تبیان، دستیار زندگی
در بسیاری از مواقع‌، مشكلاتی همچون خراب شدن ویندوز و بالا نیامدن آن با ابزارهای كوچكی كه برای رفع این‌گونه مشكلات طراحی شده‌اند‌، قابل حل است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اورژانس رایانه‌ای!


در بسیاری از مواقع‌، مشكلاتی همچون خراب شدن ویندوز و بالا نیامدن آن با ابزارهای كوچكی كه برای رفع این‌گونه مشكلات طراحی شده‌اند‌، قابل حل است.

اورژانس رایانه‌ای!

گاهی اوقات ممكن است ویندوز به‌خاطر قطعی ناگهانی برق یا هنگ‌ كردن یك برنامه كه منجر به راه‌اندازی مجدد آن می‌شود‌، به‌هم بریزد و دیگر بوت نشود، اما راه حل همیشگی رفع این مشكلات نصب مجدد ویندوز نیست! چرا كه با یك دستور ساده یا به كمك ابزارهای مختلفی كه تحت داس عمل كرده و به رفع مشكل می‌پردازند‌، می‌توانید اشكال به‌وجود آمده را رفع و مجدد از ویندوز قبلی استفاده كنید.

یكی از بهترین و كاربردی‌ترین ابزارهایی كه این روزها تمام كاربران حرفه‌ای و مدیران انفورماتیك شركت‌ها خودشان را به آن مجهز كرده‌اند‌، در اختیار داشتن یك سی‌دی یا دی‌وی‌دی بوت حاوی ابزارهای موردنیاز برای رفع اشكالات رایج ویندوز است . به كمك این دیسك‌های قابل بوت‌، شما می‌توانید قبل از این كه ویندوز بالا بیاید‌، ابزارهای رفع اشكال را به ‌كار بگیرید و با استفاده از آنها نسبت به اصلاح خطاهای موجود اقدام كنید.

زندگی دوباره

یكی از كامل‌ترین دیسك‌های بوت موجود در بازار كه ابزارهای بسیار مناسبی را در خود جای داده است Wondershare LiveBoot 2012  نام دارد. این نرم‌افزار كه به گفته سازندگان آن در سریع‌ترین زمان ممكن‌، رایانه شما را از مرگ حتمی نجات می‌دهد‌، شما را قادر می‌سازدا خطاهای به‌وجود آمده در ویندوزهایی كه قادر به بوت نیستند‌ را نیز اصلاح كنید.

اورژانس رایانه‌ای!

گاهی اوقات به‌خاطر صدمه دیدن هارد‌دیسك رایانه‌، سیستم‌عامل بدرستی بوت نمی‌شود‌، همچنین موارد بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد كه هر كدام به ‌نوعی می‌تواند مانع بوت شدن صحیح سیستم‌عامل شود و شما را مجبور می‌كند تا ویندوز رایانه را مجدد نصب كنید،

اما با نرم‌افزار Wondershare LiveBoot 2012 شما می‌توانید با بهره‌مندی از آخرین فناوری ویندوز PE نسخه 3‌، هر رایانه‌ای را بوت كنید و براحتی به رفع مشكلات آن بپردازید‌

اطلاعات از دست رفته خود را بازیابی كنید‌، از فایل‌های سیستمی نسخه پشتیبان تهیه یا آنها را بازگردانی كنید، از هارد‌دیسك رایانه كپی بگیرید یا آن را پاكسازی كنید و بسیاری از امور دیگر كه در یك محیط كاربری با روش كار آسان جمع‌آوری شده‌اند تا شما بتوانید با چند كلیك ساده ماوس عملیات پیچیده تعمیرات را به انجام برسانید.

بوت و دیگر هیچ!

به ‌جرأت می‌توانیم بگوییم هنگام بروز مشكلات اگر بتوانیم سیستم‌ عامل رایانه را مجددا بوت كنیم‌، بسیاری از مشكلات آن قابل حل است و از بروز بسیاری از مشكلات دیگر همچون از دست رفتن اطلاعات نیز پیشگیری می‌شود. نرم‌افزار فوق نیز با بهره‌مندی از آخرین نسخه تكنولوژی ویندوز PE‌، شما را قادر می‌سازد تا هر رایانه‌ای اعم از رایانه‌های رومیزی یا لپ‌تاپ‌ها را با یك سی‌دی یا حافظه فلش بوت كنید.

نجات رایانه

اورژانس رایانه‌ای!

هنگ‌ كردن یك برنامه‌، صدمه دیدن هارد‌دیسك و آلوده شدن ویندوز به بدافزارها از جمله مواردی هستند كه مانع بوت ‌شدن صحیح سیستم ‌عامل می‌شوند.

