تبیان، دستیار زندگی
تصویر خود راازدنیای کامپیوترعوض کنید.کسب درآمد،اشتراک تکنولوژی،کمک به دنیای علم وفناوری و...دراین مطلب 9 کار جالبی را که می‌توانید با کامپیوتر انجام دهید،بیان می کنیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

9 کار جالبی که می‌توانید با کامپیوتر انجام دهید!


تصویر خود راازدنیای کامپیوترعوض کنید.کسب درآمد،اشتراک تکنولوژی،کمک به دنیای علم وفناوری و...دراین مطلب 9 کار جالبی را که می‌توانید با کامپیوتر انجام دهید،بیان می کنیم.

9 کار جالبی که می‌توانید با کامپیوتر انجام دهید!

1.  یکی از ویژگی‌های جالب ویندوز 7 این است که این امکان وجود دارد که شما پهنای باند خود را با دوستانتان و یا کسانی که دوست داشته باشید به اشتراک بگذارید. به محض این که کامپیوتر شما شروع به کار کند، هر فردی که لپ تاپ، آی پد یا سایر سیستم‌های wi fi را enabled داشته باشد امکان استفاده از پهنای باند شما را دارد. البته ناگفته نماند که شما نیاز به نصب  driverهای پشتیبان دارید که در حال حاضر کمی سخت پیدا می‌شوند. اما در صورتی که خوش شانس بودید و آن‌ها را یافته و نصب کردید به منوی استارت بروید و cmd را جستجو کنید. Cmd.exe را اجرا کرده و دستورات زیر را تایپ کنید:

netshwlan

set

hostednetworkmode=allow

ssid=private key=passphrase

به جای کلمات  PRIVATE و PASSPHRASE از نام کاربری و رمز عبور  دلخواه خودتان استفاده کنید. سپس به آدرس زیر بروید:

Control Panel | Network and

Internet | Network and Sharing

Centre | Change Adaptor Settings

روی internet connection راست کلیک کرده و به properties بروید.  زبانه  sharing گزینه Allow other network users to connect را فعال کنید. اکنون دیگران از  router مجازی شما می‌توانند استفاده کنند البته در صورتی که password خود را وارد کرده باشید.

9 کار جالبی که می‌توانید با کامپیوتر انجام دهید!

2.  بسیاری از فیلم‌های عصر طلایی سینما از حق باز نشر خارج شدند و این به آن  معنی است که بدون وجود هرگونه ایراد قانونی  می‌توانید این فیلم‌ها را دانلود کرده و از تماشای  آن‌ها لذت ببرید. البته برای این که مطمئن شوید . واقعاً هیچ مشکلی گریبان گیرتان نخواهد شد  بهتر است این کار را از طریق یک آرشیو قانونی  انجام دهید.

www.publicdomaintorrents.net

وب سایتی است که می‌توانید از طریق  آن این کار را انجام دهید. البته باید نرم افزار  اشتراکی مانند   vuze یا   muetorrent نصب  کنید که نسخ رایگان این دست نرم افزارها در  اینترنت موجود است.

3. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید  که چگونه می‌شود کارهایی مانند  UNDO   را نیز از طریق موشواره انجام داد. علاوه بر سرعت عمل بالاتر کاربرد راحت‌تر نیز به  همراه این ویژگی ایجاد خواهد شد. اگر با من  هم عقیده هستید پس نرم افزار   StrokeIt را   نصب کنید. مینیمایز و ری استور کردن تمامی  پنجره‌ها،   zoom، play و stop  در ویندوز مدیا پلیر،   back و forward  در اینترنت اکسپلورر و  فرمان‌هایی مانند undo  در تمامی پنجره‌ها را  می‌توانید از طریق این نرم افزار با موشواره انجام  دهید. اگر هم فرمانی را به صورت پیش فرض  در نرم افزار نیافتید... ایرادی ندارد، خودتان آن را تعریف کنید.

9 کار جالبی که می‌توانید با کامپیوتر انجام دهید!

4. گاهی اوقات لازم می‌شود که فایلی  را از کامپیوترتان به کسی ایمیل کنید. با این که  عجله دارید اما در حال حاضر در خانه نبستید تا  این کار را انجام دهید. خوب این مشکل را با  تویتر حل کنید. بسیار ساده است. شما تنها باید  یک حساب کاربری در این شبکه‌ی اجتماعی  ایجاد کنید. سپس نرم افزار   tweetmypc را  نصب کنید و از آن لذت ببرید. یادتان باشد که  با این حساب کاربری کسی را   follow  نکنید  و در   account setting  حساب کاربریتان نیز  حتماً گزینه‌ی   protect my tweet را فعال  کنید تا امنیت و حریم شخصی خود را ارتقا داده  باشید.

