تبیان، دستیار زندگی
مهدوی‌كیا :تا جمعه در هتل تیم ملی آلمان می‌مانم در جام جهانی از حیثیت فوتبال ایران و آسیا دفاع می‌كنیم در فاصله نه روز به شروع جام جهانی بیشتر تیم‌های راه یافته به رقابت‌های جام جهانی با مشكل آسیب دیدگی بازیكنان كلیدی‌شان د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مهدوی‌كیا :تا جمعه در هتل تیم ملی آلمان می‌مانم

مهدوی‌كیا :تا جمعه در هتل تیم ملی آلمان می‌مانم

در جام جهانی از حیثیت فوتبال ایران و آسیا دفاع می‌كنیم


در فاصله نه روز به شروع جام جهانی بیشتر تیم‌های راه یافته به رقابت‌های جام جهانی با مشكل آسیب دیدگی بازیكنان كلیدی‌شان دست و پنجه نرم می‌كنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هواداران انگلستان برای بهبودی وین رونی لحظه‌شماری می‌كنند. آرژانتینی‌ها در آرزوی بازگشت لیونل مسی هستند، هفتاد میلیون ایرانی هم برای بازگشت مهدی مهدوی‌كیا به شرایط آرمانی دعا می‌كنند. مهره كلیدی تیم ملی كه به سبب آسیب دیدگی نتوانست در دیدار دوستانه‌ی یكشنبه برابر كرواسی به میدان برود همراه سایر بازیكنان ایران به كشور بازنگشت و برای درمان فوری با تشخیص و اجازه‌ی تیم پزشكی كادر فنی و صلاحدید یورگن كلینزمن سرمربی آلمان به اردوی تیم ملی میزبان رقابت‌ها رفت.

غروب سه‌شنبه مهدی مهدوی‌كیا پس از ملاقات هانس ویلهلم مولر ولفارت معروف‌ترین پزشك آلمان كه سال‌ها است حرفه‌اش را در تیم ملی و بایرن مونیخ دنبال می‌كند در گفت‌وگویی تلفنی به خبرنگار ایسنا گفت:« با اجازه‌ی كادر فنی تیم ملی برای درمان به آلمان آمدم. مشكل من گرفتگی شدید عضلات است. اكنون به من آمپول تزریق شده است تا جمعه روند درمان من ادامه دارد و در این مدت در هتل تیم ملی آلمان خواهم بود. پس از آن به اردوی تیم ملی بازخواهم گشت. از پزشكان تیم ملی ایران و آلمان برای همكاری تشكر می‌كنم.»

با این حساب ستاره‌ی هامبورگ دو بازی دوستانه‌ی تیم ملی را پیش از شروع رقابت‌های جام جهانی از دست داد. ایران در خانه كرواسی به تساوی دو بر دو رسید. «كیا» در این باره گفت:« بازی خوبی بود. اما مشكل آب و هوا در عملكرد هر دو تیم تاثیر داشت. به هر حال توانستیم در خانه‌ی حریف به نتیجه‌ی خوبی برسیم. دیدار برابر بوسنی هم می‌تواند محك خوبی برای تیم ملی باشد.»

تا چند ساعت دیگر دیدار برابر بوسنی هرزگوین در تهران و جشن پرواز كه آخرین ملاقات بازیكنان تیم ملی با هواداران پیش از پرواز به آلمان است برگزار می‌شود. مهدوی‌كیا به هواداران فوتبال ایران پیام داد:« از همه مردم عزیز ایران برای پشتیبانی و حمایت از تیم ملی تا این مرحله سپاسگذارم. امیدوارم كه آنها همچنان پشت سر ما باشند تا ما با روحیه‌ی خوبی در جام جهانی به میدان برویم و از حیثیت فوتبال ایران و آسیا دفاع كنیم.»

مولر ولفارت یكی از پزشكان سرشناس اروپا است كه بسیاری از ورزشكاران سرشناس قاره برای معاینه و درمان پیش او می‌روند. علی كریمی هم برای آسیب دیدگی‌اش پیش این پزشك رفته بود.