تبیان، دستیار زندگی
لری پیج و سرگئی برین یک چک ۱۰۰ هزار دلاری از یک سرمایه‌گذار دریافت کردند و نام شركت خود را گذاشتند «گوگل».
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوگل 13 ساله شد


 لری پیج و سرگئی برین یک چک 100 هزار دلاری از یک سرمایه‌گذار دریافت کردند و نام شركت خود را گذاشتند «گوگل».

گوگل

13 سال پیش در تاریخ چهارم سپتامبر سال 1998 شرکت گوگل با آغاز فعالیت موتور جست‌وجوگر خود دنیای وب و جست‌و‌جوی اینترنتی را متحول كرد.

از همكاران سیستم 13 سال پیش زمانی که کاربران از پروفایل AIM استفاده می‌کردند و برای جست‌و‌جوی مطالب مختلف در اینترنت از سایت‌های یاهو و AOL بهره می‌جستند، گوگل آمد و دنیای جست‌و‌جو در اینترنت را رنگی دیگر داد.

در چهارم سپتامبر 1998 لری پیج و سرگئی برین، در حال آماده‌سازی مراحل تاسیس شرکت گوگل بودند و برای آغاز فعالیت این شرکت، یک چک 100 هزار دلاری از یک سرمایه‌گذار دریافت کردند و نام شركت خود را گذاشتند «گوگل».

پیش‌تر لری پیج فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد و سرگئی برین در سال 1996 یک موتور جست‌وجوگر با عنوان BackRub راه‌اندازی کرده بودند.

گوگل که فعالیت خود را در ابتدا با یک موتور جست‌وجوگر تک زبانه آغاز کرد، هم‌اکنون ده‌ها خدمات و محصولات شامل تبلیغات و اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب را به زبان‌های مختلف در دسترس کاربران شخصی، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری قرار می‌دهد.

نام شركت «گوگل» از عددی به نام «گوگول» كه 1 با 100 صفر است، گرفته شده است به نشانه خواست بنیانگذارانش برای اینكه منابع بی‌پایانی را در موتور جست‌وجوی خود بگنجانند و امروز به آرزوی خود دست یافته‌اند.‌

نام شركت «گوگل» از عددی به نام «گوگول» كه 1 با 100 صفر است، گرفته شده است به نشانه خواست بنیانگذارانش برای اینكه منابع بی‌پایانی را در موتور جست‌وجوی خود بگنجانند و امروز به آرزوی خود دست یافته‌اند

شرکت گوگل به دنبال تلاش‌های خود برای تسلط بی‌چون و چرا بر دنیای وب ژوئن امسال اقدام به راه‌اندازی شبکه اجتماعی گوگل‌پلاس کرد.

این شبكه اجتماعی رقیب جدی فیس‌بوك و دشمن پشت پرده توئیتر، دو شركت بزرگ فضای مجازی است و با وجود نوپا بودن توانسته کاربران زیادی را جذب کند.

گوگل و فیس بوک

حركت گوگل به سمت شبكه‌های اجتماعی علاوه بر جنگ با فیس‌بوك و توئیتر، نبردی با یاهو نیز به شمار می‌رود كه هیچ‌گاه نتوانست فاصله‌اش را با گوگل اندكی بهبود ببخشد.

شرکت مایكروسافت نیز از قدرت گوگل در بخش موتورهای جست‌وجو آسیب دیده است.

موتور جست‌وجوی بینگ به طور کامل به وسیله گوگل خاموش شده است.

می‌توان گفت گوگل هم اکنون از جهات مختلف به فضای مجازی مسلط است.

گوگل حتی پیش از این نیز به دنیای اندیشمندان وارد شده است و با دو پروژه كتاب‌های گوگل و پژوهشگر گوگل به دانشجویان خدماتی ارزنده و منحصر به فرد ارائه می‌دهد.

شرکت اپل هم‌اکنون تنها رقیب ملموس گوگل به‌شمار می‌آید. آن هم نه در زمان حال شاید در آینده!

با تمام این موارد به این نتیجه می‌رسیم كه گوگل در آینده‌ای نزدیك قدرت مسلط بر دنیای اینترنت خواهد بود و حتی شاید پا را از دنیای مجازی نیز فراتر بگذارد.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: ایتنا