبیه به دوربین استفاده می‌شد. بدین صورت که اتاق مکعب مستطیل کوچکی که از ورود هر گونه نوری به درون آن جلوگیری می شد، و در قسمت جلوی آن سوراخی تقریبا به قطر یک میلیمتر ایجاد می‌کردند، بدین ترتیب تصاویر صحنه‌های خارج از اتاق را روی دیوار یا پرده در قسمت مقابل سوراخ در داخل اتاق منعکس می‌نمودند. البته این عمل بیشتر برای نمایش و سرگرمی بود و هرگز کار عکاسی را انجام نمی‌داد.

دوربین دیجیتالی متفاوت

در سال 1568 دانیلو باربارو این اتاقک تاریک را با یک عدسی و یک دریچه قابل تغییر مجهز کرد. به همین علت می‌توانست تصاویر را واضح تر به درون اتاق منعکس کند.

در سال 1802 توماس وج وود و هنری دیوی با استفاده از کاغذ مخصوص تصاویر غیر ثابتی بدست آوردند. این کاغذ آغشته به محلولی بود که هرگاه در برابر نور آفتاب قرار می‌گرفت، رنگ اصلی خود را از دست می‌داد و به کلی سیاه می‌شد. آنگاه چون بر روی این کاغذ تصویر یا جسمی را قرار می‌دادند، قسمتهایی که از تابش نور مصون مانده بود، به رنگ خود باقی می‌ماند و اما سایر قسمتهای کاغذ سیاه می‌شد.

بدینگونه شبح نوری از اجسام بر روی آن کاغذ عکاسی می‌شد. با این روش تصویری بدست می‌آمد که آن نیز به مجرد نور دیدن، رنگ خود را از دست می‌داد و کاغذ یکپارچه سیاه می‌شد.

در سال 1816 جوزف نییپس با یک جعبه جواهرات یک دوربین بسیار ابتدایی ساخت و آن را با ذره بین، میکروسکوپ نوری مجهز نمود. با این دستگاه او می‌توانست فقط عکسهای منفی بردارد.

سرانجام ویلیام تالبوت نخستین کسی بود که توانست عکسهای مثبت هم بردارد، عکسهایی که ثابت و دائمی هم باقی می‌ماندند. این رویداد در سال 1835 رخ داد. در سالهای بعد دوربینهای پیشرفته‌ای به بازار عرضه شده و می‌شود.

اما بشر هرگز فکر نمی کرد که ممکن است روزی بتواند عکس هایی با کیفیت تصویر بیندازد یا دوربینی با زاویه چرخش 180 درجه داشته باشد!

MV800 MultiView دوربین دیجیتالی متفاوت!

سامسونگ نسل جدیدی از دوربین های دیجیتال خود را با قابلیت MultiView ((MV در نمایشگاه IFA 2011 معرفی می کند.

دوربین دیجیتالی متفاوت

همانطور که در تصاویر مشخص است این دوربین 16.1 مگاپیکسلی مجهز به یک صفحه نمایش سه اینچی لمسی خازنی با وضوح WQVGA) 240أ—400) است که از پشت تا بالای دوربین به اندازه 180 درجه می چرخد شما به راحتی می تواند در زوایای مختلف از خود تصاویری زیبا خلق کنید!

به دلیل 16.1 مگاپیکسلی بودن این دوربین و استفاده از لنز Schneider-KREUZECK با زاویه واید 26 میلی متر و زوم اپتیکال 5X ، عکسهای گرفته شده دارای کیفیت بسیار بالایی دارند . همچنین به دلیل بهره مندی از سیستم ضدلرزش تصاویر، با عکس های تار خداحافظی کنید .

فیلمبرداری هم در این مدل، با کیفیت HD صورت می گیرد و با ذخیره در قالب استاندارد MPEG-4 و فشرده سازی قابلیت ضبط دقایق بیشتری را در کارت حافظه فراهم می کند.

با تکنولوژی Live Panorama که شبیه آن را در XPERIA Arc S دیده بودیم می توانید با نگه داشتن شاتر و چرخاندن دوربین عکسهای سه بعدی بگیرید و با اتصال به مانیتور های سه بعدی از آنها لذت ببرید.

قیمتی که برای این دوربین درنظر گرفته شده قیمت معقول 280 دلار است اما برای ورود این مدل و خرید آن باید چند ماه صبر داشته باشید.

مشخصات کلی :

دوربین دیجیتالی متفاوت

مشخصات ظاهری دوربین:

دوربین فشرده و کوچک

وزن بدنه بدون باتری

کارت حافظه 121 گرم

مشخصات حسگر و تصویر:

حسگر CCD با کیفیت 16.4 مگاپیکسل

اندازه 1/2.3 اینچ

فیلم:

ابعاد HD

سرعت 30 فریم بر ثانیه

لنز:

26-130 میلیمتر

بزرگنمایی اپتیکال 5 برابر

لرزشگیر تصویر

زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری

عکسبرداری:

سرعت شاتر از 1/2000 ثانیه تا 8 ثانیه

ایزو اتوماتیک و 80 و 100 و 200 و 400 و 800 و 1600 و 3200

فلاش داخلی با برد 3.2 متر

تکنولوژی تشخیص چهره

تکنولوژی تشخیص لبخند

صفحه نمایش:

3 inch

Live View

سایر مشخصات:

ذخیره بر روی کارت حافظه MicroSD / MicroSDHC

باتری یون لیتیوم استاندارد

شارژر باتری

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

dpreview

samsung

Origins of the Modular Digital Camera" THE HASSELBLAD STORY , Shutter Release, April 2006

"Digital Cameras and Family History" BY: Larry T Killian