نرم‌افزار فوق با بهره‌مندی از ابزارهای منحصر‌به‌ فرد و قدرتمند قادر است امكانات زیر را در اختیار شما قرار دهد:

‌‌ـ‌ بوت‌كردن رایانه حتی در صورتی كه آلوده به ویروس باشد.

‌‌ـ‌ بازیابی سریع ویندوز در صورت مواجهه با خطای صفحه آبی یا صفحه سیاه (bluescreen و blackscreen)

‌‌ـ‌ اصلاح مشكلات بوت، هنگ‌های تصادفی و فایل‌های مفقود شده همچون ntldr is missing و bootmgr is missing

‌‌ـ‌ اصلاح جداول پارتیشن‌ها‌، رجیستری آسیب‌دیده‌، كلیدهای رجیستری آلوده به ویروس و...

‌‌ـ‌ بازیابی فایل‌های سیستمی با یك كلیك

‌‌ـ‌ نجات همه نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز از ویندوز 98 تا ویندوز 7

نجات اطلاعات

گاهی اوقات مشكلات كمی پیچیده‌تر است و ‌بسادگی نمی‌توان آنها را رفع كرد، اما در این مواقع نیز حفظ اطلاعات ارزشمند‌ از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. نرم‌افزار WondershareLiveBoot 2012 برای این موارد نیز پیش‌بینی‌های لازم را كرده است و ابزارهای متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما به كمك مجموعه ابزارهای این نرم‌افزار می‌توانید:

اورژانس رایانه‌ای!

‌‌ـ‌ فایل‌های خود را اعم از تصاویر، موزیك‌ها‌، اسناد و... به حافظه‌های ذخیره‌ساز جانبی همچون هارد‌دیسك‌های اكسترنال یا حافظه‌های فلش منتقل كنید.

‌‌ـ‌ فایل‌های خود را از هارد‌دیسك‌های صدمه دیده یا فرمت شده بازیابی كنید.

‌‌ـ‌ فایل‌های خود را از ویندوزهای صدمه‌دیده استخراج و آنها را در مكانی امن ذخیره كنید.

پاكسازی كامل

اگر قصد دارید مجددا روی یكی از درایوهای هارد‌دیسك ویندوز نصب كنید‌، بهتر است آن درایو را كاملا پاك كنید. عملیات پاكسازی كامل نیز یكی از دیگر امكاناتی است كه به وسیله این نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌گیرد.

اورژانس رایانه‌ای!

به كمك این قابلیت شما می‌توانید با یك كلیك به‌طور كامل‌، تمامی اطلاعات هارد‌دیسك یا بخشی از آن را پاك كنید‌.

در صورت آلوده شدن هارد‌دیسك به انواع بدافزارها‌، آنها را از روی آن پاك كنید. با پاك كردن كامل اطلاعات‌، موجب افزایش سرعت عملكرد در هارد‌دیسك‌های قدیمی می‌شوید و وقتی قصد دارید هارد‌دیسك رایانه را بفروشید یا در اختیار كاربران دیگر قرار دهید‌، مانع بازیابی اطلاعات آن شوید

مدیریت هارد‌دیسك

این نرم‌افزار با داشتن مجموعه ابزارهای لازم جهت پارتیشن‌بندی و مدیریت هارد‌دیسك‌، این امكان را به شما می‌دهد تا براحتی و بدون نیاز به نرم‌افزارهای جانبی، پارتیشن‌های هارد‌دیسك را مدیریت كنید و عملیاتی همچون ایجاد، حذف، فعال‌سازی، تغییر اندازه، تركیب، جداسازی، تبدیل‌، فرمت‌، پنهان‌سازی و... پارتیشن‌ها را به انجام برسانید.

تهیه كپی دقیق و كامل از یك پارتیشن یا كل هارد‌دیسك‌، بازیابی ركورد اصلی بوت در هارد‌دیسك (MBR)‌، بازسازی جداول مفقود شده پارتیشن‌ها و اسكن هارد‌دیسك برای وجود بدسكتور از دیگر امكاناتی است كه این ابزارها در اختیار شما قرار می‌دهد.

اورژانس رایانه‌ای!

حجم این نرم‌افزار حدود 330 مگابایت است و كاربرانی كه از اینترنت پرسرعت ADSL استفاده می‌كنند قادر به دانلود آن خواهند بود. (اگر به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارید پیشنهاد می‌كنیم این نرم‌افزار را از فروشگاه‌ها و مراكز خدمات كامپیوتری معتبر تهیه كنید).

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع:

روزنامه جام جم