تبیان، دستیار زندگی
کافئین این قدرت را دارد که در مرحله‌ی پیش از سرطانی شدن سلول‌ها، تأثیر این پروتئین خاص را خنثی کند. بنابراین می‌تواند با تومورهای پوستی مقابله کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کافئین با سرطان پوست مبارزه می‌کند


کافئین این قدرت را دارد که در مرحله‌ی پیش از سرطانی شدن سلول‌ها، تأثیر این پروتئین خاص را خنثی کند. بنابراین می‌تواند با تومورهای پوستی مقابله کند.

درست کردن قهوه

بر اساس نتایج یک پژوهش آمریکایی، کافئین (اصلی‌ترین مولکول سازنده‌ی قهوه) خواصی دارد که با برخی از سرطان‌های پوست مقابله می‌کند. این ماده از سرعت رشد سلول‌هایی که به واسطه‌ی اشعه‌های ماورای بنفش آسیب دیده‌اند  می‌کاهد.

پیش از این نیز محققان نقش موثر کافئین را در مقابله با برخی تومورها به اثبات رسانده بودند و اخیراً محققان دانشگاه واشنگتن روی مکانیسم حفاظتی کافئین مطالعاتی انجام دادند تا علت این ساز و کار را دریابند.

برای این کار آن‌ها در ژن‌های موش‌ها تغییراتی ایجاد کردند تا میزان پروتئین مخصوصی به نام ART که در پوست وجود دارد را کاهش دهند.

سپس این موش‌ها را با موش‌های نرمال دیگر در معرض اشعه‌های ماورای بنفش قرار دادند.

در نهایت محققان ملاحظه کردند بعد از 19 هفته قرار گرفتن در معرض اشعه‌های ماورای بنفش، تومورهای پوستی موش‌هایی که در ژن آن‌ها تغییراتی ایجاد شده بود به میزان 69 درصد کاهش یافته و در واقع میزان ابتلا به سرطان‌های بدخیم در این موش‌ها نسبت به موش‌های نرمال چهار برابر کمتر بوده است.

پیش از این نیز محققان نقش موثر کافئین را در مقابله با برخی تومورها به اثبات رسانده بودند و اخیراً محققان دانشگاه واشنگتن روی مکانیسم حفاظتی کافئین مطالعاتی انجام دادند تا علت این ساز و کار را دریابند

محققان معتقدند کاهش پروتئین ART در بدن موش‌هایی که در ژن‌های‌شان تغییراتی صورت گرفته بود، باعث کاهش پیشرفت تومورها می‌شود.

در واقع این مولکول‌ها سلول‌ها را سرطانی می‌کنند اما کافئین این قدرت را دارد که در مرحله‌ی پیش از سرطانی شدن سلول‌ها، تأثیر این پروتئین خاص را خنثی کند. بنابراین می‌تواند با تومورهای پوستی مقابله کند.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع:maxisciences

مطالب مرتبط:

ارتباط بین قهوه و سرطان سینه

توهم شنیداری با مصرف زیاد قهوه

نکاتی خواندنی راجع به کافئین

کافئین

قهوه

آیا مصرف کافئین برای کودکان مضر است؟

اثرات منفی کافئین بر خواب و تمرکز کودکان

اثر قهوه بر سلامت زنان

زیان‌های قهوه برای مادران باردار

کافئین جلوی ریزش مو را می‌گیرد

قهوه، آلزایمر را کم می‌کند

آیا نوشیدن قهوه مفید است؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.