تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام جهانی 3 شكست متوالی را پذیرفت تا یك ناكامی دیگر در این رشته به ثبت برسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک ناکامی دیگر در فوتبال


تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام جهانی 3 شكست متوالی را پذیرفت تا یك ناكامی دیگر در این رشته به ثبت برسد.


تیم ملی فوتبال ساحلی از صعود باز ماند

ششمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی از 10 شهریور با حضور 16 تیم در راونا ایتالیا آغاز شد.

تیم‌های ژاپن، عمان و ایران با قرار گرفتن در رده‌های اول تا سوم قاره آسیا در این رقابت‌ها حضور یافتند. تیم ملی کشورمان در گروه A با تیم‌های ایتالیا، سنگال و سوئیس هم‌گروه بود و با 3 شکست متوالی بدون امتیاز در قعر جدول این گروه قرار گرفت تا همچون دوره‌های گذشته در حسرت حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی باقی بماند.

ایران در اولین دیدار خود برابر میزبان پس از تساوی 6 بر 6 در وقت قانونی و اضافه در ضربات پنالتی 5 بر 4 شکست خورد. ملی‌پوشان ایران در دومین بازی خود با نتیجه 6 بر 4 برابر سویئس مغلوب شدند و در آخرین دیدار نیز برابر سنگال 5 بر 3 بازی را واگذار کردند.

* عدم تحقق وعده مسئولان

ایران چهارمین دوره حضور خود در این رویداد جهانی را تجربه کرد و در حالی همچون دوره‌های گذشته در مرحله گروهی حذف شد که مسئولان این کمیته و کادر فنی این تیم قبل از شروع بازی‌ها عنوان کرده بودند که تیم به دنبال شگفتی است و برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی بسیار امیدوار بودند.

بهزاد داداش‌زاده به عنوان سرمربی و علی رضاعلی، رئیس کمیته فوتبال ساحلی از تغییرات اساسی در تیم ملی خبر داده بودند و در مصاحبه‌هایی اعلام کردند که ایران در این دوره از رقابت‌ها شانس زیادی برای صعود به مرحله بعدی مسابقات دارد، اما نتیجه‌ای که پس از پایان رقابت‌ها شاهد بودیم چیزی به غیر از این مسئله بود و تیم ملی بدون امتیاز از دور مسابقات حذف شد.

ایران در این دوره از مسابقات 13 گل به ثمر رساند و 17 گل دریافت کرد، یک پنالتی به دست آورد که به گل تبدیل کرد. 72 شوت در درون دروازه داشت. 21 ضربه آزاد و 20 ضربه کرنر به سمت دروازه رقبا زد و تاکنون در رده ششم تیم‌های حاضر قرار گرفت

رئیس کمیته فوتبال ساحلی قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات از تقویت کادر فنی صحبت می‌کرد و حتی قرار بود مربی خارجی از کشورهای صاحب سبک هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد، اما این موضوع تحقق نیافت و سرانجام تیم با سرمربیگری بهزاد داداش‌زاده به ایتالیا اعزام شد. با توجه به اینکه فوتبال ساحلی چند سالی است که وارد ایران شده و در واقع تولد این رشته از قاره آمریکا بوده است، استفاده از مربیان خارجی می تواند کمک زیادی به پیشرفت فوتبال ساحلی ایران داشته باشد.

فوتبال ساحلی ایران - ژاپن
* چهار دوره حضور و تنها یک پیروزی!

ایران در چهار دوره حضور خود فقط توانسته به یک پیروزی برابر اسپانیا دست یابد. در سال 2007 ایران با نتیجه 5 بر 4 برابر نماینده اروپا به برتری رسید و اولین و آخرین پیروزی خود در جام جهانی را جشن گرفت، اما در این دوره برابر آمریکا و پرتغال شکست خورد و از صعود به مرحله بعدی بازماند. در سال 2006 برابر فرانسه، اسپانیا و کانادا شکست خورد و در سال 2008 برابر اروگوئه، پرتغال و سنگال مغلوب شد.

* صدرنشینی در جدول کارتی‌ها!

تیم ایران با 12 بازیکن در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرد که فرید بلوک‌باشی و حسن عبدالهی با به ثمر رساندن 3 گل نسبت به سایر بازیکنان کشورمان عملکرد بهتری داشتند. بلوک‌باشی با زدن این تعداد گل و 4 شوت در دروازه تاکنون در بین بازیکنان حاضر در جام جهانی در رده هشتم قرار دارد.

ایران در این دوره از مسابقات 13 گل به ثمر رساند و 17 گل دریافت کرد، یک پنالتی به دست آورد که به گل تبدیل کرد. 72 شوت در درون دروازه داشت. 21 ضربه آزاد و 20 ضربه کرنر به سمت دروازه رقبا زد و تاکنون در رده ششم تیم‌های حاضر قرار گرفت.

با توجه به اینکه فوتبال ساحلی چند سالی است که وارد ایران شده و در واقع تولد این رشته از قاره آمریکا بوده است، استفاده از مربیان خارجی می تواند کمک زیادی به پیشرفت فوتبال ساحلی ایران داشته باشد

بازیکنان ایران از 22 بار خطایی که مرتکب شدند، 4 کارت زرد و 2 کارت قرمز دریافت کردند و از این لحاظ در رده اول تیم‌ها قرار گرفتند! حسن عبدالهی و حامد قربانپور نیز با دریافت یک کارت زرد و یک کارت قرمز نفرات اول جدول دریافت کارت هستند تا جام اخلاق هم از دست‌مان برود!

نتیجه نگرفتن فوتبال ساحلی ناكامی دیگر است آن هم در شرایطی كه تیم‌های ملی ما در رده‌های مختلف نتیجه نگرفته‌اند و البته تیم امید هم به آن سرنوشت تلخ دچار شد

بخش ورزشی تبیان


منبع: فارس