تبیان، دستیار زندگی
خبری جدید از شرکت پر آوازه Iphone مبنی بر گم شدن نمونه اولیه از محصول جدی خود iphone 5 رسیده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلیغ یا اتفاق در iphone ؟


خبری جدید از شرکت پر آوازهIphone  مبنی بر گم شدن نمونه اولیه از محصول جدی خود iphone 5 رسیده است.

iphone 5

هنوز اتفاق سال گذشته و جا ماندن نمونه iphone 4 توسط یکی از مهندسین شرکت Apple از خاطره ها پاک نشده، که خبر تکراری و قابل توجه گم شدن iphone 5  هم به آن اضافه شد. مسلما این خبر برای هر کسی که به دنبال جدیدترین های فناوری است قابل توجه خواهد بود.

ماجرای iphone 4  از این قرار بود:

سارق یا یابنده، این نمونه آزمایشی "iphone 4" ، که باید در تابستان 2010 توسط استیو جابز و طی یک مراسم ویژه معرفی می شد به سایت "گیزمودو" به مبلغ 5 هزار دلار فروخت و تصاویر این نمونه جدید لو رفت.

iphone 5
حادثه ای تکراری در محیطی مشابه  !!!

خبرهایی که در پی گم شدن iphone 5  انتشار شده است، توسط شرکت Apple با محافظه کاری و حساسیت بیان می شود.

ماجرا از این قرار است که یکی از مدیران Apple با نام Gray Powell چند روز پیش در حالیکه iphone جدید و استثنائی را در جیب خود داشت به یک کافی شاپ در Redwood City  رفت و هنگام بازگشت iphone 5 را اشتباها بروی پیشخوان جا گذاشت. این اشتباه هولناک که می تواند در فروش و سود خالص apple بسیار تاثیرگذار باشد با هوشیاری یکی از مشتری های کنجکاو مواجه شد.

هنوز اتفاق سال گذشته و جا ماندن نمونه iphone 4 توسط یکی از مهندسین شرکت Apple از خاطره ها پاک نشده، که خبر تکراری و قابل توجه گم شدن iphone 5 هم به آن اضافه شد

چرا که این شخص این گوشی عجیب و غریب را پس از یک کنجکاوی چند ساعته در اختیار یکی از بهترین گزینه های ممکن در میان سایت های مادر و البته بدترین گزینه از دید اپل قرار داد و گیزمودو نیز در طی تنها یکی دو ساعت نه تنها این خبر را در اختیار همه دنیا قرار داد بلکه با ارائه چندین و چند فیلم و تصویر گوناگون و ویدئویی جای هیچ انکاری را برای هیچ منتقدی باز نگذاشت بطوریکه Apple نیز بلافاصله با درخواستی قانونی مبنی بر گم شدن یکی از پروتوتایپ های این شرکت خواستار بازگرداندن این مدل گردید.

البته Apple در همان ساعت های اولیه و بلافاصله پس از اعلام گم شدن این محصول بصورت Remote interface گوشی را از کار انداخت و بجز همان شخص اول یعنی کشف کننده گوشی که حضور iPhone OS 4.0  را در این مدل تائید کرده است هیچ کس چشمش به جمال نسخه در حال کار این گوشی روشن نگردید و به همین علت بسیاری از ابهامات و نکات سخت افزاری این دستگاه که تنها با مراجعه به Interface گوشی قابل پاسخگوئی بودند همچنان در ابهام می باشد.

iphone 5

بعد از وقوع این ماجرا، Apple  با پلیس این شهر تماس گرفت و خبر گم شدن یک شیء با ارزش را اعلام کرد.

به گفته Apple با ردیابی های انجام شده توسط GPS، این تلفن همراه در محله "برنال هیگتس" سانفراسیسکو در خانه یک جوان 20 ساله که تائید کرد در شب مفقود شدن این نمونه آزمایشی در این کافی شاپ بوده پیدا شده است، اما هر نوع مالکیت این دستگاه را تکذیب و از حضور آن اظهار بی اطلاعی کرد. گفتنی است که این طور به نظر می رسد که Apple از سارق یا فردی که نسخه جدید iphone را در دست دارد، هیچ شکایتی ندارد و در قبال پرداخت مبلغی خواستار بازپس گیری آن می باشد!

اما این واقعا یک اتفاق است؟؟؟

آیا ممکن است شرکتی به این بزرگی و با این قدرت با اشتباه یکی از مدیران نسخه چند میلیاردی خود را آن هم در کافی شاپ جا بگذارد؟

آیا این یک تبلیغ نیست؟

iphone 5

اما در مورد جزئیات مطرح شده درباره 5iphone  توضیحاتی داده ایم که برای کسانی که به این نوع گوشی ها علاقه دارند می تواند جالب توجه باشد:

ابعاد دقیق آن به این شرح است:

* عرض 6 سانتیمتر

* ارتفاع 11 سانتیمتر

* ضخامت در بالا 6.9 میلیمتر

* ضخامت در پایین 5.4 میلیمتر

با توجه به اندازه های مطرح شده، ضخامت بالای iphone 5 کمی بیشتر از پایین آن است.

* شکل پشت آن شبیه به ipad 2 می باشد، پیش بینی می شود جنس پشت آن آلومینیومی باشد. برخی نیز بر این باورند که  همچون iphone 4 شیشه محدب و تراش خورده، استفاده شده است.

iphone 5

(منظور از شیشه ، پلاستیکی بسیار سخت و پر شده با فیلرهای معدنی است که در عین سختی بسیار منعطف و نشکن است.)

صفحه نمایش 3.7 اینچی است (به صورت عرضی لب به لب روی بدنه قرار گرفته است) - حاشیه کمتری دارد.

* نصب پردازنده پرسرعت A5 بر روی گوشی

* دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی

*  وزن دستگاه 140 گرمی است – نسبت به قبل حدودا 5 گرم سنگین تر شده است.

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


مطالب مرتبط :

گزارش تصویری 10 گوشی برتر ماه سپتامبر

10 برند برتر سخت‌افزاری