تبیان، دستیار زندگی
جام جهانی 2006 غیبت تعدادی از ستارگان بزرگ فوتبال یرزی دودك" دروازه‌بانی در سطح جهانی، "مارتین دمیچلیس" یكی از بهترین هافبك‌های دنیا و "كلارنس سیدورف" تنها دارنده سه عنوان قهرمانی در جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا، در جام جها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جام جهانی ? ، ?????غیبت تعدادی از ستارگان بزرگ فوتبال

جام جهانی 2006 غیبت تعدادی از ستارگان بزرگ فوتبال


یرزی دودك" دروازه‌بانی در سطح جهانی، "مارتین دمیچلیس" یكی از بهترین هافبك‌های دنیا و "كلارنس سیدورف" تنها دارنده سه عنوان قهرمانی در جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا، در جام جهانی2006حضور ندارند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس از لندن، این سه بازیكن لهستانی، آرژانتینی و هلندی بازیكنانی هستند كه اگر توسط مربیان خود برای جام جهانی دعوت می‌شدند، می‌توانستد رقابت خوبی برای قهرمانی به نمایش بگذارند.

"خاویر زانتی"، "خوآن سباستین ورون" و "فرناندو مورینتس" هم دیگر بازیكنان غایب در جام جهانی آلمان هستند.

دودك یك سال بعد از درخشش در جریان پیروزی لیورپول برابر آث میلان در فینال جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا، از تركیب تیم ملی لهستان حذف شد.

وی جایگاه خود را در لیورپول نیز "په‌په رینا"، دروازه‌بان سوم اسپانیا داد و متاسفانه درخشش "آرتور بروس" در تیم سلتیك و "لوكاس فابیانسكی" در لیگا ورشو و "توماس كاژاك" در وست برومویچ بر حضور او در تركیب لهستان سایه افكند.

"پاول یاناس" سرمربی لهستان گفت: او قطعا دروازه‌بان بسیار خوبی است اما مساله این است كه وی فقط در دو مسابقه فصل قبل بازی كرد و ما دروازه‌بانانی می‌خواستیم كه تمام فصل را بازی كرده بودند.

دمیچلیس هافبك بایرن مونیخ هم كه از حذف خود از تركیب تیم ملی آرژانتین شگفت زده شده بود، گفت: نه تنها دیگر هیچ انگیزه‌ای برای بازی ندارم بلكه برای زندگی كردن هم انگیزه ندارم.

زانتی نیز پس از حضور در دو جام جهانی گذشته، از تركیب تیمش كنار گذاشته شد. شاید حذف آرژانتین در دور نخست جام جهانی2002خوزه پكرمن" سرمربی این تیم را بر آن داشت تا بیشتر روی بازیكنانی كه قبلا عضو تیم جوانان این كشور بودند، تكیه كند.

زانتی گفت: هیچكس به من نگفت چه اشتباهی كردم كه كنار گذاشته شدم. هر كاری می‌توانستم انجام دادم تا در تیم باشم و همیشه در صورت نیاز به دعوت تیم پاسخ داده‌ام.

سیدورف و "ادگار داویدز" هم از تیم هلند حذف شدند تا این تیم برای اولین بار از سال 1992بدون این دو بازیكن در یك رویداد بزرگ شركت كند.

"ماركو فان باستن" سرمربی هلند "كلاس یان هانتلار" را نیز با وجود به ثمر رساندن33گل در34مسابقه خود در فصل قبل كنار گذاشت و گفت او "بدشانس" است.

این در حالیست كه انگلیس هم بدون "دارن بنت" مهاجم چارلتون به جام جهانی می‌رود.

بنت فكر می‌كرد18گل او در لیگ برتر و عملكرد فوق‌العاده‌اش در پیروزی برابر اروگوئه در ماه مارس جایگاه او در تیم ملی انگلیس را تضمین كرده است اما "اسون گوران اریكسون" به جای وی، "تئو ولكات" را به تیم دعوت كرد كه هنوز برای تیم باشگاهش یعنی آرسنال هم به میدان نرفته است.

اریكسون در مورد حذف "شون رایت فیلیپس" و انتخاب "آرون لنون"  نیز گفت: در دو ماه گذشته شاهد درخشش لنون بودم.

مكزیك نیز بدون "كوآتموك بلانكو" به آلمان می‌رود.

وی به دلیل عبور از دو مدافع با حفظ توپ بین پاهایش در جام جهانی فرانسه به "بلانكو بونسه" شهرت یافت.

"ریكاردو لاوولپه" سرمربی مكزیك در ماه آوریل گفت: بلانكو آماده نیست.

"زلاتكو كرانیكار" سرمربی كرواسی نیز "داوور ووگرینچ" را از قلم انداخت.

این بازیكن15گل در نیمه دوم فصل گذشته به ثمر رسانده بود.

سرمربی كرواسی گفت: بازیكنانی انتخاب شدند كه به تیم در صعود به جام جهانی كمك كردند. انتخاب ووگرینچ اصلی‌ترین مشكل من بود اما جایگاه او در خط میانی تیم پوشش داده شده بود و من نمی‌توانستم بازیكنان پرتلاش و اثبات شده را حذف كنم.