تبیان، دستیار زندگی
اهالی فرهنگ و هنر این افتخار را دارند که با شنیدن پیام امام راحل (ره)، همسو با مردم و فرمان امام در پیروزی انقلاب مشارکت کرده‌اند. مراسم تجدید میثاق هنرمندان و مدیران وزارت ارشاد با آرمان‌های امام در آستانه هفدهمین سالگرد رح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنرمندان و اهل قلم همواره با آرمان‌های

امام راحل (ره) حرکت کرده‌اند


اهالی فرهنگ و هنر این افتخار را دارند که با شنیدن پیام امام راحل (ره)، همسو با مردم و فرمان امام در پیروزی انقلاب مشارکت کرده‌اند.

مراسم تجدید میثاق هنرمندان و مدیران وزارت ارشاد با آرمان‌های امام در آستانه هفدهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با حضور وزیر ارشاد، حجه‌الاسلام سیدحسن خمینی، معاون امور سینمایی، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، مسئول اداره کل نظارت و ارزشیابی و جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی هنری کشور صبح امروز در حرم مطهر امام برگزار شد.

در ابتدای مراسم و پس از قرائت آیاتی از قرآن مجید، سیدجواد هاشمی از حضور هنرمندان و مسئولین تشکر کرد. سپس نوبت به سخنرانی وزیر ارشاد رسید. محمدحسین صفار هرندی گفت: "خدا را شکر می کنیم به عنوان امت پیامبر اعظم (ص) که در زمان خودمان شاهد شخصیتی بودیم که یادآور پیامبر اکرم بودند. چه به لحاظ سیره و چه به لحاظ اندیشه و آرمان. اهالی فرهنگ و هنر این افتخار را داشته و دارند که در مواجهه با پیامی که امام راحل در پیوستن به جریان انقلاب صادر کردند با مردم همراه شوند. هنرمندان همواره آنچه از دستشان در خصوص همراه شدن با آرمان های امام (ره) برمی آمده انجام داده اند."

صفار هرندی در ادامه تاکید کرد: "از میان فضیلت های امام (ره) بیشتر مجذوب این روحیه و فضلیت ایشان شدم که آن روزی که در جهان ما طلوع کردند و آن روزی که از میان ما غروب کردند، این دو مرحله خیلی با هم تفاوتی نداشت. این شاید دلیل عمده اش به منش والا و روحیه ساده زیستی این بزرگوار برمی گردد. وقتی ایشان از دنیا رفتند تعداد مشایعت کنندگان شان از تعداد مستقبلین شان هنگام ورود به ایران بیشتر بود."

وی ادامه داد: "به هر حال امام یک شخصیت و چهره دوست داشتنی در بین ملت های مختلف است و نام و یاد و خاطره ایشان هیچگاه از یادها نمی رود و افتخار می کنیم که به همراه هنرمندان برای تجدید بیعت مجدد با ایشان و آرمان های والای شان آمده ایم. ایشان همواره و در هر مقطعی در حال تجدیید میثاق با خداوند متعال بودند. ایشان می گفتند عالم محضر خداست و در محضر خدا معصیت نکنید."

حاج سیدحسن خمینی در ابتدای سخنان خود پس از سخنرانی وزیر ارشاد گفت: "باید خاطره ای از ایشان تعریف کنم. در سال های 1366 و 1367 بود که مثل بسیاری از ایرانی ها به جبهه ها رفته بودم که مصادف با انجام عملیات والفجر ده بود. این عملیات در شهری به نام خرمال انجام شد که در تزدیکی شهر حلبچه عراق واقع است و مورد بمباران شیمیایی نیروهای بعثی قرار گرفت. یکی از اهالی این شهر که جوان کرد 17 ساله ای بود شعری را که برای اما م سروده بود به من داد که در مراجعت خدمت امام (ره) تقدیم کنم. بعد از مراجعت در فرصتی مناسب شعر را خدمت امام تفدیم کردم و ایشان جزو معدود دفعاتی که صله اعطاء می فرمودند به من صله دادند."

یادگار امام (ره) تاکید کرد: "این نشان دهنده این مسئله است که امام شخصیتی محبوب در بین تمام ملت های دنیا هستند. امام برای ما نماد یک حرکت عظیم و باشکوه تاریخی است که باعث تجمع و تحقق خواسته های مردم در جریان وقوع انقلاب گردید. به هر حال برای تداوم راه انقلاب در آینده نیازمند رجوع به افکار و آرمان های امام راحل هستیم."

در این مراسم هنرمند نقاش متعهد ناصر پلنگی در مورد ترسیم تابلو حج بر جهاد که بنا به درخواست امام راحل بود سخنانی ایراد کرد و در ادامه هم علی موسوی گرمارودی اشعاری را که درباره شخصیت امام راحل سروده بود قرائت کرد.

لینک:

گزارش تصویری مراسم تجدید میثاق هنرمندان با آرمانهای امام راحل (ره)

عدالت از دیدگاه امام خمینی (1)

عدالت از دیدگاه امام خمینی (2)

عزاداری در سالروز در گذشت امام خمینی (ره)

كارگردان تلویزیونی مراسم خاكسپاری امام

بهروز افخمی وفیلم زندگی امام خمینی (ره)

هنر ، زبان گویای شخصیت و اندیشه امام (ره)

بخش دوم فیلمبرداری "فرزند صبح" شهریور 85 آغاز میشود