تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی برلین 2011 از دوم تا هفتم ماه سپتامبر (یازدهم تا شانزدهم شهریور ماه سال جاری) با حضور شرکت‌کنندگانی از بیش از یك‌صد کشور دنیا در آلمان برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارشی جالب از نمایشگاه برلین


نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی برلین 2011 از دوم تا هفتم ماه سپتامبر (یازدهم تا شانزدهم شهریور ماه سال جاری) با حضور شرکت‌کنندگانی از بیش از یك‌صد کشور دنیا در آلمان برگزار شد.


امسال هم غول‌های فن‌آوری جهان تازه‌ترین محصولات خود را در نمایشگاه برلین به نمایش گذاشته‌اند. در این گزارش به معرفی چند لپ‌تاپ فوق باریك شاخص كه در این نمایشگاه رونمایی شدند و می‌توانند رقبای خوبی برای مك‌بوك‌ایرِ اپل باشند، پرداخته شده است.

لپ‌تاپ ایسر

ایسر از شركت‌هایی است كه در نمایشگاه برلین، لپ‌تاپ فوق باریك رونمایی كرد و مدعی شد این لپ‌تاپ با مك بوك‌ایر اپل قابل رقابت است.

این لپ‌تاپ كه Aspire S3 نام دارد، در ماه سپتامبر وارد بازار می‌شود و مانند لپ‌تاپ فوق باریك لنوو (U300s) دارای صفحه نمایش 13.3 اینچی است و از پردازنده های اینتل Core i3, i5, i7 بهره می‌برد.

از دیگر امكانات این لپ‌تاپ می‌توان به هارد 240 گیگابایتی، رم 4 گیگابایتی، هفت ساعت طول عمر باطری اشاره كرد؛ ضخامت این لپ‌تاپ هم در باریك‌ترین نقطه 13 میلیمتر و وزن آن 1.4 كیلوگرم است.

بدنه این لپ‌تاپ از جنس آلومینیوم است، از فن‌آوری وای‌فای و بلوتوث نیز بهره می‌برد و سازگار با 3G است و گفته می‌شود قیمت آن از 799 تا 1199 یورو متغیر است.

لپ‌تاپ توشیبا

توشیبا نیز در نمایشگاه محصولات الكترونیكی برلین یك لپ‌تاپ فوق باریك رونمایی كرد.

لپ‌تاپ Portege Z830 ultrabook دارای یك صفحه نمایش 13.3 اینچی با وضوح تصویر 1366در768 است و از نسل دوم پردازنده‌های اینتل Core بهره‌ می‌برد.

از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به هارد 128 گیگابایتی و رم شش گیگابایتی اشاره كرد. Z830 هم‌چنین دارای پورت یو.اس.پی 2.0، پورت یو.اس.پی 3.0 و پورت‌های VGA و HDMI است.

وزن این لپ‌تاپ 1.12 كیلوگرم و ضخامت آن 15.9 میلی‌متر اعلام شده است كه از این لحاظ با لپ‌تاپ‌های مك‌بوك ایر اپل و سری 9 سامسونگ قابل رقابت است.

توشیبا توضیحاتی درباره طول عمر باتری و قیمت این لپ‌تاپ ارائه نكرده است.

لپ‌تاپ لنوو

شركت لنوو هم از یك لپ‌تاپ فوق باریك رونمایی كرد كه ضخامت آن 14.9 میلیمتر و دارای یك رم چهار گیگابایتی است.

لپ‌تاپ جدید لنوو كه U300 نام دارد، دارای نسل دوم پردازنده‌های CoreTM i7 اینتل است كه از فن‌آوری Turbo Boost Technology 2.0 بهره می‌برد.

بدنه این لپ‌تاپ از جنس آلومینیوم است و صفحه نمایش آن نیز 13.3 اینچ و سرعت بوت شدنش تنها 10 ثانیه است.

U300 دارای یك هارد 256 گیگابایتی است و پیش‌بینی می‌شود با قیمت هزار و 195 دلار در ماه اكتبر وارد بازار شود.

گزارش‌های جدید حاكی است با توجه به استقبال فراوان از لپ‌تاپ‌های فوق باریك، تولیدكنندگان مختلف برای عرضه این محصول وارد رقابت تنگاتنگی با یكدیگر شده‌اند و موج جدیدی از لپ‌تاپ‌های فوق‌باریك در حال وارد شدن به بازار هستند.

تولید لپ‌تاپ‌های فوق نازک با مک بوک‌ایر محصول اپل شروع شد و در حال حاضر مدل‌های بسیاری از لپ‌تاپ‌های فوق باریك در بازار وجود ندارد. اما گزارش‌ها نشان می‌دهند كه این وضع تا چند ماه دیگر تغییر خواهد کرد. خبرهایی می‌رسد که HP لپ‌تاپ فوق باریكش را حتی زودتر از ایسوس به بازار روانه خواهد کرد.

ایسوس مدل UX از این لپ‌تاپ‌های فوق نازک را در نمایشگاه كامپیوتكس رونمایی كرده است. اگرچه ایسوس وعده داده در ماه سپتامبر این محصول عرضه می‌شود اما دیجی‌تایمز گزارش می‌دهد این شرکت تایوانی نخواهد توانست لپ‌تاپش را زودتر از 2012 به بازار عرضه كند.


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: hasantaleb