تبیان، دستیار زندگی
پس از شهادت مظلومانه نوجوان بحرینی دانشجویان ایرانی با طراحی یك پوستر خواستار نام‌گذاری خیابان مقابل سفارت بحرین به نام شهید «علی جواد الشیخ» شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نام شهید 14ساله بحرینی بر یكی از خیابان‌ها، شاید!


پس از شهادت مظلومانه نوجوان بحرینی دانشجویان ایرانی با طراحی یك پوستر خواستار نام‌گذاری خیابان مقابل سفارت بحرین به نام شهید «علی جواد الشیخ» شد.


نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه با حمله‌ای وحشیانه به تظاهرات مردم این کشور در روز عید فطر یک نوجوان چهارده‌ساله را به شهادت رساندند.

مأموران آل‌خلیفه گاز اشک‌آوری را از فاصله پنج متری و به طور مستقیم به سر شهید «علی جواد احمد» شلیک کردند که باعث شهادت این نوجوان شد.

همراهان این شهید چهارده‌ساله بحرینی گفتند: پس از انتقال پیکر نیمه‌جان علی به بیمارستان ستره، به دلیل فشار نیروهای امنیتی بر پزشکان، هیچ پزشکی حاضر به معاینه وی نشد.

«رینا عبدالعزیز» از شاهدان عینی با اعلام اینکه نظامیان آل‌خلیفه به قصد کشت و به عمد شهید «علی جواد احمد» را هدف قرار دادند، گفت: علی جواد پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید و پس از آن نیروهای امنیتی به قصد ربودن جسد وی و پنهان كردن این جنایت به بیمارستان آمدند که با مقاومت اعضای خانواده علی جواد مواجه شدند.

نیروهای امنیتی سپس از حراست بیمارستان خواستند تا نام کسی را که جسد علی جواد را به بیمارستان آورده افشا کنند؛ اما پس از امتناع حراست، پلیس دو نفر از آنها را دستگیر کرد كه هم‌اکنون احتمال شکنجه این دو عضو حراست بیمارستان توسط نیروهای امنیتی وجود دارد.

«علی الشیخ»، پیش از شهادت در روز عید فطر، شعار «اگر خون، بهای آزادی است، آن را پرداخت می‌کنیم» را در صفحه «بلک‌بری» خود به نمایش گذاشته بود.

پس از شهادت مظلومانه این نوجوان بحرینی، دانشجویان ایرانی با طراحی یك پوستر خواستار نام‌گذاری خیابان مقابل سفارت بحرین به نام شهید علی جواد الشیخ شدند.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: moradyzade