5. یادتان باشد که synergy خیلی بهتر  از سوئیچ‌های   KVM  است. در واقع برای آن  که چند کامپیوتر از یک صفحه کلید و موشواره  فرمان ببرند، به جای سوئیچ   kvm  از نرم افزار  synergy  بهره ببرید. حتی اگر کامپیوترها  دارای سیستم‌های عامل متفاوتی هستند. ابتدا  یک سیستم را به عنوان سیستم مرکزی انتخاب  کنید و نرم افزار را بر روی آن نصب کنید.  سپس گزینه  Share this computer’s   keyboard and mouse را انتخاب کرده و  به بخش   configure  بروید. سپس کامپیوترهای  مورد نظر را اضافه کنید. حال نرم افزار را روی  سایر کامپیوترها نصب کرده و Use another   computer’s shared keyboard and   mouse  را انتخاب کنید. کافی است نام کامپیوتر  مرکزی را وارد کنید و از اجرای این نرم افزار  لذت ببرید.

9 کار جالبی که می‌توانید با کامپیوتر انجام دهید!

6. یک نرم افزار مناسب، چند دستگاه  دوربین و کمی اطلاعات که هم اکنون در  اختیارتان خواهم گذارد، همه آن چیزی  است که نیاز دارید تا یک سیستم امنیتی کامل  را در محل زندگی‌تان ایجاد کنید. ابتدا نرم  افزار active webcam  را دانلود کنید.  نسخه‌های   trial  این نرم افزار هم پاسخگوی  نیاز ما خواهند بود بنابراین در این مورد نگران  نباشید. برنامه را اجرا کرده و Motion Detection | Settings  را فعال کنید. با تنظیم  sensitivity  از هشدارهای بی مورد مانند  حرکت حیوانات خانگی جلوگیری کنید. سپس  در   File | New Camera  دوربین‌های خود را  به نرم افزار اضافه کنید. یک بار از جلوی دوربین  عبور کنید و مطمئن شوید که برنامه شما را در  جریان این اتفاق می‌گذارد. حال دیگر بگذارید نرم افزار کارش را بکند. شما آسوده باشید.

7. گسترش دنیای کامپیوتر و محاسبات  و همچنین گسترش دنیای مجازی و ارتباطات  به خیلی از دانشمندان و گروه‌های مختلف  کمک می‌کند که تحقیقات خود را با سرعت  بیشتری جلو ببرند و با بررسی آمار مختلف و  یا انجام فعالیت‌هایی با جمعیت آماری بالا به نتایج سریع‌تر و دقیق‌تری برسند. تحقیقات در  مورد ایدز و آمار آن و بستگی آن به شرایط  محلی و...، تحقیقات در مورد سرطان و عوامل  تأثیرگذار بر آن، جست و جوی سوختی که  با طبیعت همگام‌تر باشد و... همگی از این  موضوعات هستند. شما هم می‌توانید بخشی از  این فعالیت‌های بزرگ باشید. برای پیدا کردن  گروه‌هایی که بتوانید در آن‌ها شرکت کنید می‌توانید به سایت‌های زیر سر بزنید:

boinc.berkeley.edu 

 www.worldcommunitygrid.org

9 کار جالبی که می‌توانید با کامپیوتر انجام دهید!

8. در حال حاضر خیلی از سایت‌ها و  ابزارهای آنالین امکان ایجاد لیست کارها را  برای شما فراهم می‌کنند. قصد دارم یکی از  خوب‌ها را در این زمینه به شما معرفی کنم:

www.rememberthemilk.com

دلیل تمایز این سایت این است که امکان اضافه  کردن سایت‌ها و ابزارهای زیاد است. شما  یادآورهای این سایت را از طریق نرم افزارهای  پیام رسان، پیام کوتاه، ایمیل و... می‌توانید  دریافت کنید. همچنین می‌توانید آن را به تقویم  گوگل خود الحاق یا حتی از این طریق آن‌ها  را اصلاح کنید. دسترسی از   gmail نیز یکی از  امکانات ویژه این سایت است و هر بار که  به   gmail خود   sign in می‌کنید یادآورها  تصاویری برای یادآوری برایتان ایجاد می‌کنند.

9. آیا تا کنون شده که بخواهید کتابی را  بخوانید بدون آن که بخواهید هزینه‌ای بابت  دانلود آن پرداخت کنید؟ به این سایت هم سری  بزنید:

 www.gutenberg.org    

اگر نام نویسنده را می‌دانید، آن را در قسمت  بالای صفحه اصلی سایت وارد کنید تا کتاب‌های او و آرشیو موجود لیست شوند. همچنین  می‌توانید نام نویسندگان را بر اساس حرف اول  اسمشان جست و جو کنید. اگر هم نمی‌دانید چه  بخوانید قفسه کتاب را search کنید تا کتاب‌های موجود بر اساس موضوعاتشان لیست شوند.

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع: روزنامه جام جم