تبیان، دستیار زندگی
گل‌های جمع‌آوری شده بالای ضریح منور پس از دسته‌بندی توسط فراشان در رواق غدیر حرم مطهر رضوی طی مراسمی معنوی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غبارروبی حرم رضوی با 520 فراش


520 فراش غبار بارگاه منور رضوی را می‌روبند

رئیس اداره فراشان حرم مطهر رضوی گفت: با افزایش زائران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اهتمام ویژه به امر نظافت و پاكیزگی بارگاه امام هشتم(ع)،520 فراش به طور شبانه‌روزی وظیفه غبارروبی این آستان مقدس را برعهده دارند.


غبارروبی حرم مطهر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سید محمود گلابگیر نیك اظهار داشت: خدام به صورت دسته‌جمعی در سه نوبت، كار تطهیر و غبارروبی رواق‌های حرم مطهر را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: تطهیر و تنظیف برخی رواق‌ها نیز برعهده فراشان حرم مطهر رضوی است كه در هشت كشیك به این خدمت مشغول هستند.

رئیس اداره فراشان ادامه داد: گل‌های جمع‌آوری شده بالای ضریح منور پس از دسته‌بندی توسط فراشان در رواق غدیر حرم مطهر رضوی طی مراسمی معنوی همراه با تلاوت قرآن و توسل به ائمه اطهار(ع) به مشتاقان و زائران رضوی هدیه می‌شود.

گلابگیر اضافه كرد: مراسم خطبه‌خوانی از دیگر برنامه‌هایی‌ست كه توسط فراشان در حرم مطهر به اجرا در می‌آید و طی آن كشیك فراشان تعویض می‌شود.

وی اظهار داشت: در این مراسم با قرائت خطبه و سلام و صلوات به شكرانه خدمت در بارگاه امام هشتم(ع) پست خود را از خادمان كشیك قبل تحویل می‌گیرند.

رئیس اداره فراشان تأكید كرد: خدمت فراشی از خدمات سنتی و با سابقه در حرم مطهر رضوی است كه در فعالیت‌های آن خادمان با شوق و تلاشی معنوی به انجام خدمت می‌پردازند.


منبع: آستان قدس رضوی

بخش حریم رضوی